هفتمین مرکز مشاوره شاهرود افتتاح شد / اطلاعات مربوط به واحد گمشده مراکز – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، مسعود جهانسیر سه شنبه شب ، در مراسم افتتاحیه مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی راد ، با بیان اینکه نمی توان منکر وجود مشکلات روانی و مشکلات اجتماعی به عنوان یکی از مقوله های بهداشت اجتماعی شد ، اظهار داشت: هم اکنون در شاهرود وجود دارد هفت مرکز مشاوره که مرکز مشاوره Rad هفتمین مرکز مشاوره A است که از امروز شاهد فعالیت های آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه پیشگیری از آسیب های اجتماعی یکی از وظایف سازمان است که شامل فعالیت های مختلف از جمله خدمات مشاوره ای است ، افزود: این مراکز خدمات را در سطوح مختلف ارائه می دهند.

شاهرود بابیان رئیس بهزیستی اجتماعی گفت: سه دفتر مشاوره یکی در بسطام و دو دفتر در شاهرود فعالیت های لازم را برای شهروندان فراهم می کنند: یک مرکز مشاوره تخصصی ، آموزشی و آموزشی و دو مرکز مشاوره عمومی نیز در شاهرود فعال هستند.

25٪ از جمعیت تحت پوشش از اختلالات روانپزشکی رنج می برند

مدیر مرکز مشاوره راد با بیان اینکه مطالعه 1990 در سراسر کشور انجام شده و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود (شاهرود و میامی) نیز تحت پوشش این مطالعه قرار گرفته است ، گفت: در جمعیت 15 ساله در 64 سالگی ، حدود 25٪ شیوع اختلالات روانپزشکی است ، یعنی. هر چهارم نفر دارای اختلال روانی است و یک سوم این افراد به خدمات پزشکی و تخصصی دسترسی ندارند.

محمدی راد با اشاره به حمایت ها و اقدامات انجام شده توسط بهزیستی اجتماعی شهرستان برای افزایش دسترسی به خدمات مشاوره ای تخصصی ، اظهار داشت: شاید هنوز مردم اطلاعات دقیقی از این خدمات ندارند و امیدواریم با اطلاعات و آموزش شاهد افزایش سواد سلامت روان “جامعه و دسترسی به عموم مردم ، به ویژه گروه های آسیب پذیر و نیاز به خدمات مشاوره ای و روانشناسی به منظور جلوگیری از اختلالات روانی و آسیب های اجتماعی در منطقه.

بیشتر بخوانید  فشار بر پاریس برای عذرخواهی از آزمایش های هسته ای در پلی نزی - آژانس مهر | اخبار ایران و جهان

وی با اشاره به تحولات فرهنگی رخ داده در دهه های اخیر ، افزود: با وجود همه اقدامات مثبتی که شاهد آن هستیم ، ما برای آگاهی و توانمند سازی در زمینه مهارت های زندگی ، مهارت های والدین در سطح جامعه نیاز به برنامه ریزی لازم داریم. “

به گزارش مهر ، در مراسم افتتاحیه مرکز مشاوره راد ، همکاری و پشتیبانی کامل خبرگزاری مهر استان سمنان مورد تقدیر قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید