هپاتیت دلتا / انتقال از طریق تماس مستقیم با خون آلوده چیست – آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر، مهری محمدی گفت: در سال 2016 ، به منظور سرمایه گذاری و راه اندازی جنبشی برای تقویت حذف جهانی هپاتیت تا سال 2030 ، برابر با 1410 میلادی ، یک سیاست جهانی برای از بین بردن هپاتیت و افزایش سریع دسترسی به آزمایش هپاتیت ویروسی و تضمین دسترسی به درمان موثر اولویت اصلی در تمام نقاط جهان بوده است.

وی با توصیف تفاوت بین انواع مختلف هپاتیت و علل آن گفت: عوامل مختلفی می توانند باعث التهاب کبد شوند و از جمله آنها ویروس ها مهمترین علل هپاتیت محسوب می شوند. هپاتیت A یک بیماری حاد و کوتاه مدت است ، در حالی که هپاتیت B است ، C و D مزمن در نظر گرفته می شوند.

کارشناس مسئول تجویز و استفاده منطقی از دارو ، در مورد روش های انتقال انواع مختلف هپاتیت گفت: هپاتیت A با خوردن مواد آلوده مانند آب و غذای آلوده به فاضلاب منتقل می شود ، در حالی که هپاتیت B از طریق تماس با مایعات بدن مانند خون و خون و استفاده از داروهای تزریقی ، رابطه جنسی با فرد آلوده ، اشتراک تیغ با فرد آلوده خطر هپاتیت B را افزایش می دهد.

وی گفت: هپاتیت C اغلب بدون علامت است و معمولاً با استفاده از داروهای تزریقی و تماس جنسی و هپاتیت D که همان هپاتیت است منتقل می شود. دلتا این بیماری همچنین بیماری جدی کبدی ناشی از ویروس HDV نامیده می شود و از طریق تماس مستقیم با خون آلوده منتقل می شود.

محمدی در مورد هپاتیت E گفت: علت این بیماری منتقله از طریق آب ویروس HEV است که عمدتا در مناطقی با سیستم فاضلاب و در نتیجه مصرف آب آلوده است. فضولات خلق شده است.

بیشتر بخوانید  چرا مختار حکومت را به امام سجاد نداد

وی همچنین در مورد هپاتیت الکلی گفت: این بیماری در اثر مصرف زیاد الکل ایجاد می شود و با گذشت زمان می تواند آسیب های دیگری مانند نارسایی کبدی و سیروس سرب کبد.

این متخصص که وظیفه تجویز و استفاده منطقی داروهایی به نام ویروس های هپاتیت B و C را به عنوان چالش های عمده سلامت انسان بر عهده دارد ، افزود: “این دو ویروس سالانه حدود 1.5 میلیون نفر را در سراسر جهان از بین می برد و دومین مورد شایع است. یک بیماری عفونی کشنده پس از سل و حداقل 60 درصد سرطان کبد ناشی از آزمایش دیرهنگام و درمان ویروس هپاتیت B و C و علت دو مورد در هر سه مرگ و صلحسرطان کبد.

وی هپاتیت B و C را عفونت های مزمن توصیف کرد که می تواند برای مدت زمان طولانی ، گاهی سالها یا دهه ها مورد توجه قرار نگیرد.

محمدی خاطرنشان کرد: در حالی که هپاتیت ویروسی منجر به بیماری های ناتوان کننده ای می شود که همچنین بار اقتصادی زیادی را به خانواده تحمیل می کند ، آموزش روش های پیشگیری ، آزمایش و درمان به موقع هپاتیت B و C می تواند جان بسیاری از افراد را نجات دهد.

وی گفت: بسیاری از افراد مبتلا به اچ آی وی از جمله کسانی که از داروها به ویژه تزریق سکه استفاده می کنند می توانند به ویروس هپاتیت C آلوده شوند. “دو عفونت ، اچ آی وی و هپاتیت B یا C نیز بر اساس تجربه است.” در مردان و زنانی که رفتار جنسی کنترل نشده و محافظت نشده دارند بیشتر شایع است. بنابراین ، بیماران مبتلا به این عفونت های ترکیبی باید همزمان با دو یا چند بیماری روبرو شوند.

بیشتر بخوانید  محمدى مسئول پیگیرى امورات ویژه رییس کمیته پتروشیمى مجلس شد

محمدی گفت: هپاتیت خفیف A نیازی به درمان ندارد و بیشتر افراد بدون آسیب دائمی تحت درمان قرار می گیرند اما هپاتیت B یک عفونت خطرناک کبدی است و این نوع هپاتیت به نوع حاد و مزمن تقسیم می شود که نوع مزمن آن در بعضی از بیماران است. ، منجر به نارسایی کبد ، سرطان کبد یا سیروس و سپس سیروس کبد باعث ایجاد زخم و سفت شدن دائمی بافت کبد می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شایعترین انتقال هپاتیت B در ایران از مادر به نوزاد است ، گفت: با تزریق واکسن به نوزاد این مشکل کنترل می شود.

این کارشناس مسئول تجویز و استفاده منطقی از دارو تأکید کرد: سرفه و عطسه ، بغل کردن ، بوسه ، وسایل مشترک ، تماس هایی مانند دست دادن ، اشتراک غذا و آب و شیردهی (مگر اینکه نوک پستان ترک خورده یا خونریزی داشته باشد) به عنوان راه های انتقال هپاتیت C

سرانجام محمدی گفت: برخی از افراد و گروه ها و افراد در معرض خطر در زندان ها بیشتر در معرض هپاتیت و اعتیاد پرخطر و رفتارهای جنسی هستند. خال کوبی شرایط غیر بهداشتی و بهداشت نامناسب دلیل اصلی شیوع هپاتیت در بین زندانیان است.

وی افزود: داروی هپاتیت C و درمان و واکسن هپاتیت B وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید