حریری: من و فراکسیون آینده متعهد به تلاش برای موفقیت میکاتی هستیم



نخست وزیر پیشین لبنان خاطرنشان کرد که کنفرانس مطبوعاتی او امروز (سه شنبه) به یک موضوع اختصاص داشت و آن واقعیتی است که در پشت جنایت در 4 اوت وجود دارد ، اینکه چگونه آنها به این واقعیت رسیده اند که بیروت و خانواده های قربانیان باید پیدا کنند که چه کسی نیترات به بندر. و چرا در آنجا نگهداری می شود و در نهایت چه کسی مسئول انفجار است؟

به گزارش ایسنا ، به نقل از وب سایت نشریه ، سعد حریری نخست وزیر پیشین لبنان پس از جلسه فراکسیون آینده در بیت الوسط گفت: امروز ، لطفا به زودی درباره اوضاع دولت صحبت نکنید. من معتقدم که من و فراکسیون آینده موظف هستیم شرایط موفقیت نجیب میکاتی ، نخست وزیر فعلی را تضمین کنیم.

وی افزود: من شخصاً وضعیت والدین شهید رفیق حریری را که در این انفجار کشته شد ، درک می کنم. هیچ کس در مورد موضوع 4 اوت از ما انتقاد نمی کند. باهیا حریری خواهر شهید رفیق حریری است و من فرزند شهید هستم. فراکسیون آینده جناح شهدا است ، جناح آینده خون در راه عدالت و حقیقت داده است و ما از 23 اسفند ماه کل جناح شهدا هستیم.

حریری خاطرنشان کرد: جناح المستقبل همان جناح محافظانی است که به همراه رفیق حریری ، جناح بازل فلیحان ، پسرش خالد ، جناح وسام الحسن ، ویسم عید و محمد شطاح به شهادت رسیدند. مسئله همه شهدا در دادگستری و دادگستری لبنان کجاست؟

وی افزود: برخی از گروه های متخصص در تهیه تاریخچه شبانه روزی در تلاشند بگویند نمایندگان جنبش آینده از حقیقت و عدالت دست کشیدند. آنها تفاهم نامه پارلمانی علیه رفع مصونیت را امضا کردند. این اوج اوهام است ، اوج ریا و دروغ است. سطری از این یادداشت را خواندم: “برای انجام این کار ، ما کیفرخواست تشکیل داده ایم و در مرحله بعدی می خواهیم مجوز پیگرد قانونی در شورای عالی برای روند نخست وزیران و وزرا را بگیریم.”

بیشتر بخوانید  فال شمع دوشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ | فال شمع روزانه برای متولدین هر ماه | پیشگویی سریع بخت و سرنوشت

حریری با بیان اینکه در لبنان قانون اساسی و قوانینی وجود دارد که توسط سعد حریری و جناح آینده تصویب نشده است ، افزود: همه گروه های سیاسی از زمان نگهداری تا استقلال در تهیه پیش نویس قانون اساسی و اصلاح آن مشارکت داشته اند. و قانونگذاری

وی خاطرنشان کرد: ما با متن قانون اساسی و مفاد قانونی مخالف هستیم و باید آنها را اجرا کنیم. از این گذشته ، کسی که می خواهد قانون اساسی و قوانین را اجرا کند ، حقیقت را نمی خواهد. در این داستان ، هیچ کس سعد حریری را نقد نمی کند. من نماینده لبنان و شهرم هستم ، که ویران شده است. آنهایی که شهید شدند مثل خانواده من هستند. وقتی حریری و نخست وزیران سابق و فراکسیون آینده خواستار تحقیق بین المللی با هدف رفع کلیه مصونیت ها شدند و با ما مقابله کردند و ما را خائن خواندند ، هیچ کس راضی نیست که این مسئله را دست کم بگیرد.

حریری گفت: “من امروز آمدم تا راه حل حقیقت را به شما پیشنهاد دهم ، تا زمانی که آنها نمی خواهند با تحقیقات بین المللی همکاری کنند ، ما همچنان بر آن پافشاری می کنیم.” این موضوع اگر مطابق با قانون اساسی و قوانین فعلی انجام شود ، توسط سه دادگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت: شورای عالی دادرسی نخست وزیران و وزرا ، شورای دادگستری و دادگاه ویژه تجدیدنظر قضات. آیا این مجاز است؟

رهبر المستقبل گفت: امروز من و جناح المستقبل تصمیم گرفتیم با مسئولیت ، وجدان و اخلاق خود با جهانیان روبرو شویم. هر کسی که حقیقت را بدون معامله می خواهد ، لطفاً به پیشنهاد ما بپیوندید. هنگامی که کشورها بحران های بزرگی را تجربه می کنند و در بندر بیروت جنایتی در حال انجام است ، سومین انفجار در تاریخ یک جهان تقسیم شده ، این کشورها و گروه های سیاسی آنها باید در مورد سطح جرم تصمیمات استثنایی بگیرند. یک تصمیم استثنایی که باید اتخاذ شود ، پیشنهاد تعلیق کلیه مقررات اساسی و قانونی در مورد اعطای مصونیت یا لغو برخی اصول دادگاه های رئیس جمهور ، نخست وزیر ، وزرا ، نمایندگان ، قضات ، مقامات و وکلا است.

بیشتر بخوانید  سورپرایز جدید دولت برای بازنشستگان

وی گفت: در برابر این حجم از جنایت ، خانواده های شهدا و قربانیان و بیروت مجروح و ویران شده حق دارند همه ما را فدا کنند و مصونیت همه را بردارند تا به حقیقت برسند.

حریری گفت که او کسی است که از روز اول خواستار تحقیقات بین المللی برای رفع مصونیت همه متهمان شد و همه باید واقعیت را بدانند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید