طرح فضای مجازی مجلس بدون علنی شدن اجرا خواهد شد


طرح “حمایت از حقوق مصرف کنندگان در فضای مجازی” مطابق اصل 85 قانون اساسی امروز در صحن علنی مجلس به کمیته فرهنگ ارائه شد. بنابراین ، این طرح در صورت تصویب این کمیته به صورت آزمایشی اجرا می شود.

تصویب طرح حفاظت از فضای مجازی

MeetNews: نمایندگان مجلس یازدهم با 121 رأی موافق به اصطلاح تحویل دادند برنامه ای برای حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مطابق با اصل 85 قانون اساسی. به این ترتیب ، اعضای مجلس حقوق قانونگذاری خود را به این کمیته منتقل کرده اند و این کمیته می تواند این طرح را بدون رأی گیری در صحن علنی مجلس تصویب کند.

اصل 85 قانون اساسی

دفتر نمایندگی مستقل از شخص است و نمی تواند به شخص دیگری تفویض شود. مجمع نمی تواند اختیارات قانونگذاری را به هیچ شخص یا ارگانی تفویض کند ، اما در موارد اضطراری می تواند اختیار صدور قوانین خاص را طبق ماده هفتاد و دو به کمیته های داخلی خود تفویض کند. فرم آزمایشی اجرا خواهد شد و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود. مجلس شورای اسلامی همچنین می تواند طبق قانون 72 تصویب دائمی اساسنامه را به سازمان ها ، شرکت ها ، م governmentalسسات دولتی یا وابسته به دولت به کمیته های مربوطه تفویض کند یا به دولت اجازه تصویب آنها را بدهد.

در این حالت ، احکام دولت نباید مغایر با اصول و قواعد دین یا قانون اساسی رسمی کشور باشد. تشخیص این امر طبق روال تعیین شده در ماده نود و شش با هیئت امنا خواهد بود. علاوه بر این ، مصوبات دولت نباید مغایر با قوانین و مقررات عمومی کشور باشد و برای بررسی و اعلام عدم انطباق با این قوانین ، باید از نحوه اجرا به رئیس مجلس شورای اسلامی اطلاع داده شود.

بیشتر بخوانید  چگونه مسافت پیموده شده واقعی خودرو را تعیین کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید