به گزارش خبرنگار آموزشی آژانس فارس ، مهرداد حمیدی معاون تربیت بدنی و بهداشت است. وزارت آموزش و پرورش وی در سی و پنجمین نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با موضوع ایمنی و سلامت جسمی دانش آموزان ، معلمان و خانواده ها گفت: ارزش اصلی ، مشارکت و تخصصی سازی مرکزی و علمی است.
وی سیاست معاون تربیت بدنی و بهداشت وزیر را برای تمرکز بر فعالیت های مدرسه ، کیفیت فعالیت ها ، توسعه عادلانه و خلاصه فعالیت ها ، فعالیت های برنامه محور ، فعالیت های علمی و تخصصی ، فعالیت های ارزشی و فعالیت های مشارکت محور اعلام کرد.
حمیدی با اشاره به اینکه تحول بنیادین در آموزش و پرورش از مدرسه آغاز می شود ، درباره نمونه کارهای پروژه های تربیت بدنی دانش آموزان ، بهداشت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی حول محور مدرسه عمومی توضیح داد و افزود: تربیت بدنی و بهداشت در وزارت آموزش و پرورش ما بدانید که تمرین و تربیت بدنی و برنامه های بهداشتی باید در دستیابی و دستیابی به اهداف ارتقا health سلامت ، نشاط و ارتقا توان جسمی و روانی دانش آموزان متمرکز باشد. در قالب کمی نشان می دهد.
معاون تربیت بدنی و بهداشت وزارت آموزش و پرورش گفت: “هرچه بیشتر در تربیت بدنی و سلامت در دوران کودکی و نوجوانی سرمایه گذاری کنیم ، جامعه فعال تر و سالم تری خواهیم داشت. تربیت بدنی و بهداشت نقش موثری در آموزش دارند. مردم و ارتقا شایستگی های اصلی دانش آموزان. “
حمیدی افزود: جایگاه تربیت بدنی و بهداشت در آموزش و پرورش آزمون ورودی و سهم آن از محتوا و زمان برنامه و فعالیت های فوق برنامه باید به منظور تعادل بخشیدن به حوزه های آموزشی بهبود یابد. این کار باید با تبدیل تقاضا به تقاضا و تبدیل تقاضا به تقاضا در جامعه انجام شود.
به گفته وی ، با ایجاد گفتمان ، ارائه واقعیت های علمی و اقدامات تحول آفرین ، باید نگرش رهبران و مدیران آموزش و پرورش ، به عنوان رهبران سیستم های آموزشی مترقی در جهان ، تغییر یابد و مشارکت کلیه ذینفعان اصلی مانند دانش آموزان و معلمان باید تغییر کرد ، مدیر و خانواده در ارتقا جنبش ارتقا education تربیت بدنی و سلامت.
معاون وزیر آموزش و پرورش به برخی از دستاوردهای این معاونت به شرح زیر اشاره کرد و گفت: این دستاوردها شامل اخذ مجوز تاسیس رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان از وزارت بهداشت ، درمان و علوم پزشکی ، تغییر عنوان 40 هزار نفر است. معاونان آموزش و فرهنگ به معاونت “آموزش و تربیت بدنی مدارس و تغییر وظایف آنها. راه اندازی و اعزام کاروان برای ارسال تجهیزات ورزشی و بهداشتی به مناطق توزیع شده بین مدارس در مناطق فقیرنشین در 5 سال گذشته” ، “اهدای لباس از معلمان تربیت بدنی و کارکنان بهداشت در دو سال گذشته پس از سالها تعلیق ایجاد 8000 مرکز ورزشی در مدارس ، ایجاد کد ویژه برای مجموعه های آموزشی و ورزشی و ایجاد حق مدیریت تصمیمات مدیران آنها ، برگزاری جلسه ای از دانشجویان فدراسیون ورزشی و انجام آن و جلسات و عضویت در انجمن های ورزشی فدراسیون دانشجویی در هیئت رئیسه تمام فدراسیون های ملی تدوین آیین نامه و ایجاد هیئت های ورزشی استان های فدراسیون ورزش دانشجویی و افتتاح محل و حساب بانکی آنها.
حمیدی همچنین در مورد اهداف واکسیناسیون فرهنگیان علیه صحبت می کند ویروس کرونا وی گفت: افتتاح ایمن مدارس ، ارتقا of ایمنی معلمان و کارکنان مدرسه و ارتقا of امنیت عمومی در جامعه.
وی افزود: طبق مصوبه ستاد ملی تاجگذاری ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی موظف است معلمان ، معلمان و رانندگان سرویس های مدارس را تا پایان سپتامبر 1400 واکسینه کند.
معاون پرورشی ، تربیت بدنی و بهداشت وزیر آموزش و پرورش افزود: شروع نمادین واکسیناسیون 28 آگوست 1400 مصادف با عید سعید غدیر است و شروع رسمی آن 9 آگوست 1400 و حداکثر پایان آن 25 آگوست 1400 است. بنابراین ، در شهرهای کمتر از 20،000 نفر و در مناطق روستایی ، باید از ظرفیت موجود مراکز واکسیناسیون شبکه بهداشت استفاده شود و نیازی به ایجاد یک مرکز جداگانه نخواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: در شهرهای بالای 20 هزار نفر با توجه به جمعیت گروه هدف ، در صورت لزوم یک پایگاه جدید (تجمعی) به تعداد مورد نیاز بر اساس جمعیت گروه هدف ایجاد کنید.
حمیدی به اعضای مرکز واکسیناسیون فرهنگیان گفت: مدیر پایگاه (نیروی آموزشی) ، پزشک مراقبت های اولیه ، واکسیناتور (شامل پرستار ، ماما ، پیراپزشکی یا گروه های پیراپزشکی در زمینه درمان) ، ثبت کننده سیستم و مسئول صدور گواهینامه) و آموزش) ، خدمات ( نیروی آموزشی) و سرپرستان فنی و تحویل و تحول در فرآیند تحویل ، توزیع و بازگشت واکسن ها (مرکز بهداشت).
وی همچنین درباره اهداف طرح ملی سوادآموزی دانش آموزان دبستانی گفت: ارزیابی و شناسایی وضعیت سواد حرکتی دانش آموزان دبستانی در مناطق شهری ، ارائه برنامه های مداخله ای برای ارتقا سواد حرکتی ، توسعه خصوصیات بدنی و مهارت های حرکتی. دانش آموزان دبستان و افزایش سرانه فعالیت دانش آموزان.
انتهای پیام /