MeetNews – خیرالله خادمی ، با بیان اینکه این تونل در پایان این هفته افتتاح می شود و امکان حرکت از آن وجود دارد ، اما از آنجا که این طولانی ترین تونل کشور است ، در حال حاضر در برخی از ساعات شلوغ و شلوغ تحت ترافیک سنگین است و عملیات آن مرحله به مرحله انجام می شود تا در هر زمان از روز با ایمنی بالا از زیر بار عبور کند.
وی با بیان اینکه مسیر این تونل به دستور رئیس جمهور تحت ترافیک سنگین قرار می گیرد ، تأکید کرد: مسیر برگشت از جاده قدیم کندوان خواهد بود و این تونل می تواند مسیر موجود را 6 کیلومتر کوتاه کند و معمولاً زمان سفر 20 دقیقه و در روزهای شلوغ زمان سفر 1.5 ساعت کاهش می یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ارزش روزانه تونل البرز تنها 4000 میلیارد تن است.
حادمی با بیان اینکه به دلیل محدودیت های مالی ، منطقه دوم بزرگراه تهران – شمال به 3 قطعه تقسیم شده است ، گفت: فاز اول این پروژه احداث تونل البرز و راه های دسترسی به آن است که 9 کیلومتر طول دارد. ، که باز خواهد شد. فردا کل بزرگراه منطقه 2 بزرگراه تهران-شمال است که احتمالاً تا پایان سال یا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی افزود: فاز سوم این مسیر احداث کل منطقه 2 در قالب چهار بزرگراه است که به شرط تأمین منابع مالی در سال 1402 به بهره برداری کامل می رسد.
خادمی درباره جزئیات پروژه هایی که روز پنجشنبه مصادف با عید غدیر خم با حکم ریاست جمهوری رونمایی می شود ؛ وی گفت: یکی از پروژه هایی که روز پنجشنبه افتتاح می شود راه آهن یزد – اگلید است که بخشی از کریدور شمال شرقی – جنوب غربی کشور است و می تواند استان فارس را با یزد و خراسان رضوی و از آنجا به جاده بافق طبس متصل کند. “
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: یکی دیگر از پروژه هایی که ساخت راه آهن آن به اتمام رسیده ، راه آهن بوستان آباد – تبریز است که تا 40 روز آینده توسط مسافران این خط قابل استفاده است ، اما چون اصلاحیه وجود دارد مسیر. مسیر ، در حال حاضر نمی توان استفاده کرد.
وی با اشاره به اتمام راه آهن هاش – زاهدان گفت: از پروژه راه آهن سراسری چابهار – زاهدان ، ساخت راه آهن هش – زاهدان به طول حدود 150 کیلومتر به اتمام رسیده و ایستگاه آن ساخته شده است اما کمیسیون ها باید سفر کنند . “ایمنی ترافیک در این مسیر را تأیید کنید و سرانجام حداکثر طی دو ماه آینده امکان حرکت قطار در این مسیر ریلی وجود دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه راه آهن چابهار – زاهدان تا سال 1402 به اتمام می رسد ، مشروط بر اینکه تا سال 1402 به اتمام برسد ، گفت: روز پنجشنبه فاز اول این پروژه را به طول 150 کیلومتر افتتاح خواهیم کرد ، که 1600 میلیارد تن آن هزینه شد. ارزش روزانه آن 2500 میلیارد تن است.
خادمی افزود: خط راه آهن سنندج نیز در حال تکمیل است و ایستگاه آن احداث شده و 40 کیلومتر از آن باقی مانده است که تلاش می شود تا دو ماه آینده به پایان برسد.