82 درصد شهرهای صنعتی کشور فعال هستند / 21 درصد واحدهای صنعتی استان کرمان غیرفعال هستند



ایسنا / کرمان معاون وزیر اقتصاد گفت: متأسفانه در شهرهای فعال صنعتی ، حدود 18 درصد (8500 واحد صنعتی غیرفعال) از 47 هزار و 500 واحد صنعتی غیرفعال هستند.

“بابک دین پرست” عصر روز 14 مرداد در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان و آلومینیوم کرمان ، مشکلات واحدهای تولیدی استانها و جلسه رفع موانع تولید را از اهداف سفر به کرمان عنوان کرد. استان و گفت: کاوش در وضعیت واحدهای راکد و نیمه راکد در حومه شهر و تصمیم به احیای آنها از دیگر اهداف این سفر است.

وی با بیان اینکه بررسی شیوع و بروز بیماری کرونر قلب در استان کرمان نیز در دستور کار قرار گرفت ، گفت: جلسه مرکز کنترل بیماری کرونر قلب فردا در استان برگزار می شود.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به بازدیدهای امشب خود از واحدهای تولیدی استان کرمان گفت: مهمترین مشکل کارخانه سیمان کرمان قطعی برق است ، بنابراین با حدود یک سوم ظرفیت روزانه فعال است.

وی با اشاره به تصمیمات وزارت صمت و انرژی امروز و دیروز اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی از واحدهای تولیدی به حداکثر ظرفیت تولید برق نیاز دارند ، بنابراین وزارت صنعت ، معدن و تجارت تصمیماتی را برای رفع این مشکل اتخاذ می کند. “

دین پرست اظهار داشت: واردات کالاهای تولیدی در کشور یکی از مشکلات واحدهای تولیدی در استان کرمان است و فردا تحقیقات لازم را در این زمینه خواهیم داشت و اگر میزان تولید داخلی پاسخگوی نیاز بازار کشور باشد ، برای جلوگیری از واردات لازم اقدام شود. این محصولات تحقق خواهد یافت

بیشتر بخوانید  قیمت بلیت اتوبوس‌های اربعین اعلام شد

وی تعطیلی واحدهای صنعتی در شهرهای صنعتی را یکی از مشکلات کشور دانست و گفت: حدود 1011 شهر و منطقه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در کشور داریم که 828 شهر و منطقه صنعتی فعال است.

معاون وزیر اقتصاد افزود: متأسفانه حدود 18 درصد (8500 واحد صنعتی) در شهرهای فعال صنعتی غیرفعال هستند.

وی ادامه داد: در استان کرمان 42 شهر و منطقه صنعتی وجود دارد که حدود 1350 واحد تولیدی در آنها مستقر است که 21 درصد آنها غیرفعال هستند.

دین پرست خاطرنشان کرد: فردا از واحدهای تولیدی شهرستان بم بازدید خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به وجود سه کارخانه سیمان در استان کرمان ، دلیل کمبود سیمان در این استان صادرات آن به خارج از کشور است؟ وی گفت: من اطلاعات کافی در مورد صادرات سیمان ندارم اما آنچه مسلم است این است که عمده مشکلات مشکلات سیمان کاهش تولید سیمان طی سه هفته گذشته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید