آخرین مهلت ثبت نام دانش آموزان در کلاس دهم مدارس شاهد تا 11 آگوست است



ثبت نام در کلاس دهم دبیرستان شاهد تا 11 آگوست از طریق سیستم دانش آموزی Pada ادامه دارد.

به گزارش ایسنا ، طبق دستورالعمل های اجرایی ثبت نام دانش آموزان در مدارس در طول سال تحصیلی 1401-1400 ، ثبت نام مدارس برای سال تحصیلی پیش رو به صورت غیر حضوری و به صورت الکترونیکی برای دوره های مختلف تحصیلی از ماه ژوئن آغاز شده و هم اکنون در حال انجام است.

به گفته اداره کل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در شبکه شاد ، ثبت نام دانش آموزان از مدارس شاهد نیز در سیستم Sida و از طریق پورتال Pada انجام می شود. http://pada.medu.ir این کار مطابق با قوانین و مقررات مربوطه انجام می شود.

به گفته رزاقی ، مدیرکل مدارس شاهد و پیشکسوتان وزارت آموزش و پرورش ، مدارس شاهد با مدارس عادی تفاوتی ندارند و فقط هنگام ثبت نام مشمول معیارهای خاصی هستند. این مدارس از جمله مدارسی هستند که “نماد و الگوی ارزش های انقلابی” محسوب می شوند و خانواده ها از ثبت نام در این مدارس برای تربیت فرزندان خود احساس امنیت می کنند.

مدارس شاهد ویژه دانش آموزان شهدا و ایثارگران است. 73 درصد از جمعیت مدارس شاهد را خانواده ها و شهدای شاهد تشکیل می دهند و بقیه را دانش آموزان نخبه ، نخبگان و خیران مدرسه ساز تشکیل می دهند.

ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد به صورت نتایج انجام می شود و جمعیت هدف این مدارس عمدتاً فرزندان شاهد ، فرزندان جانباز (بالای 25٪) و کودکان آزاد شده و ثانیاً اولویت ثبت نام شهدا (کودکان جانبازان زیر 25٪ ، نوه شهید ، برادر شهید ، خواهر شهید و نوه شهید) و تا درجه بعدی ، دانشجویان شخصیت های فرهنگی ، دانشجویان با عناوین علمی و مقامات کشوری و دانشجویانی که قرآن را به یاد می آورند ‘یک

بیشتر بخوانید  حرف های علی ضیا بوی عاشقی می دهد

در سال 1995 ، حدود 370،000 دانش آموز در مدارس شاهد حضور داشتند و هر ساله پنج درصد به ظرفیت مدارس شاهد در کشور اضافه می شد. هم اکنون 1350 مدرسه شاهد در کل کشور وجود دارد و در سال تحصیلی جدید حدود 400،000 دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید