چرا بعد از بیدار شدن از خواب سردرد داریم؟


اگر هر روز با سردرد از خواب بیدار می شوید ، علت آن به نوع سردرد شما بستگی دارد.

طبق گزارش ها صبحگاه و طبق آخرین اخبار ، اگر هر روز با سردرد از خواب بیدار شوید ، علت آن بستگی به نوع سردرد شما دارد.

7 روش طلایی برای خداحافظی با سردرد

بیش از 100 نوع سردرد وجود دارد و علل آن بسته به نوع آنها متفاوت است. برخی از این سردردها به دلایل خاص پزشکی مانند ضربه ، مصرف بیش از حد دارو ، اختلالات عروقی (سکته ، آرتروز غول پیکر) و عفونت هایی مانند مننژیت ، فشار خون بالا ، سینوزیت و تومورها مربوط می شود.
برخی از انواع سردردها به سایر شرایط سلامتی ارتباط ندارند و منجر به استرس ، میگرن ، سردردهای خوشه ای و سردردهای ناشی از تحریک کننده های سرماخوردگی مانند خوردن بستنی یا ورزش می شوند.

شایع ترین سردرد کدامند؟

سردردهای تنشی رایج ترین نوع سردرد هستند و منشأ 90٪ سردردها هستند. این نوع سردرد شامل سردردهای خفیف تا متوسط ​​است که در دو طرف سر احساس می شود.

نوع درد نسبت به درد ضربان دار ثابت تر است و به صورت فشار مداوم یا انقباض در قسمت فوقانی جمجمه ، پشت سر یا بالای چشم احساس می شود.
بیشتر افرادی که از میگرن رنج می برند می گویند این یک سردرد بسیار شدید همراه با سردرد شدید ، حالت تهوع ، استفراغ و حساسیت به نور و صدا است.
سردردهای خوشه ای نیز یکی از شدیدترین دردهایی است که یک بیمار به آن مبتلا می شود و هر بار یک تا سه هفته طول می کشد. در طی این وضعیت ، یک چشم مسدود می شود و سوراخ های بینی معمولاً از طرف دیگر مسدود می شود و ممکن است بیمار تعریق صورت یا قرمزی چشم و تورم پلک ها را تجربه کند.

این درد تا سه ساعت طول می کشد و به طور منظم ، معمولاً در همان ساعت از روز و اغلب اوایل صبح رخ می دهد. علت آن ناشناخته است ، اما در نتیجه یک قسمت بیش از حد فعال مغز ایجاد می شود ، که اساس ماده خاکستری هیپوتالاموس است.

بیشتر بخوانید: افراد چاق با سردرد ؛ خواندن!

اگر هر روز با سردرد از خواب بیدار می شوید ، ممکن است به دلیل استرس یا شاید میگرن باشد.

خواب بیش از حد (بیش از 8 ساعت) در آخر هفته ها ، ترک کافئین ، استفاده بیش از حد از پاراستامول یا ایبوپروفن ، استفاده از مکمل ها (مانند مونو سدیم گلوتامات) برای افراد مبتلا به آلرژی و خوردن بستنی و غذاهای بسیار سرد. سایر دلایل احتمالی سردرد است.

بیشتر بخوانید  اتفاق عجیب در کشور با وجود بحران خشکسالی/ روزانه 100 کامیون هندوانه به ترکیه صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید