آیا این فرمانده مشهور ارتش وزیر دفاع دولت اصلی است؟


رئیس

MeetNews – مراسم تحلیف رئیس دولت سیزدهم دولت ایران در چهاردهم مرداد سال 1400 انجام خواهد شد و سید ابراهیم رئیسی رسماً امور اجرایی کشور را بر عهده خواهد گرفت و باید نمایندگان مردان کابینه خود را در شورای شورای اسلامی معرفی کند. مجلس برای رای اعتماد.

حدس و گمان و حتی نگرانی در مورد کابینه سیزدهم وجود دارد. از آنجا که در طول انتخابات ، متولیان ستاد از افراطی ترین چهره های سیاست ایران بودند ، این گمانه زنی را مطرح می کند که ممکن است افراط گرایان در دولت سیزدهم در وزارتخانه بنشینند ، در حالی که کشور بیش از هر زمان دیگری به آن احتیاج داشته باشد. از استرس اعم از درونی یا بیرونی خودداری کنید.

در همین حال ، برخی وزارتخانه ها از وزارتخانه های دیگر از اهمیت بیشتری برخوردار هستند ، مانند وزارت امور خارجه ، وزارت کشور ، وزارت اطلاعات و وزارت دفاع ، که کارشناسان سیاسی می گویند این وزارتخانه ها باید افرادی داشته باشند که از خرد و توانایی لازم برخوردار باشند دور بایست. از نظر حزبی و جناحی و پیشرفت. امروز گره های زیادی در صحنه بین المللی داریم. در همین حال ، گمانه زنی ها در مورد انتخاب دریادار حبیب الله سیاری به عنوان وزیر دفاع در کابینه اصلی شدت گرفته است.

دریادار سیاری در حال حاضر به عنوان معاون فرمانده کل ارتش خدمت می کند و رئیس ستاد مشترک ارتش است. سال گذشته ، وی به دلیل انتقاد از نادیده گرفتن نقش ارتش جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف ، مورد توجه بسیاری قرار گرفت. وی در مصاحبه ای که از زمان انتشار تاکنون مورد انتقاد برخی جریانات سیاسی قرار گرفته است ، گفت: “نیروهای مسلح نباید در سیاست دخالت کنند زیرا سیاست زدگی برای نیروهای مسلح مضر است و این بدان معنا نیست که ما سیاست را نمی فهمیم.” ما سیاست را خوب تحلیل می کنیم و می فهمیم ، اما وارد سیاست نمی شویم.

بیشتر بخوانید  شهروندان قمی باید علائم سرماخوردگی را جدی بگیرند

به گفته وی ، در جای دیگر ، بسیاری دلیل کمبود عکس و فیلم حضور ارتش در طول جنگ را دلیل کم بودن حضور ارتش در جنگ می دانند ، دلیل این امر این است که ارتش اجازه فیلمبرداری از نیروهای خود را ندارد در طول جنگ. اجازه عکاسی و فیلمبرداری در یک محیط نظامی را ندهید!

در همین حال ، سیاری در بحث دیگری از فیلم و تلویزیون انتقاد کرد و گفت: “تصویری که خاتمیکیا از سرتیپ ولیولا فلاحی ، فرمانده یگان های ارتش در درگیری های کردستان به تصویر می کشد ، از واقعیت دور است یا در سریال کیمیا ، نوجوان در جبهه خطوط “جنگ ایران و عراق به پایان رسیده است. آیا ما آنقدر بی تفاوت هستیم که اجازه می دهیم دختر 14 ساله مان در جبهه ها بجنگد؟”

سخنرانی سیاری در این مصاحبه مدت هاست که مورد بحث و بررسی قرار می گرفت ، برخی با انتقاد از وی و برخی دیگر از مصاحبه دفاع می کردند و می گفتند اظهارات وی در مورد نادیده گرفتن نقش ارتش صحت دارد و این باعث می شود نام وی بیش از هر زمان دیگری شناخته شود.

آیا حدس و گمان در مورد انتخاب یک سیاره به عنوان رئیس وزیر دفاع قویتر است؟

اکنون که دیگر چیزی از مراسم تحلیف و تحلیف کابینه باقی نمانده ، زمزمه های جدی درباره انتصاب دریادار حبیب الله سیاری به عنوان وزیر دفاع دولت سیزدهم وجود دارد و از منابع موثق می شنویم که امیر سیاری در صورت دریافت موافقت می کند اجازه از فرماندهی معظم کل قوا.

بیشتر بخوانید  سورپرایز لاکچری حامد آهنگی برای پسرش

دریادار امیر سیاری در میان فرماندهان ارشد نیروهای مسلح کشور به عنوان چهره ای موجه و محبوب شناخته می شود. اگر به ضبط های قبلی وی نگاه کنیم ، لحظات مهمی وجود دارد. یک دهه فرماندهی ناوگان در جنبه های مختلف ، از جمله نوسازی تجهیزات ، اجرای مأموریت ها و عملیات مهم و استراتژیک ، جلب توجه دولت و مقامات نظامی به اهمیت سواحل مکران و توسعه دریایی ، تقویت تعامل با سایر کشورها و احیای دیپلماسی دریایی مهم است و می توان گفت که فرماندهی امیر سیاری بر ناوگان یک انقلاب محسوب می شود.

برخلاف برخی که هنوز از اظهارات دریادار سیاری در مورد نقش ارتش شکایت دارند ، برخی معتقدند که سابقه خدمت سیاری ثابت می کند که انتخاب وی به عنوان وزیر دفاع به عنوان رئیس ستاد عاقلانه ترین و منطقی ترین انتخاب است.

دیدگاهتان را بنویسید