چشم انداز فرهنگی اورامانات به یک رکورد جهانی تبدیل شده است



ایسنا / کردستان مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان گفت: پرونده منطقه هورامان / اورامانات توسط اعضای چهل و چهارمین جلسه کمیته میراث جهانی یونسکو به تصویب رسید و در سراسر جهان ثبت شد.

دقایقی پیش پویا طالب نیا در گفتگو با خبرنگاران ، ثبت جهانی هورامان را به مردم منطقه تبریک گفت و از حمایت آنها برای پایان دادن به این پرونده مهم و موثر قدردانی کرد و گفت: یکی از اهداف تعیین شده برای رساندن ارزش های فرهنگی ایران به جهان مرحله

وی با بیان اینکه هورامان بیست و ششمین میراث جهانی ایران است و سومین منظره فرهنگی ثبت شده پس از چشم انداز فرهنگی بم و منظر فرهنگی میمند است ، افزود: این کشور موافقت کمیته میراث جهانی یونسکو را به دست آورده است.

هورامان ، مدیر مرکز منظر فرهنگی با اشاره به تعامل چشمگیر انسان و طبیعت در منطقه ، گفت: هورامان نمونه بارز تعامل انسان و محیط یا نماینده فرهنگ است و این مورد به عنوان مورد دوم مشاهده می شود هورامان “

طالبان گفت: در این مدت تحقیقات ارزشمندی با کمک محققان و کارشناسان انجام شده است و طبق این داده ها باید برنامه ریزی شود تا از این میراث ارزشمند محافظت شود.

وی اهمیت نقش مردم در آینده ثبت جهانی هورامان را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید با تنظیم قوانین و مقررات ویژه برای حفاظت از ارزشهای ارزشمند فرهنگی و تاریخی منطقه ، با تأکید بر نقش مردم ، برنامه ریزی های لازم انجام شود.

به گفته مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان ، مساحت در نظر گرفته شده برای چشم انداز جهانی هورامان 106،307 هکتار و مساحت آن 303،623 هکتار است.

بیشتر بخوانید  ساعت سعد امروز چه ساعتی است؟ جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ – ایران چطور

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید