آخرین اخبار درگیری ها در نیروهای ارتش جنوب افغانستان


نیروهای ارتش افغانستان در استان استراتژیک هلمند روزهای سختی را سپری می کنند و با سقوط منطقه مرجاح ، محاصره شهرهای لشکر قاه ، -: طی روزهای اخیر ، جنگجویان طالبان عملیات خود را در استان هلمند در جنوب افزایش داده اند افغانستان ، نیروهای دولتی را در برخی مناطق بیرون راند و آنها موفق به پیشروی و اشغال چندین منطقه شدند.

بر اساس گزارش های اخیر منابع میدانی آگاه ، شبه نظامیان طالبان پس از درگیری های گسترده و سنگین کنترل منطقه مارجا در جنوب شرقی شهر نادعلی را به دست گرفته اند.

طالبان با اشغال منطقه ، بیشتر جاده لشکرگاه – گرمسیر را تحت کنترل خود درآوردند. مرجه ، که به داشتن خاک حاصلخیز برای کشاورزی در قسمت جنوب شرقی نادعلی مشهور است ، با مناطق جنوب غربی شهر استراتژیک لشکرگاه هم مرز است.

همزمان با کنترل شبه نظامیان طالبان در منطقه مهم و حساس مارجا ، فشارها بر نیروهای افغان در شهرهای شرقی از جمله لشکرگاه ، نادعلی و.

محیط میدانی در امتداد این محورها در حال افزایش و پیچیدگی است.

یک منبع میدانی پیگیری وقایع در جنوب هلمند از دست دادن منطقه ماجه را با تشدید محاصره نیروهای دولتی در شهرهای لشکر گچ ، گرشک ، گرمسیر و پایگاه مهم شورابک از نزدیک برابر می کند.

به گفته این منبع میدانی ، در حال حاضر درگیری ها در قسمت شرقی نادعلی ، شمال غربی گرمسیر ، شمال غربی ناوه برخزایی ، جنوب غربی نهر سراج ، و مناطقی مانند مالگیر ، عینک ، ابی یان ، زارس ، هومند عبدالله کلی ، کوپک در جریان است. و

بیشتر بخوانید  ۲۵ مدل بافت مو برای شب یلدا | بافت موی یلدایی جذاب زنانه و دخترانه

گنجانده شده است.

این منبع میدانی گفت که بیشتر استان هلمند در یک سال گذشته توسط نیروهای طالبان اشغال شده است ، افزود که این استان از محور شرقی با استان قندهار هم مرز است و این مشکل اهمیت آن را افزایش داده است.

مناطق مرزی و غربی استان قندهار ، از جمله میوند ، نیز توسط طالبان کنترل می شود. با از دست دادن این نقاط مهم ، مسیر ارتباطی نیروهای دولتی در مسیرهای قندهار-گرشگ و قندهار-لشکرگا مسدود و قطع شد.

استان استراتژیک هیرمند که به سیزده شهر تقسیم شده است ، با پاکستان با محور جنوبی ، استان قندهار با محور شرقی ، استان نیمروز با محور غربی و استان گور از شمال و شمال غربی همسایه است.

شهرهای باگران ، کایاکی ، موسی کالا ، نوزاد ، واشیر ، ریگ خان نشین ، دیشو ، سنگین ، نهر سراج به همراه بسیاری (حدود 90٪) از شهرهای گرمسیر ، نادعلی و ناوه بارکازایی سقوط کرده و تحت کنترل طالبان هستند. .

نیروهای دولتی حدود 90 درصد لشکر گچ (به استثنای قسمت غربی شهر ، که شامل پایگاه نظامی شورابک ، پایگاه نظامی ایالات متحده است) و قسمت محدودی از شهرهای گرمسیری نادعلی و ناوا بارکازایی را تحت کنترل دارند.

به گفته وب سایت کاترا به نقل از مشرق ، در مجموع حدود 95٪ مساحت هلمند 55654 کیلومتر مربع تحت کنترل طالبان است و نیروهای دولتی تنها 3000 کیلومتر مربع از استان را حفظ کرده اند.

کلمه کلیدی: افغانستانپلیس■ منطقهنیروهای دولتیطالبانشهربه سمت جنوبنظامیاستراتژیکارتش افغانستانهیچ یکبرخوردروزهای گذشتهگروه طالبانمبارزاندولتدولتهیرمندفینالرفتار – اخلاقسنگین جنظامیکشاورزیمحاصرهگستردهپیش رفتنتبرهاعملیاتگرمسیریاز پشت

بیشتر بخوانید  تحویل این جنگنده به ایران قواعد بازی در خاورمیانه را تغییر می‌دهد

دیدگاهتان را بنویسید