دبیرخانه ویژه ای برای مراسم محرم و صفر تشکیل می شود



ایسنا / تهران رئیس شورای فرهنگ عمومی تهران با اشاره به لزوم تبیین فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین (ع) ، بر تشکیل دبیرخانه ویژه ایام محرم و صفر تأکید کرد.

به گزارش ایسنا ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد عصر سه شنبه ، ششم مردادماه ، در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در سالن فرماندار تهران برگزار شد ؛ وی با تبریک عید قربان و غدیر گفت: ترویج فرهنگ عاشورا و فرهنگ امام حسین (ع) بسیار مهم است و برای دستیابی به این مهم باید از مهارت های مختلفی استفاده شود.

وی ادامه داد: در این جلسه ایجاد فضا و طرح ادارات و همچنین استفاده از علائم تجاری و فرهنگی شهرداری برای تبیین فرهنگ عاشورا در ماه های محرم و صفر برای دولت و دستگاه های دولتی مصوب شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران گفت: تهیه فضاهای باز از جمله پارک ها ، اماکن ورزشی ، مدارس و … برای مراسم محرم ضمن بررسی نصب پرچم در تاکسی در حال بررسی است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: دبیرخانه ویژه مراسم محرم و صفر باید تشکیل شود تا ویژه برنامه های این ایام با دقت انجام شود.

حجت الاسلام سید محسن محمودی محمودی ، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز با اشاره به پنجم مرداد ، سالگرد اقامه اولین نماز جمعه در تهران ، در این جلسه اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ نماز جمعه ، به ویژه مدیران حضور در نماز جمعه.

یکی از اعضای شورای فرهنگ عمومی در تهران به مناسبت دوازدهم مرداد ، سالگرد تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، همکاری سازمان ها و نهادها در انجام انقلاب را ستود.

بیشتر بخوانید  پپ گواردیولا: امسال دو توپ طلا بسازید و یکی به مسی و یکی هم به هالند بدهید!

امام موقت از ورامین در روز جمعه با اشاره به اعتراض مردم به برخی اقدامات ، افزود: مطمئناً افراد عزیزی که به برخی موضوعات نیز انتقاد دارند ، هرگز حریم خصوصی را نقض نمی کنند.

موالی زاده ، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ، همچنین از شورای فرهنگ عمومی تهران و رئیس آن برای برگزاری جلسات و مصوبات و پیگیری های مداوم تقدیر کرد.

گفتنی است ، در این جلسه نظرات و پیشنهادات مختلفی برای برگزاری مراسم محرم و صفر مورد ارزیابی قرار گرفت و با بررسی پروتکل های بهداشتی پیشنهادهای مربوطه به تصویب رسید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید