آنتی بادی کرونال چه مدت در بدن می ماند؟


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس ، حمید سوری ، استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت مشاوره علمی و رئیس کمیسیون ملی اپیدمیولوژی کوید ، با برنامه ما برای تهران سلامت صحبت کرد. رادیو تهران تأیید می کند که هرگونه سرماخوردگی ، آبریزش بینی ، گلودرد و تب ، ویروس کرونا وی گفت: همانطور که انسان برای از بین بردن بیماری در تلاش است تا زنده بماند ، ویروس کووید نیز با تغییر ساختار ژنتیکی و اطمینان از زنده ماندن در تلاش است تا از بین برود. برخی از انواع یا جهش های این ویروس مانند آلفا ، بتا ، دلتا و لامبدا یا دلتا پلاس از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند که می توانند بر سلامت انسان تأثیر بگذارند.

وی افزود: خوشبختانه این جهش ها هیچ تاثیری در روند پیشگیری از انسان در کنترل بیماری همه گیر ندارد و کلیه پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک ، فاصله اجتماعی و جلوگیری از تجمع برای همه گونه ها م effectiveثر است. انواع جدید ویروس ها منجر به افزایش شیوع آن شده است و ما باید اقدامات پیشگیرانه را افزایش دهیم. ویروس لامبدا بیشتر بر روی علائم بالینی مانند سرفه و تب متمرکز است ، اما تحقیقات ما هنوز کامل نشده است.

سوری گفت: “علامت مثبت دیگر این است که واکسن های موجود هنوز تأثیر مثبتی بر روی این جهش ها دارند.” اگرچه این واکسن ها از اثر کمتری برخوردار هستند ، اما می توانند بر مرگ و میر ، بستری شدن در بیمارستان و شدت بیماری تأثیر مثبت داشته باشند. افراد حتی با استفاده از واکسن می توانند به بیماری کرونر قلب مبتلا شوند ، اما شدت بیماری کمتر است و مرگ و میر و بستری در بیمارستان کمتر است. جهش ها ، از جمله ویروس لامبدا ، رفتار خاصی دارند ، اما ما هنوز به جایی نرسیده ایم که در مورد آن فتوا مشترک داشته باشیم. هنوز تغییرات اساسی در مدل اپیدمیولوژیک بیماری در جهان صورت نگرفته است. گزارش های پراکنده ای از موارد نادر وجود دارد که نمی توان برای سایر جمعیت ها خلاصه کرد.

بیشتر بخوانید  واکنش آلمان به تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حقوق بشر

یکی از اعضای شورای مشاوران علمی و رئیس کمیته ملی اپیدمیولوژی کوید با اشاره به ویروس گاما که در روسیه یافت می شود ، گفت: “همه این ویروس ها نتیجه جهش در ویروس کووید هستند.” اما انواع ایجاد شده اشکال مختلفی دارند. گاهی جهش در ویروس در قالب این بیماری روزانه و هفتگی اتفاق می افتد و پدیده جدیدی نیست و تأثیر قابل توجهی در وضعیت بیماری زایی بیماری زا ندارد و جای نگرانی نیست. همه ما باید آماده ویروس باشیم.

در پاسخ به این سوال که آنتی بادی چه مدت در بدن می ماند؟ وی گفت: این امر به شدت بیماری و واکنش فرد به عامل بیماری زا بستگی دارد. حتی دوقلوهای یکسان نیز واکنش یکسانی ندارند. میزان آنتی بادی در بدن به میزان ایمنی بدن و قرار گرفتن در معرض انواع جدید ویروس ها بستگی دارد و از 1 تا 6 ماه متغیر است.

سوری در پاسخ به اینکه آیا شخصی که واکسن دریافت می کند ناقل است یا خیر؟ او گفت حامل کلمه در اینجا کلمه درستی است. واکسن های موجود مانند کوواکچر از ویروس غیرفعال ساخته می شوند. بنابراین ، آنها آنتی بادی در بدن تولید می کنند ، اما بیماری ایجاد نمی کنند. اگرچه فرد می تواند آلوده شود ، به خصوص در چند روز اول واکسن ، افرادی که واکسینه شده اند نیز باید پروتکل های بهداشتی را دنبال کنند.

او در مورد استفاده از برخی مواد مانند قهوه ، و آویشن صحبت می کند نیش زنبور عسل وی برای جلوگیری از بیماری عروق کرونر قلب گفت: “توصیه های موجود منبع علمی ندارند.” استفاده از این مواد به دلیل نوع انتقال ویروس مانع بیماری نمی شود. برخی از مواد می توانند سطح ایمنی بدن را افزایش دهند ، اما این برای جلوگیری از بیماری کافی نیست.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

شهید بهشتی ، استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، گفت: احتمال آلودگی در افراد آلوده وجود دارد. خطر مرگ و شدت بیماری توسط واکسن کاهش می یابد ، اما هرگز اینگونه نیست که فرد آلوده نشود ، زیرا ما با انواع جدید ویروس کووید 19 روبرو هستیم و با تزریق دو دوز از این ویروس نمی توانیم به زندگی عادی برگردیم. واکسن همانطور که در کشورهای اروپایی بعد از مسابقات فوتبال برای جام باشگاههای اروپا دیدیم؛ درصد افراد بیمار در این کشورها افزایش یافته و دوباره این کشورها به اقدامات پیشگیرانه روی آورده اند.

سوری در پایان این مصاحبه رادیویی در مورد قرص از ژاپنی در مدت 5 روز ساخته شده و می تواند ویروس را به طور کامل از بین ببرد. وی تأکید کرد: برای اینکه دارو خاصیت ضد ویروسی خاصی داشته باشد ، باید مراحل مختلف آزمایش را طی کند ، برخی از نتایج این مطالعات در خارج از ارگانیسم زنده و در محیط آزمایشگاه یا به تعداد کم انجام شده است. بنابراین برای قضاوت خیلی زود است. آنچه مسلم است این است که در حال حاضر هیچ درمان خاصی برای Quid 19 وجود ندارد و داروهایی مانند Favi Piravir ، RamedSiver و Ivermectin مخصوص Quid نیستند. این داروها اثرات متفاوتی دارند و ممکن است فقط در دوره خاصی از بیماری نسبتاً مثر باشند.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید