انگلستان: ما تحولات تونس را از نزدیک دنبال می کنیم



در بیانیه آمده است: صبح چهارشنبه ، “ما معتقدیم که راه حل چالش های فعلی در تونس تنها از طریق رعایت اصول دموکراسی ، شفافیت ، حقوق بشر و آزادی بیان حاصل می شود.”

در این بیانیه آمده است: “ما از همه کشورها می خواهیم که از شهرت تونس به عنوان جامعه ای صبور و مقاوم حمایت کنند و از دستاوردهای دموکراتیک انقلاب 2011 دفاع کنند.”

از زمان سرنگونی دولت و انحلال پارلمان با کمک ارتش ، تونس با بدترین بحران طی 10 سال گذشته روبرو است.

به دنبال این اعتراضات ، رئیس جمهور تونس ، قائد سعید ، در یک نشست اضطراری با فرماندهان نظامی و امنیتی ، تصمیم به برکناری نخست وزیر هشام المشیشی و تصدی قوه مجریه ، تعلیق پارلمان و رفع مصونیت اعضای آن و تلاش برای بازگرداندن آرامش گرفت. به تونس اعلام شد با کمک نخست وزیر جدید

از صبح روز یکشنبه ، تمام جاده های منتهی به خیابان های اصلی پایتخت تونس مسدود شده و تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در خیابان های اصلی تونس مستقر شده اند.

پیش از این سعید حاتب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه گفته بود: جمهوری اسلامی ایران تحولات و تحولات تونس را از نزدیک دنبال می کند.

وی با تأکید بر گفتگو همه گروه ها و نهادها در این کشور برای برون رفت از تنش های موجود و تحقق آرمان های ملت انقلابی در تونس ، از همه طرف ها خواست که خویشتنداری و همدلی نشان دهند.

حاتب زاده با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای عبور از این مرحله در کنار تونس است ، خواستار ثبات در حوزه های سیاسی و امنیتی تونس شد و ابراز امیدواری کرد که تونس هرچه سریعتر از طریق گفتگو از این مرحله حساس عبور کند.

بیشتر بخوانید  65 جمله پیشنهادی برای گفتن دیکته با حرف (ز) به دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی

دیدگاهتان را بنویسید