آیا رتبه بندی معلمان منجر به تحقیقات جامعه شناختی می شود؟


آیا رتبه بندی معلمان منجر به تحقیقات جامعه شناختی می شود؟

طبق بند (5) ماده (2) قانون طبقه بندی معلمان ، صلاحیت عمومی (ویژگی های رفتاری) مجموعه ای از صلاحیت ها است که ویژگی های شخصیتی و ویژگی های فرد را تنظیم می کند ، از جمله باورها ، نگرش ها ، عقاید و رفتارهای مبتنی بر ارزش ، فرهنگی و نظام اخلاقی جامعه و سیستم آموزشی کشور ، که زمینه را برای کار فداکارانه آماده می کند و پایبندی فرد به ارزش ها ، قوانین و مقررات را نشان می دهد. این مدارک مستقل از صلاحیت های عمومی در حین خدمت بوده و در حین خدمت ارزیابی می شوند.

مفاد این پاراگراف در مورد ارزیابی باورها ، نگرش ها و باورها علاوه بر زمینه های رفتاری و عملکردی ، اگرچه بسیار مهم و بسیار حساس است ، باید توجه داشت که اگر سازوکار دقیق مشخص نباشد ، ممکن است مغایر ماده 23 ماده قانون اساسی. به نظر می رسد که تفتیش عقاید و پرخاشگری و سرزنش افراد را فقط به دلیل داشتن نظر نادرست منع می کند. همچنین ، عدم دقت در ظرافت های آن می تواند منجر به نقض سیستم اداری شود که مغایر با بند “10” اصل سوم قانون اساسی خواهد بود.

بیشتر بخوانید  حشدالشعبی دو بمب افکن داعش را دستگیر کرده است

دیدگاهتان را بنویسید