ورود بارندگی در کشور / کاهش دما تا 12 درجه در مکان ها



صادق ضیاییان افزود: امروز (15 مرداد) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و شمال به کشور در روزهای چهارشنبه ، پنجشنبه و جمعه (6 ، 7 و 8 مرداد) در استانهای آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل ، گیلان ، مازندران ، گلستان ، خراسان شمالی ، کردستان ، زنجان ، ارتفاعات جنوبی و دامنه های البرز در استان های قزوین ، البرز ، تهران و سمنان باران ، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی وجود دارد.

وی افزود: شدت بارندگی امروز و فردا (ششم و هفتم مرداد) در استان های گیلان ، مازندران و گلستان خواهد بود. شنبه و یکشنبه (9 و 10 مرداد) در برخی مناطق گیلان ، مازندران ، ارتفاعات گلستان ، اردبیل ، آذربایجان شرقی ، غرب و شمال کردستان ، ارتفاعات البرز زنجان و مرکزی در استان های قزوین ، البرز ، تهران و سمنان. پیش بینی.

به گفته زیایان ، از امروز تا آخر هفته (6-8 آگوست) وزش باد شدید در شمال شرقی ، شرق ، جنوب شرقی و مناطقی از مرکز کشور می وزد و گرد و غبار در مناطقی که احتمال طغیان دارند افزایش می یابد. در مناطق شرقی کشور ، به ویژه در منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی ، با طوفان های گرد و غبار و کاهش دید افقی و کیفیت هوا همراه خواهد بود.

وی افزود: امروز (5 مرداد) سرعت وزش باد در مناطق جنوب غربی کشور افزایش می یابد ، بنابراین بالا رفتن گرد و غبار و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در خوزستان و غرب ایلام دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید  رئیسی شرط ایران برای توافق برجام را اعلام کرد

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: از امروز تا آخر هفته (6-8 آگوست) در قسمت شمال غربی ، سواحل خزر و مناطقی از قسمت شمال شرقی کشور دمای هوا بین 8 تا 12 درجه سانتیگراد و از روز پنجشنبه (7 اوت) در سایر مناطق کشور دما کمی کاهش می یابد.

ضیاییان افزود: طی پنج روز آینده در شرق دریای عمانی و از امروز تا پنجشنبه (6 تا 7 مرداد) دریای خزر و پنجشنبه در شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی در مورد شرایط آب و هوایی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران در روز پنجشنبه (7 مرداد) صاف در بعد از ظهر ، نیمه ابری ، همراه با وزش باد و احتمال باران متناوب با حداکثر و حداقل دمای 36 و 23 درجه سانتیگراد . آسمان پایتخت روز بعد (8 اوت) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرمترین و سردترین هوا به 35 و 24 درجه سانتیگراد می رسد.

ژیان در پایان گفت: امروز و فردا (6 و 7 آگوست) آچوات با حداکثر دما 51 و 48 درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با حداکثر دما 21 و 18 درجه سانتیگراد سردترین مراکز هستند. کشور

۴۷۲۳۷

دیدگاهتان را بنویسید