استخراج کنندگان ارز روزانه 20 میلیارد تن از یارانه های ایران جذب می کنند


استخراج کنندگان و یارانه های ارزی ایران

MeetNews سرقت 20 میلیارد تن در یک روز ؛ این بخشی از تصویر آینه ای یارانه سیاه پوستان در اقتصاد دولت ایران است. سرقت روزانه 20 میلیارد تن از منابع اقتصادی ایران در مراکز استخراج غیرقانونی ارزهای رمزنگاری شده یا معدنچیان در صورت اعلام در هر کشوری ، کلیه عناصر تصمیم گیری در یک کشور از قوه مجریه تا مقننه و دادگستری برای جلوگیری از سرقت 7300 بسیج می شوند میلیارد تومان متر و خطوط برق گرفته شود. اما در ایران نه تنها توجه زیادی به این کارگران معدن یارانه ای نمی شود بلکه به گفته مدیرعامل شرکت توانیر ماشین آلات کشتی سازی و تجهیزات استخراج رمزنگاری وارد کشور می شود. ورود غیرقانونی نیرو و دستگاه های جانبی تحت عنوان ارز رمزپایه از چین به ایران زنگ خطری جدی است که رویای درآمد ارزی در روزهای تحریم را با استخراج و استفاده از ارزهای رمزپایه به کابوسی برای اقتصاد ایران تبدیل خواهد کرد. آیا دولت ، مجلس و قوه قضائیه می خواهند کاری انجام دهند؟

پشت صحنه غنیمت ملی

توانیر ، مدیر مراکز بازیابی ارزهای رمزنگاری شده ، می گوید: دستگاه های بازیابی غیرقانونی ارز رمزنگاری شده که از طریق سو mis استفاده از یارانه حامل های انرژی جمع آوری شده ، روزانه 20 میلیارد تن منابع ملی را غارت می کند. به گفته همشهری ، این تنها بخشی از آمار یافته ها است و آمار دقیقی از دستگاه ها و تجهیزات غیرقانونی که هنوز هم برق افراد را سرقت می کنند در دسترس نیست. وزارت نیرو به نقل از محمد حدادادی بهلولی تأکید کرد: طبق قانون ، استفاده از هر شاخه برق با تعرفه یارانه ای ، از جمله شاخه ای از خانوارها ، تجاری ، صنعتی ، کشاورزی و غیره ، استخراج ارزهای رمزپایه غیرقانونی است کشور.

به گفته وی ، انجام این کار به معنای کسب سود است نه با ایجاد اشتغال و فعالیت اقتصادی مولد ، بلکه با سو ab استفاده از یارانه های انرژی کل ملت ایران. حدادادی افزود: همچنین سودهای غیرقانونی از یارانه ها هزینه های هنگفتی را به اقتصاد ایران تحمیل كرده است كه می تواند شامل ركود صنایع ، تعطیلی كارخانه ها و افزایش بیكاری و تورم باشد.

بیشتر بخوانید  دلار در منطقه حساس قیمتی قرار گرفت/ میزان تغییر قیمت دلار مشخص شد

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد قابل توجهی 600 مگاوات دستگاه استخراج Ramzars کشف و مونتاژ شده است ، افزود: با توجه به اینکه از گاز طبیعی برای تولید برق در نیروگاه های حرارتی کشور با قیمت یارانه ای استفاده می شود ، میزان یارانه ای که این افراد برای قانون از آن استفاده می کند تا به حدود 20 میلیارد تن در روز برسد.

نامه به مخاطب خاص

درست زمانی که اعتقاد بر این است که سرکوب ارزهای رمزپایه غیرقانونی انگیزه فعالیت های زیرزمینی را در منطقه کاهش داده است ، مدیر عامل شرکت توانیر در نامه ای به رئیس ستاد برای مبارزه با پولشویی و قاچاق انسان در مورد واردات گسترده ارزهای رمزپایه از چین هشدار داد. نامه محمد حسن متوسلی زاده نشان می دهد که به دلیل حاشیه سود زیاد ناشی از استفاده از برق ارزان قیمت خانگی یا کشاورزی ، واردات و نصب تجهیزات استخراج ارزهای رمزپایه توجیه اقتصادی دارد. متولی زاده در نامه ای به مویدی خرم آبادی ، رئیس ستاد مبارزه با پولشویی و پولشویی نوشت: “دولت چین سیاست های بسیار سختگیرانه ای را برای ممنوع کردن ارزهای رمزپایه در چین دنبال می کند که منجر به خروج اکثریت قریب به اتفاق ارزهای رمزپایه از این کشور شده است. کشور. “اینطور خواهد بود. او هشدار می دهد:” همانطور که قیمت حامل های انرژی در ایران در مقایسه با قیمت های جهانی یارانه ای و ناچیز است ، احتمال ورود تعداد زیادی از این دستگاه ها از چین از طریق منابع غیررسمی به چین در هفته های آینده بسیار زیاد خواهد بود “

گزارش پارلمان از معدن کاران

اخیراً ، کمیته انرژی مجلس در گزارشی با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش مصرف برق و وقفه ها فعالیت معدنچیان قانونی و غیرقانونی است ، اظهار داشت: یکی دیگر از عوامل افزایش مصرف ، دستگاه های استخراج Ramzarz هستند که به دلیل پایداری آنها مصرف برق در تمام ساعات روز. همچنین در زمستان 1399 مصرف برق و کمبودها افزایش یافت. اگرچه برآورد دقیقی از میزان مصرف برق غیر مجاز برای استخراج کد وجود ندارد ، اما پیش بینی ها حداقل 2000 مگاوات را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید  فال روزانه جمعه 5 آبان 1402

این کمیسیون تأکید می کند: برق مراکز استخراج Ramzarz (اعم از مجاز و غیر مجاز ، دارای مجوز از وزارت نیرو ، وزارت صمت و غیره) باید تا اطلاع ثانوی متوقف شود. علاوه بر قطعی برق ، کلیه مشترکانی که به بهانه انحرافات خانگی ، صنعتی ، کشاورزی و تجاری کد های ارزی را بازیابی می کنند ، باید جریمه شوند و سازمان صدا و سیما باید مسئول ارائه اطلاعات و گزارش های عمومی به دفتر مطبوعاتی مرکز اطلاعات باشد. 113 ، ستاد خبری سپاه 114 و پلیس 110 و ارائه جوایز گزارش های عمومی به مراکز و واحدهای معدنی رامرز باید در دستور کار قرار گیرد. این کمیسیون به مجلس پیشنهاد داده است که دولت موظف است کلیه فعالیت های استخراج ارزهای رمزپایه را تا زمان معرفی لایحه ساماندهی صنعت استخراج ارزهای رمزپایه به حالت تعلیق درآورد.

واقعیتی که هرگز نمی توان آن را آسان گرفت

اما فراتر از حدی که استخراج ارزهای رمزپایه به امنیت و ثبات شبکه برق کشور و چگونگی توقف و نصب واردکنندگان تجهیزات معدن آسیب زده است ، سیاستمداران ، به ویژه سیاستمداران ، صنعت برق را جدی نمی گیرند. به این آمار توجه داشته باشید ، ظرفیت اسمی نیروگاه های ایران در سال 1999 ، 85300 مگاوات تخمین زده شده است. در تابستان حداکثر ظرفیت تولید نیروگاه های کشور 56000 مگاوات اعلام شد و سطح مصرف در برخی روزها به 66000 مگاوات رسید. کسری 10000 مگاوات در کوتاه مدت با احداث نیروگاه های جدید یا تعطیلی صنایع منطقی امکان پذیر نیست. بیم آن می رود که ایرانیان دوباره در زمستان با گرفتگی شدید روبرو شوند. آیا دولت حسن روحانی مقصر نیست؟

مرکز تحقیقات مجلس در گزارشی فاش کرد که متوسط ​​رشد سالانه ظرفیت اسمی در برنامه ششم 2.7 درصد بوده است که کمترین درصد در مقایسه با پنج برنامه قبلی است. این گزارش افزود: “در دولت های نهم و دهم ، بیشترین درصد رشد ظرفیت اسمی ثبت شد ، اما دلیل آن ایجاد چندین نیروگاه فسیلی و آبی بود.” به گفته همشهری ، این یکی از حقایق پنهان در مورد برق است صنعت. هنگامی که برای تولید ظرفیت برق به مدت 8 سال به نیروگاههای فسیلی و نیروگاههای برق آبی اعتماد می کنیم ، هنگامی که در زمستان گذشته کمبود سوخت فسیلی مانند گاز وجود دارد یا کاهش بارندگی و سقوط آب پشت سدها وجود دارد. مانند سایرین ، امنیت و ثبات صنعت برق ایران در معرض خطر است.

بیشتر بخوانید  طبع توت سیاه و خاصیت آن چیست

در این آمار باید توجه داشت که 15٪ از کل ظرفیت تولید برق در ایران به آب پشت سدها و گردش توربین ها در نیروگاه های آبی بستگی دارد. راز دیگری درباره صنعت برق در گزارش مرکز تحقیقات مجلس آشکار شده است که نشان می دهد دلیل کاهش کارایی نیروگاه های وزارت نیرو انتقال نیروگاه های با بازده بالا به غیردولتی است. بخش در سال 1991. کارایی نیروگاههای برق دولتی که به اصطلاح بهره وری خصوصی هستند روند مثبتی را تجربه می کنند.

راز دیگری در مورد اینکه چرا دولت حسن روحانی در ساخت نیروگاه ها سرمایه گذاری نمی کند این است که قانون مصوب مجلس اجازه چنین اجازه ای را از دولت و وزارت نیرو نمی دهد. نهاد تحقیقاتی مجلس می گوید: موضوعی که باید در نظر گرفته شود با توجه به کاهش قابل توجه سرمایه گذاری در بخش تولید در سال های 1392 تا 1398 نسبت به سال های 1384 تا 1390 این است که پس از انتقال TPP و به دلیل سیاست های ماده 44 قانون قانون اساسی ، دولت حق سرمایه گذاری در آن را دارد. چنین نیست و باید سرمایه لازم را از طریق بخش خصوصی تأمین كند.

با این وجود ، جذب سرمایه از بخش خصوصی در این سال ها ضعیف است ، که انگیزه یکسانی برای سرمایه گذاری در صنایع مختلف نیست و به عواملی از جمله بازگشت سرمایه ، تقاضای واقعی و بالقوه ، حجم سرمایه گذاری ، سود بانکی ، بیمه و … بستگی دارد. با این حال ، محققان پارلمانی تأكید می كنند كه عملکرد دولت فعلی در زمینه برق غیرقابل قبول است ، اگرچه آنها خود اذعان می كنند كه برخی از مقررات در قوانین بودجه یا برنامه ششم توسعه شامل محدودیت های تحریم نبوده است و یا كمبود اعتبار داشته اند. سرمایه مورد نیاز جذب نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید