اخبار مهم اسلامی درباره خانه های مهر


اخبار مهم اسلامی درباره خانه های مهر

روز جدید وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پرونده مسکن مهر به زودی بسته می شود ، گفت: واحدهای اصلی مسکن مهر در دولت های تدبیر و امید ساخته شده اند.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در ابتدای ساخت 1000 واحد مسکونی برای کارمندان صدا و سیما با بیان اقدامات انجام شده برای تولید مسکن در کشور ابراز امیدواری کرد که این پروژه به موقع به اتمام برسد و گفت: مهر مسکن یکی از بزرگترین پروژه های مسکن در کشور بود ، اما مشکلات زیادی وجود داشت.

وی افزود: تأمین نقدینگی این پروژه که بیش از 54 هزار میلیارد تن از طریق یک خط اعتباری از بانک مرکزی ایجاد کرده است ، یکی از مشکلات این پروژه است. بسیاری از واحدهای مسکن مهر در مکانهایی ساخته شده اند که فاقد هرگونه زیرساخت هستند و گاهی اوقات ساخت زیرساخت برای شهرکها از ساخت کل یک شهرک گرانتر است. در کل این پروژه هزینه زیادی دارد و منابع دولتی اجازه تأمین اعتبار آن را نمی دهند. اما با لطف خداوند و تلاش همه همكاران ، این پروژه به پایان رسید. تلاش های زیادی در جهت رفع نواقص و رساندن محصولات نیمه تمام به مردم انجام می شود.

اسلامی با استناد به مشکلات حقوقی واحدهای مسکن مهر ادامه داد: این پروژه پر از قراردادهای بسیاری بود که دارای تناقض و مشکلات قراردادی بود. عدم کیفیت و رعایت مشخصات فنی از دیگر مشکلات خانه های مهر بود. در این واحدها مجموعه ای از مسائل حقوقی برای تسهیلات مالی ، اجرایی ، فنی و زیرساختی قراردادی وجود داشت. از طرف دیگر ، این شهرها نیاز به ایجاد سرانه منابع لازم مانند مدارس ، بازارها ، مراکز بهداشتی ، پارک ها ، محله ها ، مساجد و سایر مراکز ضروری برای زندگی مردم دارند. این اقدامات با هزینه صدها میلیارد تومان انجام شد.
فروش نهایی اتومبیل خود را ثبت کنید

بیشتر بخوانید  فیلم / از نقشه ساختار مریخ تا درمان تومور بدخیم مغز

وی افزود: افرادی بودند که از آنها پول دریافت می شد اما این پروژه برای آنها تعیین نشده بود. بقیه خانه مهر تازه از پردیس شروع شده و اگر خدا بخواهد با سرعت در حال حرکت است. در این ماه ها اما پرونده خانه های مهر در کشور بسته خواهد شد. در پروژه مسکن مهر 2/2 میلیون واحد مسکونی شناسایی شد که 1.4 میلیون خانه توسط دولت تکمیل و به مردم تحویل داده شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: همراه با این طرح و با برنامه ریزی دقیق و با ایجاد سازوکار مشخص ، طرح ملی مسکن را راه اندازی کردیم که افراد در 5 مرحله در سراسر کشور در این طرح ثبت نام کردند. در حال حاضر 534 هزار واحد مسکونی در 10 هزار نقطه از برنامه اقدام ملی در زمینه مسکن در حال اجرا است. پروژه ای که ساخت آن امروز آغاز شد ، به این موضوع اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: این 10 هزار نقطه طرح امید را برای مردم ایجاد کرد. امیدواریم لطف خداوند ادامه پیدا کند و تلاش همکاران ما و مشارکت خود مردم در تحویل به موقع کمک ها منجر به اتمام به موقع پروژه ها شود.

اسلامی در پایان گفت: امیدواریم این چرخه فعال تولیدی و تأمین مسکن سازمان یافته و سازگار که خط تولید را تعیین می کند ، ثابت بماند و مردم همیشه بتوانند از میزبان بودن خود اطمینان حاصل کنند. برنامه خاصی از طریق این مکانیزم و بنابراین. “

دیدگاهتان را بنویسید