تهران از فردا خنک می شود / کیفیت هوای قابل قبول در پایتخت


آب و هوا در تهران

MeetNews براساس بیانیه اداره هواشناسی تهران و بررسی پیش بینی ها و نقشه های هواشناسی ، هوای تهران امروز و فردا (5 و 6 آگوست) صاف تا قسمتی ابری ، گاهی همراه با وزش باد ملایم و گاهی در مرزهای جنوبی و غربی است استان. با وزش باد متوسط ​​تا نسبتاً شدید.

از فردا بعدازظهر (26 آگوست) ، با شروع بارش ، به تدریج افزایش ابر و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت وجود دارد. فردا تا جمعه (6-8 مرداد) گاهی اوقات در نیمه جنوبی و غربی استان وزش باد شدید همراه با افزایش موقتی گرد و غبار پیش بینی می شود و از فردا تا اواخر جمعه افت قابل توجه دما پیش بینی می شود.

پیش بینی های انجام شده توسط شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می دهد که صبح امروز (5 آگوست) با افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد موثر در بیشتر مناطق ، کیفیت هوا در یک گروه ناسالم برای گروه های آسیب پذیر قرار خواهد گرفت.

جو نسبتاً آرام در طول روز باعث پراکندگی آلاینده ها می شود.علاوه بر این ، در صورت وجود عوامل کافی برای ایجاد آلاینده های ازن در برخی مناطق ، امکان افزایش غلظت این آلاینده در بعد از ظهر و کاهش هوا وجود دارد. کیفیت افزایش سرعت باد به اواخر می تواند غلظت ذرات معلق را کاهش داده و کیفیت هوا را بهبود بخشد.

صبح فردا (26 آگوست) ، افزایش ترافیک صبح و کاهش سرعت باد باعث افزایش غلظت آلاینده ها ، به ویژه ذرات معلق می شود و در نتیجه باعث کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پر رفت و آمد می شود. ادامه این شرایط جوی در طول روز از انتشار آلاینده ها جلوگیری می کند و همچنین احتمال افزایش غلظت آلاینده های ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود دارد.

بیشتر بخوانید  لیر ترکیه سقوط کرد | قیمت هر لیر ترکیه چند؟

با افزایش ناپایداری و وزش باد موثر تا آخرین ساعات فردا (6 آگوست) ، پراکندگی آلاینده ها پیش بینی می شود و بنابراین ایجاد کیفیت هوا قابل قبول در بیشتر مناطق.

آلوده کننده شاخص هوای پایتخت در 24 ساعت گذشته “ازن” با متوسط ​​142 “” است و کیفیت هوای پایتخت برای گروه های آسیب پذیر در وضعیت ناسالم قرار دارد. در حال حاضر ، شاخص آلاینده “ذرات معلق زیر 2.5 میکرون” با متوسط ​​95 و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

دیدگاهتان را بنویسید