محسن حاجی میرزایی در پایان سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش که در اردوگاه باهنر برگزار شد ، اظهار داشت: غدیر یکی از برجسته ترین نعمت های درونی خداوند است و روز بزرگی برای تبریک است.
وی افزود: “در طول این دو روز ما یک جلسه شدید اما مفید داشتیم. موارد ارزشمندی مطرح شد و ارزیابی ما از استانها مثبت بود. مسئولیت های ما توکل به خدا و بیش از هر عملکرد دیگری است. معیار ایمان ، ایمان و شخصیت انسانی ما ، و همچنین دیدگاه مسئولیت ، این دیدگاه فرصتی برای کاملتر بودن و معیاری برای اندازه گیری است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مسئولیت پذیری وسیله سنجش است ، گفت: در برخی از آیات قرآن کریم ذکر شده است که همه آنچه در زمین است و همه مظاهر جهانی که در آن زندگی می کنیم فقط یک فلسفه دارند و قابل اندازه گیری است. ماست. فلسفه کل جهان افزودن و تکمیل انسان است.
حاجی میرزایی ادامه داد: آنچه انسان را از سطح انسانی به پایین ترین سطح حیوانی کاهش می دهد ، سهل انگاری است. ما نباید در جهل باشیم.
وی با اشاره به راه حل مشکلات و تأکید بر اینکه برخی از مشکلات با اتکا به کارخانه مرکزی حل نخواهد شد ، گفت: ابتدا باید مشکلات را درک و توضیح داد و سپس به دنبال راه حل بود. تصمیمات نیاز به اقتدار دارد ، اما احساس مسئولیت به آگاهی نیاز دارد و هرکسی که آگاه است مسئولیت دارد. ما باید اهداف را به طور مداوم و هر روز تعیین کنیم. یک فرد خردمند و خلاق شخصی است که هر روز اهداف خود را مرور می کند و برای شناسایی و حل مشکلات تلاش می کند.
وزیر آموزش و پرورش در این نشست درباره شش حوزه مهم صحبت کرد و من معتقدم اگر در این شش حوزه نتایج خوب و کارایی کیفی داشته باشیم ، آموزش فردا از امروز بهتر خواهد بود: اولین مسئله نیروی کار است. نیروی کار بی نظم بود و هنوز هم هست. برای سازماندهی این منطقه ، ما از نقطه شناسایی افرادی که می خواهند وارد سیستم شوند شروع کردیم تا روشن شود که در آینده این امر می تواند به ایجاد نیروی کار با کیفیت کمک کند و انتظاراتی را که خارج از اشتغال ایجاد می شود برآورده کند. بیایید بگوییم ما مسئول کسانی نیستیم که پس از سال 1992 به تصویب رسیده اند
حاجی میرزایی افزود: ما به فکر صلاحیت برای بهبود صلاحیت های خود افتادیم. فشار نامحدودی برای منحرف کردن رتبه بندی از مسیر آن وجود دارد. مهمترین هدف رتبه بندی بهبود صلاحیت ها است ، نحوه اندازه گیری این صلاحیت ها پاشنه آشیل رتبه بندی است و ورود به آن خطرناک است. ما در حال کار بر روی چگونگی ارزیابی این شایستگی ها هستیم.
وی با بیان اینکه “حوزه دوم برنامه درسی است” ، گفت: “باید یک تغییر اساسی ایجاد شود و به مفهوم آموزش تغییر یابد و شاخص این است که به جای انتقال اطلاعات ، باید افراد را آموزش دهیم.” این درخواست باید همیشه توسط سازمان تحقیق ادامه یابد. اگر این کار انجام نشود ، سند تبدیل اجرا نمی شود. ما در این مورد و سالهای آینده حرفی برای گفتن داریم. مخصوصاً برای امسال ، ما باید راهی پیش رو باشیم و مثلاً در هر دوره روی یک مفهوم آموزشی کار کنیم و همه کارهایی را که برای ورود به این وادی لازم است انجام دهیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حوزه سوم سنجش است ، گفت: ارزیابی قطب نمای سیستم آموزش است. حوزه چهارم سلامت جسمی و روانی است و هیچ کس به اندازه آموزش نمی تواند در این زمینه نقشی داشته باشد. امسال ما طرح مهاجرت را اجرا کردیم که بسیار مهم بود و باید ادامه یابد.
وی افزود: من عدالت را امری فراموش شده می دانم. عدالت در سند اصلاحی نیز فراموش شده و خیلی کوتاه به آن پرداخته شده است. ما مسئول همه کودکان روی این زمین هستیم. اگر نتوانیم به آنها توجه کنیم ، گناه کرده ایم. فواصل بسیار عمیق و موضوع بسیار تلخ است. ما با این مشکلات خیلی راحت زندگی می کنیم و دردی احساس نمی کنیم. این نیاز به حل برخی از مشکلات منابع ندارد ، اما نیاز به دلسوزی مدیریتی دارد.
حاجی میرزایی با تأکید بر اینکه مدارس از نظر کیفیت باید ارتقا یابند ، گفت: ارتقا quality این کیفیت ابتدا مستلزم اندازه گیری آن کیفیت است. وضعیت ما از نظر ترک تحصیل ، ترک تحصیل ، کیفیت آموزش و مسیر مساوی آموزشی پس از 42 سال هنوز در سیستم آموزش و پرورش خوب نیست.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد سازمان ملی آموزش كودكان كه یكی از راهبردی ترین ایده ها و راهكارهای سالهای اخیر است ، گفت: ما قبلاً در این گروه سنی تحصیلات را رها كرده ایم. اکنون سازمان آموزش و پرورش ملی این مسئولیت را در دست گرفته و امیدواریم اتفاقات خوبی بیفتد.
وی ادامه داد: در بیابان سوخته ، با نادیده گرفتن و نادیده گرفتن آرمانهای آموزش ، می خواهیم قدمی برداریم و شروع به کار کنیم. برای لرزش محل باید آستین هایتان را بالا بزنید.