افزایش اختلالات روانی در میان جوانان در اروپا در طول کرونا – اخبار اروپا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیم مطالعه انجام شده توسط کمیسیون اروپا نشان می دهد که اختلالات روانی و احساس تنهایی به ویژه در میان جوانان آلمانی در زمان تاجگذاری شدت یافته و احساس تنهایی به ویژه در بین افراد مجرد به شدت افزایش یافته است.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که در دوران بحران کرونا میزان تنهایی در میان شهروندان اروپایی دو برابر شده است. این نتیجه مطالعه کمیسیون اروپا درباره خدمات علمی است. بر این اساس ، در سال 2016 ، حدود 12 درصد از اروپایی ها گفتند که بیش از نیمی از زمان احساس تنهایی می کنند.

این درصد در ماههای اول همه گیری به 25٪ رسید.

طبق این مطالعه ، این احساس تنهایی در گروه های سنی مختلف و در مناطق مختلف اروپا متفاوت است. در حالی که در همه گیری های قبل از تاج ، بیشتر افراد مسن از تنهایی رنج می بردند ، در آوریل و ژوئیه سال 2020 ، نسبت افراد بین 18 تا 25 سال که گفتند برای مدت طولانی احساس تنهایی می کنند 36 درصد است.

در افراد مجرد ، در طی بیماری کرونر قلب ، احساس تنهایی حدود 26 درصد افزایش می یابد. در بین افراد متاهل و کودکان ، این احساس تنهایی تنها 9 درصد افزایش یافته است.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که در مناطق ، احساس تنهایی به ویژه در میان ساکنان شمال اروپا افزایش یافته است. در کشورهایی مانند نروژ و سوئد در سال 2016 ، حدود 6٪ از شهروندان گفتند که بیش از نیمی از زمان احساس تنهایی می کنند ، در حالی که در جنوب اروپا 13٪ است. در ماه های نخست بحران ، این رقم در سراسر اروپا به 22 تا 26 درصد رسید. در آلمان این رقم از 8.8 به 24.5 درصد می رسد.

بیشتر بخوانید  امواج موج دار در ارتفاعات/فیلم ضبط کنید

از طرف دیگر ، تفاوت جنسیتی در مناطق شهری و روستایی وجود ندارد. این مطالعه همچنین نشان داد که بهزیستی و سلامتی افراد را از تنهایی محافظت می کند.

معاون رئیس پارلمان اروپا ، دوبروکا سوئیس ، خواستار انتقام گرفتن از این ارقام شده است.

کمیساریای دموکراسی و جمعیت شناسی گفت: “احساس تنهایی می تواند انسجام اجتماعی و اعتماد در جامعه را از بین ببرد و کارایی اقتصادی را تضعیف کند.”

برای انجام این مطالعه ، محققان مصاحبه ها و داده های موجود را ارزیابی کردند.

بحران تاج همچنان با عواقب سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی رو به رشد اروپا را آزار می دهد.

اخیراً ، شیوع ویروس دلتا در بسیاری از کشورهای اروپایی ، علیرغم پیشرفت چشمگیر در روند واکسیناسیون ، منجر به افزایش تعداد موارد و بازگشت محدودیت ها به کشورها شده است.

این بازگشت محدودیت ها باعث نارضایتی و اعتراض گسترده در بسیاری از کشورهای اروپایی شده است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید