تخت بیماران با تاج / دلتا وضعیت گلستان سبز را پنهان می کند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


خبرگزاری مهر– گروه استان: یکی یکی رنگ های آبی و زرد تاج جای خود را به نارنجی و قرمز داد و اکنون اوضاع در گلستان فراتر از قرمز رفته و سیاه شده است.

ویروس دلتا گلستان حمله می کند و تاز به نظر می رسد که حتی در شرایط فعلی و عدم رعایت پروتکل ها ، او اکنون تسلیم نمی شود. بیمارستان ها ناراضی هستند و همه تخت ها پر هستند و کار به جایی رسیده است که بسیاری از بیماران باید در خانه های تحت درمان بستری شوند.

البته این تمام ماجرا نیست و شنیده می شود بیماران در راهروهای بیمارستانها و حتی روی زمین بستری می شوند. چیزی که نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی نسبت به وی هشدار داد.

در همین رابطه ، گلم علی کوهساری گفت: بیش از 1200 نفر در استان بستری هستند و برخی از بیمارستانها ظرفیت اسکان بیماران را ندارند ، بیماران روی زمین دراز کشیده و 800 نفر نیز تحت درمان سرپایی هستند.

وی گفت: علی رغم تلاش کادر پزشکی ، اوضاع در استان گلستان است ما با وزیر تماس گرفتیم اما او مسئولیتی ندارد. مردی برای رسیدن به مردم در حومه شهر.

توصیه های خانواده

مشاهدات نیز این موضوع را تأیید می کند و نشان می دهد بسیاری از بیماران در مراکز درمانی سرگردان هستند و منتظر خالی شدن تخت می مانند. البته ادامه روند رو به رشد این بیماری استان را به سمت تاسیس بیمارستان های صحرایی سوق می دهد و به دلیل کمبود تجهیزات و نیرو ، این امر نیز با چالش های زیادی روبرو است.

کمبود خواب بیماران مبتلا به تاج / دلتا وضعیت گلستان خشن را پنهان کرد

اکنون ، به دلیل عدم رعایت قرنطینه توسط بیماران ، مراجعه به مراکز بهداشت خانواده و گفتگو با اکثر آنها نشان می دهد که آنها به جسم خسته کادر پزشکی در جلسات و محافل اهمیت نمی دهند و مجموعه آره و اماکن شلوع آنها حضور دارند.

مراکز آزمایشگاهی و واکسیناسیون باید ساعت کاری خود را افزایش دهند تا از تجمع مطالب جلوگیری کنند. به منظور كنترل اوضاع ، محدوديت هاي بيشتري در فعاليت اصناف و حركت در نظر گرفته شده است اما عدم نظارت صحيح بر رعايت آن نمي تواند وضعيت استان را تغيير دهد. با وجود ممنوعیت تردد ، ما شاهد حضور بسیاری از اتومبیل ها با پلاک غیر محلی در حومه شهر هستیم و حتی در مراکز گردشگری نیز حضور دارند.

بیشتر بخوانید  تولید سالانه 10 میلیون متر پارچه مشکی برای چادرها در شهرکرد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

با این وجود رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گلستان گفت: در طرح تشدید محدودیت های ترافیکی از 20 ژوئیه تا 20 آگوست ، هزار و 271 وسیله نقلیه که قصد ورود به استان را با پلاک های ثبت نام خارجی داشتند یا قصد داشتند با پلاک های محلی شروع به کار کنند ، به مبدا برگردانده شده اند.

سرهنگ علی عبدی با اشاره به فعال شدن دوربین های نظارتی در استان گفت: در همین مدت 1333 دستگاه خودرو به دلیل عدم رعایت ممنوعیت تردد در مناطق قرمز و نارنجی به بهره برداری رسید.

هیچ محدودیتی وجود ندارد

با این وجود وجود نقاط ورود و خروج نشان می دهد که محدودیتی وجود ندارد و مسافران به راحتی عبور می کنند.

کمبود خواب بیماران مبتلا به تاج / دلتا وضعیت گلستان خشن را پنهان کرد

“شدت عفونت دلتا“عادی سازی” مردم دو عامل اصلی در ایجاد این وضعیت بحرانی است و بیماران کرونر دیگر قرنطینه را مشاهده نمی کنند و در فضاهای عمومی حضور دارند. در همین رابطه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: شرایط استان در مورد عفونت ویروس کرونا به هیچ وجه خوب نیست و تعداد بیماران روز به روز در حال افزایش است.

ناهید جعفری افزود: یک هزار و 300 بیمار کرونر در بیمارستان های استان بستری شده اند و تعداد زیادی از آنها در منزل تحت مراقبت قرار گرفته اند.

وی گفت: امیدواریم بیماران کرون منطقه قرنطینه را ترک نکنند زیرا شیوع بیماری بسیار زیاد است و متأسفانه اخبار زیادی را می شنویم مبنی بر اینکه افراد با علائم در مکان های عمومی و عمومی و محل کار خود ظاهر می شوند که این افزایش یافته است . “

بیمارستان ها ظرفیت دریافت ندارند

گلستان ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز با انتقاد از وضعیت استان افزود: “شرایط”. ویروس کرونا گلستان از مارس 1998 حتی سخت تر شده و بیمارستان ها دیگر توانایی پذیرش ندارند و وضعیت در برخی از شهرها سرخ شده است.

بیشتر بخوانید  اظهارات تند گل محمدی درباره گمانه زنی ها در مورد نقل و انتقالات

عبدالرضا فاضل گفت: علاوه بر بیماران بستری ، بیش از 800 نفر به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند که این یک آمار در هنگام شیوع است. ویروس کرونا این در حومه شهر بی سابقه است.

فاسل با اشاره به مرگ دو رقمی از تاج ، ادامه داد: با این روند صعودی ، یک فاجعه شدید قریب الوقوع است و نمی توان این موضوع را خلاصه کرد زیرا مردم بر این باورند که زندگی عادی است و از طرف دیگر ، کادر پزشکی نیز تحت فشار “

کمبود خواب بیماران مبتلا به تاج / دلتا وضعیت گلستان خشن را پنهان کرد

وی ادامه داد: ظرفیت تخت بیماران کرونر در استان 1500 تخت در نظر گرفته شده است که متاسفانه بیش از ظرفیت است.

پلیس خوب عمل نکرد

استاندار گلستان در جلسه پیشگیری تاج پادشاهی استان با گلایه از نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی در ورودی های استان کار خوبی انجام نداد و از طرف دیگر اصناف و پلمپ متخلفان مورد بی توجهی قرار گرفت.

هادی هاگناس افزود: برخی از مدیران نیز شرایط را طبیعی می دانند و مصوبات را اعمال نمی کنند.

وی گفت: دستگاه های انتظامی موظفند به محض ورود به هر شهری خودروهای خارجی را جریمه کنند و روزانه یک جریمه ندارند.

حق شناس یا با بیان اینکه همه استراحتگاه ها تعطیل است ، گفت: با توجه به نزدیک شدن به عید غدیر ، از خانواده های سادات می خواهم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و مردم از ویزیت خودداری کنند.

استاندار گلستان گفت: هیچ بلیط ترافیکی در استان صادر نمی شود و نقشه های صادره از استان های دیگر برای گلستان معتبر نیست.

وی تأکید کرد: کلیه اصنافی که پروتکل ها را رعایت نکنند در جلسه فوق جدی گرفته می شوند و در غیر این صورت. خارق العاده (سه شنبه) سایر تصمیمات گرفته خواهد شد.

کمبود خواب بیماران مبتلا به تاج / دلتا وضعیت گلستان خشن را پنهان کرد

جریمه های سنگین برای خودروهای خارجی

با ایجاد شرایط قرمز در شهرها ، فرمانداران محدودیت ها و نظارت ها را نیز تشدید کرده اند. فرماندار کردکوی با استناد به مقررات منع رفت و آمد و جریمه های سنگین برای خودروهای خارجی گفت: فروشگاه هایی که از پروتکل های بهداشتی پیروی نکنند پلمپ و جریمه می شوند.

بیشتر بخوانید  اسامی نفرات برتر در کنکور 1400 اعلام شد

ابراهیم پاهای ما وی افزود: ورود به مراکز تفریحی و تفرجگاه ها و فعالیت معابر و بازارهای هفتگی سطح شهر تا پایان هفته ممنوع است.

او بیان کرد: تالتای پذیرایی و رستوران و کل محراب آره و بقاع متبرکه بسته خواهد شد.

برنامه طراحی شده برای ایجاد یک خانه مرمت

علی معاون سیاسی و امنیتی آبادکتول وی همچنین روند صعودی را گفت ویروس کرونا در علی آبادکتول ما شاهد هستیم و 90 درصد ظرفیت بیمارستان شهر به بیماران کرونر توزیع می شود.

حسین خدا حافظ وی افزود: به منظور ایجاد مرکز رزرواسیون و مرکز بهبودی بیمار ، چندین نکته در نظر گرفته شده است که پس از ویزیت و تأیید شبکه بهداشت ، تجهیز می شود.

کمبود خواب بیماران مبتلا به تاج / دلتا وضعیت گلستان خشن را پنهان کرد

وی گفت: “همه استراحتگاه ها بسته خواهند شد و ایست های بازرسی ادامه خواهند یافت.”

کاووس ، فرماندار ویژه گنبد ، همچنین گفت که در این شهر ، تا اطلاع ثانوی ، فقط اصناف گروه 1 حق دارند مطابق رویه های بهداشتی عمل کنند.

عبدالقادر کریمی افزود: محدودیت ها تا پایان هفته ادامه دارد و در صورت بهبود شرایط ، محدودیت ها برداشته می شود اما در صورت ادامه این وضعیت ، محدودیت ها تا هفته آینده ادامه دارد.

در شرایطی که بیماران کرونر به کلینیک ها و بیمارستان های گلستان مراجعه می کنند آشنا هستند و با توجه به شدت بیماری و تعداد محدود تخت و تجهیزات بیمارستانی ، تنها راه نجات از بحران رعایت پروتکل های بهداشتی است. علاوه بر این ، باید نظارت بیشتری بر بیماری کرونر قلب انجام شود.

نکته مهم دیگر افزایش مراکز تشخیصی است ویروس کرونا و مراکز تزریق واکسن نیز وجود دارد تا از تجمع و حضور افراد در این مراکز با قدرت بیشتر جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید