پنج میلیون مرگ در سراسر جهان به دلیل تب


 5 درجه حرارت مرگ و میلیون ها مرگ در سراسر جهان

MeetNews برای مدل سازی ، داده ها در مورد مرگ و میر (130 میلیون مرگ در سراسر جهان) و دمای محیط از 750 مکان در 43 کشور و پنج متا پیش بینی به صورت آنلاین و از طریق یک استراتژی تجزیه و تحلیل سه نقطه ای جمع آوری شد. گام هایی برای ارتباط دما و مرگ و میر برای هر سایت با استفاده از رگرسیون سری زمانی انجام شد و یک مدل رگرسیون چند متغیره بین تخمین های خاص سایت و پیش بینی های مرگ و میر طراحی شد.

این شبکه ها بر اساس دفاتر منطقه ای سازمان ملل ساخته شده اند. در حدود 5 میلیون مرگ در سراسر جهان (52/8 درصد مربوط به حداقل دمای نامطلوب و 91 درصد مربوط به حداکثر دمای نامطلوب) در نتیجه دمای نامطلوب رخ داده است.

همچنین نتایج نشان می دهد که به ازای هر 100000 نفر در جمعیت ، 74 مورد مرگ ناشی از تغییر اقلیم وجود دارد که در توزیع جغرافیایی متفاوت است. حدود 49٪ این مرگ ها در آسیا است. در اروپای شرقی بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از گرما ، و در جنوب صحرای آفریقا بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از سرما وجود دارد.

از سال 2000-2003 تا 2016-2016 ، نرخ جهانی مرگ و میر ناشی از سرما 51 / 0- درصد و نرخ مرگ و میر گرم جهانی 0.21 درصد افزایش یافته و منجر به کاهش خالص مرگ و میر کلی شده است. بیشترین کاهش مرگ و میر کلی در جنوب شرقی آسیا رخ داده است.

همچنین ، نتایج این مطالعه بین المللی در مقاله ای تحت عنوان: بار جهانی ، منطقه ای و ملی مرگ و میر در ارتباط با دمای محیط زیر بهینه از 2000 تا 2019: یک مطالعه مدل سازی سه مرحله ای در The Lancet Planetary Health توسط مجله The Lancet (IF: 79.321) ، که دارای ضریب تأثیر 173/19 است و در رتبه بندی مجله Q1 قرار دارد ، منتشر شده است.

بیشتر بخوانید  قیمت روز انواع سمند در بازار + جدول

طبق روابط عمومی وزارت علوم ، لینک این مقاله در آدرس وب زیر موجود است:

https://doi.org/۱۰.۱۰۱۶/S۲۵۴۲-۵۱۹۶ (۲۱) ۰۰۰۸۱-۴
کد خبر

دیدگاهتان را بنویسید