واکنش آبفا به اخبار فارس / برای پایداری آب در لیرداف به 30 میلیارد تن اعتبار نیاز داریم


به گزارش آژانس فارس از بندرعباس ، یک شرکت لوله کشی استان هرمزگان به دنبال انتشار خبر بحران کمبود آب در شهر لیرداف در نمایندگی فارس (+) وی در این زمینه توضیحاتی داد.

متن شرح ویک هرمزگان به شرح زیر است:

گزارش شده است كه شهر ليرداف در شرقي ترين نقطه هرمزگان از سال 1991 تحت پوشش جهاد سازندگي و آبكاري هرمزگان قرار گرفته است. در حال حاضر ، آب آشاميدني مورد نياز شهر ليرداف با جمعيت 1900 نفر 10 ليتر در ثانيه است.

این آب از یک خط برق آزبست 200 میلی متری تا 21 کیلومتری چاه در منطقه رودخانه سدیک تأمین می شود. در قالب تحویل داده می شود هر 10 روز به مدت 3 شبانه روز کامل ، که بین 10 روستای سورچا بالا و درد ، چانالی بالا ، گوهرت ، چیل ، شمشی ، شام سیاهان ، کنارو ، گابسار و بارز با 11 لیتر آب مورد نیاز در ثانیه از خط انتقال شهر لیردوف از مزایای آن برخوردار است.

لازم به ذکر است که در طول 3 روز تأمین آب ، مشترکان گران قیمت آب را در مخازن خانه خود ذخیره می کنند که ظرفیت آنها بیشتر از 15 متر مکعب است.

به منظور تأمین آب دائمی و پایدار شهر لیردوف و 7 روستای ماسیر ، این شرکت مطالعات فنی لازم را انجام داده و قصد دارد با تجهیز دو گمانه حفر شده در رودخانه سدیک و معرفی خط انتقال جدید 18 کیلومتری اعتبار تأمین کند. . با وام 300 میلیارد ریالی ، آب هفت روستای مسیر روستای لیرداف را جدا کرده و آب مورد نیاز مردم خوب شهر لیرداف را به صورت پایدار تأمین می کند.

بیشتر بخوانید  جاده چالوس و آزادراه تهران – شمال مسدود شد

بنابراین علاوه بر شهر لیرداف ، 10 روستای ماسیر نیز از آب ثابت و پایدار برخوردار هستند. اعتبار مورد نیاز باید از طریق وام های ملی و استانی تأمین شود که شرکت آب استان با توجه به اهمیت طرح فعلی اعتبارات خود را تأمین می کند.

در حال حاضر ، تأمین آب شهر لیردوف و 10 روستای مذکور در حال انجام است.

انتهای پیام / 88055


دیدگاهتان را بنویسید