زیرساخت های جاده ای دهکده توریستی نظم آباد اراک در حال توسعه است


به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی ، مصطفی مرزبان گفت: عملیات اجرایی توسعه زیرساخت های گردشگری و بهسازی جاده دسترسی به مجموعه گردشگری سعادت از دهکده توریستی نظم آباد اراک.

وی افزود: 2 میلیارد ریال اعتبار برای بهبود جاده دسترسی به این مجموعه توریستی اختصاص یافته است که از دو سال پیش با پذیرایی و سفره خانه سنتی فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: روستای نظم آباد در حومه اراک یکی از روستاهای هدف گردشگری استان است و به دلیل ویژگی های موجود و شاخص های لازم مکان مناسبی برای سرمایه گذاری است. و ایجاد مجتمع های توریستی. زیرساخت ها مانند جاده های دسترسی ، وجود شبکه های آب و فاضلاب مناسب و … سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران کمی سخت و دشوار کرده است.

مرزبان افزود: در حال حاضر معاون امور عمرانی استاندار استان مرکزی در حال تهیه طرح جامع و مطالعات امکان سنجی در این روستا است که در واقع نحوه تأمین زیرساخت های مناسب و ارتقا investment ظرفیت سرمایه گذاری محل را تعیین می کند.

مرمت عمارت تاریخی صدر کشاورز در شهر خمین آغاز شد

وی همچنین گفت: عمارت تاریخی کشاورزصدر واقع در روستای گل هوزان در روستای جعفرآباد از توابع خمین دارای قدمت مربوط به دوره قاجار است که از تاریخ 11 مارس در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. ، 2007 با شماره 18005.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: بنای تاریخی این کار با وام از محل پروژه های مشارکت در استان مارکازی آغاز شد ، البته مرمت با مشارکت مالک ساختمان انجام می شود که 700 میلیون ریال آن برای مرمت فوق از طریق میراث فرهنگی و 700 میلیون ریال از طریق مالک. در قالب قرارداد لازم الاجرا خواهد بود.

بیشتر بخوانید  قیمت جدید کارخانه پژو ۲۰۶ اعلام شد + قیمت جدید بازار و کارخانه

مرزبان ادامه داد: مرمت این بنا شامل تعمیرات فوری سقف و مقاوم سازی سازه و نگهداری ستون های ایوان است.

به گفته وی ، عمارت صدر کشاورز یک طرح مستطیل شکل دارد و شامل یک کف و زیرزمین است که در آن مصالح به کار رفته سنگ ، ملات ، بدنه آجری و سقف چوبی است.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید