محموله جدید واکسن اسپوتنیک وارد کشور شده است



به گزارش ایرنا ، دهمین محموله واکسن روسی Sputnik V دیروز (چهارشنبه) پنجشنبه شب به سفارت ایران در مسکو تحویل داده شد. با توجه به حجم 100000 دوز این محموله ، تاکنون بیش از یک میلیون دوز از این واکسن به ایران تحویل داده شده است.

به گزارش ایرنا ، ایران و روسیه علاوه بر قرارداد دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک خود که در فوریه سال گذشته بین دو کشور امضا شد ، قرارداد 60 میلیون دوز واکسن برای واکسیناسیون کامل این کشور را نیز امضا و نهایی کردند. در پایان 30 میلیون نفر در ژوئیه امسال.

پیش از این ، کاظم جلالی ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو گفته بود که بو در جلسات خود با مقامات روسی گفت که به دلیل اولویت واکسیناسیون در روسیه و عدم تولید واکسن ، در حال حاضر هیچ محملی از واکسن کرونا به خارج از کشور ارسال نمی شود.

بر اساس این گزارش ، جلالی در صفحه اینستاگرام خود نوشت كه بر اساس همین پیگیری ، در جلسه ای كه با مارگولوف معاون وزیر خارجه روسیه داشتم ، وی اعلام كرد كه پس از بهبود روند واكسیناسیون در روسیه ، روسیه به تعهدات خود برای ارسال واکسن به کشورهای دیگر ادامه دارد.

جلالی خاطرنشان کرد: ایران در مرحله تولید مشترک با روسیه است و این روند گامی به جلو برای جمهوری اسلامی تلقی می شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران پیش از این به ایرنا گفته بود: “مشکلات عروق کرونر بسیاری در روسیه وجود دارد ، بنابراین بیش از 700 نفر در این کشور روزانه قربانی تاجگذاری می شوند و این بیش از 150 تا 200 مورد در ایران است ، بنابراین بیشتر تولید واکسن این کشور برای مصرف داخلی است و روسیه برای تولید واکسن به تولید مشترک متکی است.

بیشتر بخوانید  جو بایدن بیماری سختی دارد

جلالی افزود: اکنون تولید مشترک ما تحت روسیه مجوز دارد و روسیه برای انجام تعهدات خود در زمینه ارسال واکسن به ایران ، یک حساب تولید مشترک افتتاح کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید