16 تاجر در صورت قطع برق از سیمان طلا درست کردند! – اخبار را بخوانید – اخبار رسانه های تسنیم


به گزارش گروه رسانه ها آژانس تسنیمذکر شده توسط جوان، پس از تشدید شوک ها در بازار سیمان و بهانه های شرکت های سیمانی و دلالان برای افزایش قیمت ها ، بازار وعده های دولت ها برای حل مشکل سیمان در چهار روز داغ شد. با این حال ، افزایش قیمت سیمان هیچ ارتباطی با بورس ، قطعی برق ، افزایش قیمت کیسه های سیمان و مواد اولیه ندارد ، اما منابع بزرگ سیمان در جلسات خود با کلاس با افزایش قیمت سیمان و بر اساس توافق کردند در همان توافق نامه گران است.

پس از تشدید شوک ها در بازار سیمان و بهانه های شرکت های سیمانی و دلالان برای افزایش قیمت ها ، بازار وعده های دولت ها برای حل مشکل سیمان در چهار روز داغ شد. با این حال ، افزایش قیمت سیمان هیچ ارتباطی با بورس ، قطعی برق ، افزایش قیمت کیسه های سیمان و مواد اولیه ندارد ، اما منابع بزرگ سیمان در جلسات خود با کلاس با افزایش قیمت سیمان و بر اساس توافق کردند در همان توافق نامه گران است.
اخلال در بازار سیمان و عرضه این محصول با سرعتی نجومی منجر به جلسات سیمان امروز بین مقامات دولتی و پارلمان شده است. در همین راستا دیروز جلسه ای در کمیته صنایع و معادن مجلس با حضور وزرای صنعت ، معدن ، تجارت و انرژی برگزار شد و در مورد تقاضا و عرضه سیمان و قیمت این محصول بحث و تبادل نظر شد.
همزمان با این جلسات ، تولیدکنندگان و دارایی های بزرگ سیمان نیز در جلساتی با اعضای اتحادیه خود برای افزایش قیمت سیمان توافق کردند. گزارش ها نشان می دهد که در کمتر از 48 ساعت ، دولت با نرخ های جدید موافقت می کند و همه وعده ها فراموش می شود. به این ترتیب ، شرکت های سیمانی نیز قیمت های خود را قبل از روی کار آمدن دولت جدید با تأیید دولت ثبت می کنند.
16تاجر بازار سیمان
روحولا آباسپور ، سخنگوی کمیسیون صنعت و معدن مجلس ، گفت: دستور کار جلسه کمیته صنعت بررسی دلایل گرانی سیمان و فولاد در بازار است: “تلاطم موجود در بازار سیمان مربوط به 16 نفر است. . آنها سیمان ذخیره شده را ذخیره و پس از به چالش کشیدن در بازار می فروشند. یعنی ممکن است دلیل اصلی افزایش قیمت مربوط به فعالیت بازرگانان باشد. وی افزود: قطعی مکرر برق در سراسر کشور باعث تولید واحدهای صنعتی به ویژه فولاد و سیمان شده است.
قول وزیر نیرو برای حل مشکل 4 روزی دیگر
آباسپور افزود: اگرچه بخشی از کاهش تولید سیمان و افزایش قیمت این محصول به دلیل قطعی برق است اما واقعیت این است که دلیل گرانی سیمان فقط به قطعی برق محدود نمی شود. به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی ، هر بسته سیمان با قیمت 22 هزار تن از نظر اقتصادی برای تولید کننده مناسب است در حالی که در بازار شاهد قیمت های بالای 100 هزار تن هستیم. وی افزود: وزیر نیرو قول داده است که طی چهار روز آینده ، پس از اوج گرما ، تنش ها کاهش یابد. به گفته وی ، تصمیم بر آن شد تا خسارت وارده به واحدهای تولیدی پس از عادی سازی شرایط جبران شود ، برق با تعرفه صفر برای جبران تلفات آنها در اختیار این واحد قرار می گیرد.
تناقض در هزینه تولید سیمان با عرضه قیمت های جهانی
اقبال شاکری ، یکی از اعضای کمیسیون شهروندان مجلس ، نیز در این باره گفت: «عدم نظارت مداوم و سیستماتیک بر تولید کنندگان و توزیع کنندگان مصالح ساختمانی باعث شده است که شاهد افزایش قیمت مصالح ساختمانی باشیم. وی افزود: از زمان ورود سیمان به بورس ، شاهد افزایش چشمگیر قیمت آن هستیم ، در حالی که عرضه کالاها در بورس با ایجاد قیمت رقابتی باید به ثبات بیشتر قیمت منجر شود. وی افزود: بسیاری از تولیدکنندگان سیمان صریحاً اظهار داشت که قیمت این مصالح ساختمانی باید با قیمت جهانی مطابقت داشته باشد. “همه این کارخانه ها از منابع داخلی ، نیروی کار داخلی و یارانه سوخت و انرژی استفاده می کنند ، اما به دنبال تهیه آنها با قیمت های جهانی و بین المللی هستند که به دلیل سهل انگاری مسئولین ، از جمله وزارت صنعت ، معدن و تجارت و ضعف سازمان های نظارتی.
قطع برق عذرخواهی برای افزایش قیمت
شاکری اظهار داشت: متأسفانه در چند روز گذشته دولت به طور غیرکارشناسی برق صنایع از جمله کارخانه های سیمان را قطع کرده است ، اگرچه چند روز بعد با اعلام وزارت نیرو این کارخانه ها مجاز به فعالیت شبانه بودند وقفه در تأمین برق برای چندین روز در تولید و تامین سیمان وقفه جدی ایجاد شد ، بنابراین کارخانه های سیمان در اقدامی عجیب در روز اول تمام محصولات خود را ارائه دادند ، حتی همان قسمت سفارش ثبت شده و موجود در قیمت بسیار بالاتر در واقع ، این افزایش قیمت پس از چند روز کاهش تولید رخ نداد ، بلکه در همان ابتدا انجام شد.
وی اظهار داشت: تولیدکنندگان نیز با افزایش قیمت سیمان و ایجاد جو روانی به دلیل کمبود مصالح ساختمانی درگیر افزایش قیمت سیمان بوده اند. از طرف دیگر ، واسطه ها و دلالان دیگر مایل به تهیه سیمان با همان قیمت قبل از قطع برق نبودند. این عوامل باعث افزایش قیمت سیمان به بیش از 70 تا 80 هزار تن و در برخی موارد به بیش از 100 هزار تن شده است. این نماینده مجلس گفت: بدون شک سود حاصل از افزایش قیمت مصالح ساختمانی به جیب مافیا و دلالان رفته است که البته بخشی از آن به تولیدکنندگان می رسد.
وی با بیان اینکه افزایش قیمت مصالح ساختمانی اجرای پروژه های عمرانی را متوقف می کند ، افزود: افزایش قیمت سیمان به گونه ای بر ساخت و ساز تأثیر می گذارد که ادامه پروژه های عمرانی دیگر برای سازندگان اقتصادی نخواهد بود و رها شود. این در چشم مردم ، به خصوص کارگران روز کار می کند.
نوید سیمان ارزان
علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت ، معدن و تجارت و اسلامی وزیر راه ، مسکن و شهرسازی نیز پس از افزایش قیمت سیمان به فکر تشکیل جلسه ای افتادند تا بتوانند قیمت ها را کنترل کنند. آنها بورس کالا را مسئول گرانی ها دانستند و قول دادند که با آسیب شناسی واقعی و نظارت روزانه بر تولید و ذخایر سیمان در کشور ، قیمت ها طی چهار روز آینده تثبیت می شود. البته وزرای دولت قصد داشتند قیمت ها را کاهش دهند اما آنچه در جلسات هلدینگ های سیمان منتشر شد مشاوره های پشت صحنه اخذ رسمی مجوز از دولت برای افزایش قیمت سیمان طی چهار روز آینده است. شرکت های سیمانی که امسال چهار بار قیمت سیمان را افزایش داده اند ، قطع برق بهترین بهانه برای ثبت قیمت های جدید با مجوز دولتی در روزهای آخر دولت بود.
وی درخواست وزیر صنعت را رد کرد
علیرغم اظهارات اخیر وزیر صمت و راه و شهرسازی و محکومیت بورس کالا برای افزایش قیمت سیمان و درخواست توقف عرضه این محصول در بورس ، بورس کالا نسبت به درخواست دولت واکنش منفی نشان داد و اعلام کرد: سیمان 100٪ پیش دریافت کرده است بورس کالا ارائه می شود. این موضوع به شرکت های کارگزاری اعلام شده و تا اطلاع ثانوی قابل اجرا است.
فرهاد رحمانی ، معاون دفتر صنعت غیر فلزات وزارت صنعت در این باره گفت: وزیر صنعت با عرضه سیمان در بورس کالا مخالف است زیرا معتقد است این سازوکار فراهم نشده است. از جمله ، سهام کافی ، خریداران ، مصرف کنندگان کوچک و پروژه های ملی باید در نظر گرفته شود ، اگرچه به نظر من بخشی از افزایش قیمت سیمان به دلیل عرضه بورس کالا است.
به گفته وی ، دولت یارانه انرژی را به صنعت سیمان می دهد تا این محصول با قیمت مناسب به دست مردم برسد. قیمت تمام شده هر تن سیمان 190 تا 240 هزار تن برآورد می شود که با توجه به سود 30 درصدی از قیمت سیمان ، هر تن سیمان فله ای 308 هزار تن و سیمان بسته بندی شده 430 برآورد می شود هزار تن ، و بخشهای تولید سیمان مطلع می شوند که مبنای این قیمت را ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید  فرهاد مجیدی آب تمیز در دست پرسپولیس و سپاهان

اخبار سایر گروه های رسانه ای به سادگی در حال بازنشر هستند اخبار سایت ها و خبرگزاری ها و آژانس تسنیم او مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام /

بازگشت به صفحه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید