چرا همه از افزایش قیمت بلیط هواپیما ناراضی هستند؟


ابوالقاسم جلالی درباره مقررات قانونی قیمت گذاری بلیط هواپیما ، گفت: برنامه توسعه ، صرف نظر از اجرای صحیح یا کامل مقررات قانونی در مورد آزادسازی کامل قیمت حمل و نقل هوایی و انطباق دقیق با الزامات مندرج در مقاله فوق به عنوان پیش نیاز برای روند آزادسازی ، مهمترین انتظارات سیاستگذاری در این زمینه (با توجه به تجربه جهانی) مانند افزایش رقابت ، بهبود کیفیت محصولات و خدمات و کاهش قیمت کالاها یا محصولات در صنعت هواپیمایی کشور محقق نشده است.
وی با بیان اینکه حدود هفت سال از اجرای این قانون در زمینه تعیین نرخ بلیط هواپیما می گذرد ، افزود: آنچه اکنون با آن روبرو هستیم نارضایتی دو ذینفع در این زمینه یعنی شرکت های هواپیمایی است (به دلیل اختلاف بین هزینه ها و ساختار درآمد شرکت ها از نظر وضعیت فعلی به دلیل مشکلات زیادی از جمله تحریم ها ، گسترش تاج ، افزایش نرخ ارز و غیره) و سفرهای هوایی (به دلیل قیمت های بالای بلیط و کاهش خریدها) است. توانایی) که موجب جلب توجه عمومی و پیگیری جدی کلیه اجزای جامعه از جمله شرکتهای هواپیمایی ، مسافران هوایی ، مجلس شورای اسلامی و مقامات نظارتی کشور (سازمان بازرسی مشترک ، سازمان تعزیرات ، سازمان های حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده و دادستانی کل کشور) شده است. ) و چالش را حل کنید نیاز به فرزندخواندگی دارد. تصمیمات صحیح و منطقی در مراجع ذی صلاح آن است.
معاون حمل و نقل هوایی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: طبق بند (ب) ماده پنج قانون هواپیمایی کشوری مصوب 1328 “نظارت بر فعالیت های هواپیمایی کشوری مطابق با مقررات هواپیمایی برای پیشگیری از خطرات و رقابت مضر بین اپراتورهای حمل و نقل “هواپیمایی و حفاظت از منافع عمومی” یکی از اصلی ترین مسئولیت های سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده دولت در صنعت هواپیمایی کشور است ، از طرف دیگر ، مطابق ماده 6 (الف) قانون ، “بررسی و اظهار نظر در مورد امور مربوط به هواپیمایی کشور توسط وزیر راه یا یکی از اعضای شورای” و بند (ج) “تعیین و تصویب نرخ بار. و حمل و نقل هوایی مسافر و بار یکی است از تعهدات شورای عالی هواپیمایی ملی.

بیشتر بخوانید  اختلاس ۳۴۵ میلیاردی در یکی از بانک های شیراز

چرا همه از افزایش قیمت بلیط هواپیما ناراضی هستند؟

جلالی تأکید کرد: به دنبال چالش در مورد قیمت بلیط هواپیما که در حال حاضر منافع عمومی جامعه را تحت تأثیر قرار داده است و به دنبال انقضا تصمیم در ماده 161 (ب) قانون برنامه پنجم توسعه ، تعهد سازمان هواپیمایی کشوری (به عنوان یکی از اعضای شورای عالی) ، با استناد به ماده قانونی فوق الذکر و دستور مقام ارشد وزارت راه و شهرسازی ، با مراجعه به نهاد مذکور در بند (الف) ماده 6 قانون هواپیمایی کشوری ، اثرات و جنبه های تعرفه های تعیین شده توسط شرکت های هواپیمایی بر اساس وظیفه مندرج در ماده 6 (ج) قانون هواپیمایی کشوری در جلسه بعدی شورای عالی هواپیمایی کشوری مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد و وظایف شورا

از روزهای اول ماه جولای ، شرکت های هواپیمایی بدون ارائه هیچ گونه توضیح یا تأیید از شورای عالی هواپیمایی کشوری ، قیمت بلیط هواپیمایی داخلی را حدود 30 درصد افزایش داده اند. به دنبال این افزایش قیمت ، مقامات وزارت راه ، شهرسازی و هواپیمایی کشوری بارها در اظهاراتی اظهار داشتند که این افزایش قیمت غیرقانونی است و شرکت های هواپیمایی باید قیمت های خود را با نرخ از پیش تصویب شده (نوامبر سال گذشته) برگردانند. آنها همچنین خاطرنشان کردند که بزودی جلسه شورای عالی هواپیمایی ملی برای تصمیم گیری در مورد این موضوع برگزار می شود ، اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است و هنوز برخی از شرکت های هواپیمایی قیمت های بالای خود را حفظ می کنند.

222322

دیدگاهتان را بنویسید