توسعه حرم اهل بیت (ع) مبنای الگوبرداری از سبک زندگی آنها است.



به گزارش ایرنا ، گلامرضا کرمی چهارشنبه شب در مراسم رونمایی از حرم مطهر شهدای کربلا در اصفهان افزود: شهید کاظم سلیمانی الگویی بود که هم به توسعه بقاع متبرکه و هم به مظهر ائمه اطهار (ع) توجه ویژه داشت. زندگی می کند
وی به کمک مردم اصفهان در توسعه عتبات اشاره کرد و افزود: آثار هنرمندان این شهر در زمینه های هنری مربوط به معماری ، منبت ، معرق و قالی بافی در بقاع اهل بیت مشهود است. آل البیت (ع). “
وی با بیان اینکه ستاد عتبات عالیات یادگار شهید سلیمانی است ، افزود: این شهید جهاد ، معنویت و خدمت را با هم ترکیب کرده است.
رئیس مرکز تحقیقات و نشر آثار ستاد مرمت حرم مطهر ادامه داد: توسعه حرم های اهل بیت (ع) از جمله بارگاه حضرت زهرا (س) و سلامتی حضرت زینب (س) ع) نمونه بارز حضور مردم اصفهان است
همچنین رئیس مقدسات مقدس استان اصفهان با اشاره به تلاش ادیان و مذاهب مختلف برای حفظ و تداوم آثار تمدنی خود گفت: مقدسات البیت (ع) جلوه ای از تمدن شیعه است. ایران ، عراق ، پاکستان ، افغانستان و سایر نقاط جهان در طول تاریخ ، آنها تلاش کرده اند و ادامه خواهند داد تا رسالت جهانی خود را در مورد توسعه قدرت های مقدس دنبال کنند.
جعفر عسکری گفت: سهم مردم در توسعه بقاع متبرکه ، سرمایه گذاری در حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت ، همدلی و همزبانی و انسجام شیعیان در سراسر جهان ، حفظ و معرفی فرهنگ ، هنر و هنر ایرانی و اسلامی معماری.
وی با اشاره به سنت عاشورا و فرهنگ شهدا در خدمت به مردم ، نظام و فرهنگ اسلام اظهار داشت: اگر امروز مدل حکمرانی شهدا غالب بود ، مشکلات امروز جامعه را تحت تأثیر قرار نمی داد و بنابراین باید معرفی کنیم و این جاده را ادامه دهید.
وی با اشاره به خاستگاه مردم اصفهان در ساخت و توسعه عتبات گفت: مردم اصفهان با افتخار ساخت 40 دروازه عتبات را به اتمام رساندند و به ساخت بارگاه حضرت زهرا (س) در نجف اشرف و بارگاه حضرت زینب (سلام مردم) در کربلا ، رودا.
عسکری با اشاره به رونمایی از سه پروژه در مزار محمدزاده فرزند حسن معیتبا (ع) ، نیمی از مزار شهدای کربلا و فرش طلای ایوان ائمه جماعات کاظمین ، گفت: هزینه ساخت حرم امامزاده محمد ، فرزند امام حسن معیتبا (ع) ، شیعیان عراق هستند. با تلاش و پشتیبانی مردم اصفهان و انگشتان هنرمندان این منطقه هنرمندان زرین شهر ساخته و 2 پروژه دیگر تولید و 20 هنرمند در ساخت معبد 72 تنی نیمه نقش داشتند.
مراسم افتتاح حرم 722 تنی حرم مطهر امام هادی و امام حسن عسکری (ع) چهارشنبه شب با حضور آیت الله سید یوسف طباطبایی ، نماینده ولی فقیه و نماز جمعه از اصفهان و جمعی از دولت های استان و مسئولان نظامی و خانواده های معظم شهدا در مصلای امام خمینی (ره) در این شهر برگزار شد.
در این مراسم از جمعی از خانواده های معظم شهدا و هنرمندان م inثر در ساخت مزار اهل بیت (ع) تقدیر شد.

بیشتر بخوانید  25 سری جهیزیه توسط کمیته امداد کاشان به جوانان اهدا شد

دیدگاهتان را بنویسید