چرا زیرساخت های گردشگری “ملکشاهی” در استان ایلام فراهم نیست؟ – ایلام نیوز – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیماز جانب ایلامشهر ملکشاهی در استان ایلام دارای بناهای تاریخی بسیار برجسته مانند آبشار آما ، تالاب سیاب درویش در روستای سیاب ، سد چمگردلان ، تنگه ویزیدرون ، جنگل بیوره ، آتشکده کینفار ، نقش برجسته گلگل و بناهای مذهبی مانند امامزاده عماد در روستای گنبد در قسمت مرکزی و امامزاده سیدمحمد ابوچوماكین (ع) واقع در روستای خوشالد شوهان كه مکان های مناسبی برای گردشگران در فصول مختلف سال است.

اما این شهر اگرچه به دلیل عدم مدیریت صحیح ، عدم دسترسی مناسب به مناطق گردشگری و … از جاذبه های گردشگری بالایی برخوردار است اما مشکلات زیادی را برای گردشگران ایجاد کرده است.

اهمیت صنعت گردشگری

امیدی ، کارشناس محیط زیست به تسنیم گفت: امروز صنعت گردشگری بسیار مهم است زیرا دانش ، فرهنگ ، نژاد ، قومیت ها ، سرزمین ها و گویش ها را به یکدیگر ارائه می دهد.

وی با اشاره به تأثیر این جاذبه ها در جذب گردشگر و توسعه اقتصادی منطقه ، افزود: شهرک ملکشاهی با جاذبه های زیبای طبیعی ، فرهنگی و اجتماعی از جمله تنوع اقلیمی ، مناظر و مناظر طبیعی مانند دشت ها ، کوه ها ، دره ها ، کوچ عشایر ، فرهنگ و آداب و رسوم خاص منطقه برای گردشگران بسیار جذاب است و همیشه دارای فرصت ها و پتانسیل های زیادی در زمینه گردشگری هستند که در صورت توجه مسئولان می توانیم شاهد رونق گردشگری و کسب درآمد در این کشور باشیم.

عدم توجه به حوزه گردشگری در ملکشاهی

یدولا شهمیر در گفت وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: رایزنی هایی با بنیاد برکت برای ارائه تسهیلات انجام شده و پس از توزیع بودجه اقدامات لازم برای ایجاد مناطق تفریحی گردشگری در آبشارهای آمس انجام می شود.

بیشتر بخوانید  دستگاه‌های اجرایی به برگزاری اجتماعات جز در موارد ضروری اصرار نکنند

رئیس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ملکشاهی افزود: کتیبه “گل گل” که در سراسر کشور ثبت شده و از خارج از کشور بازدید کننده دارد ، برای تعمیرات و بازسازی نیاز به وام دارد اما متأسفانه تاکنون اقدامی انجام نشده است. “

این مقام مسئول افزود: از دیگر مشکلات حوزه گردشگری در ملکشاهی می توان به غیرقابل دسترسی بودن جاده ها برای دسترسی به جاذبه های گردشگری اشاره کرد که در این زمینه اقدام قابل توجهی از سوی مقامات مربوطه انجام نشده است.

عدم بازسازی آبشار امان به دلیل کمبود اعتبار

عبدالمالک شنبه زاد در گفت وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تاکنون اقداماتی از جمله بازسازی و مرمت غرفه Qinfar و نقش برجسته گل گل انجام شده و بازسازی آبشار به دلیل کمبود اعتبار ناتمام مانده است. “

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان بابیان اینکه تنگه ویزیدرون نیز از دیگر مناطق گردشگری ملکشاهی است که در فصول مختلف تورهای گردشگری مختلفی را از داخل و خارج استان دریافت می کند ، اظهار داشت:

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه اولویت در استان ایلام نفت ، گاز و منابع کشاورزی است ، صنعت گردشگری علی رغم اهمیت آن پیشرفت چشمگیری در استان نداشته است.

بدون شک شهر ملکشاهی دارای گنجینه ای از مناطق طبیعی و بکر است که می تواند با پشتیبانی ویژه از مسئولان شهری و استانی با ظرفیت ویژه از جاذبه های گردشگری خود جهت جذب گردشگری مورد استفاده قرار گیرد و به دنبال آن رونق صنعت در منطقه به وجود آید. بدون شک بیکاری را کاهش می دهد و منجر به توسعه اقتصادی می شود.

بیشتر بخوانید  لوگو گوگل به‌مناسبت نوروز ۱۴۰۳ تغییر کرد | اما ایرانی‌ها از دیدن آن محروم‌اند

گزارش از مهسا نظری

انتهای پیام / 180 / ص

دیدگاهتان را بنویسید