چرا روسیه قوانین هماهنگی بازی در سوریه را با هماهنگی با ایالات متحده تغییر داد



یک کارشناس غرب آسیا با اشاره به گزارش ها مبنی بر اینکه نیروهای روسی در سوریه به مسکو دستور داده اند موشک ها و هواپیماهای جنگنده اسرائیلی را در حریم هوایی سوریه رهگیری کنند ، گفت: این تصمیم پس از هماهنگی واشنگتن و مسکو گرفته شد و در واقع روسیه این تصمیم را گرفت با چراغ سبز ایالات متحده است.

حسن لاسگردی وی در مصاحبه با ایسنا ، علی رغم اینکه دیدگاه دولت بایدن در مورد موضوعات منطقه ای ، از جمله سوریه و تنش ها در غرب آسیا ، متفاوت از دولت قبلی آمریکا است و به دنبال کاهش برخی از چالش های منطقه است ، دولت مسکو برای جلوگیری از ورود موشک ها و جنگنده های اسرائیلی به حریم هوایی سوریه به دنبال هماهنگی دولت های ایالات متحده و روسیه صورت می گیرد ، زیرا آمریکایی ها به دنبال کاهش فشار اسرائیل از حضور روسیه در سوریه هستند. با کاهش تنش و اصطکاک ، این منطقه را به حاکمیت مسالمت آمیز برساند.

وی گفت: وقتی هواپیماهای جنگی و موشکی اسرائیل وارد حریم هوایی سوریه شدند ، نیروهای مقاومت ، ارتش سوریه ، ایران و حتی روس ها به نوعی تحت تأثیر قرار گرفتند که این خود باعث افزایش تنش و اصطکاک در منطقه شد. وی افزود: اما اکنون با هماهنگی بین ایالات متحده و روسیه ، این موضوع باعث کاهش تنش در منطقه خواهد شد ، البته اگر اجرای چنین تصمیمی موفقیت آمیز باشد.
وی گفت: راه حل این دو نیرو می تواند تضمین خوبی برای کاهش فشار در منطقه باشد و به نوعی بر مدیریت بهتر بحران در منطقه تأثیر بگذارد. “اجرای چنین تصمیمی محدود به این منطقه نخواهد بود” و تأثیرات آن ممکن است شامل سایر بحران های منطقه باشد.

بیشتر بخوانید  شرایط دریافت وام ازدواج در سال جدید چیست؟

طبق این گزارش سایت دبکا به عبری در گزارشی که روز شنبه منتشر شد ، گفته شده است كه نیروهای روسی در سوریه از طرف فرماندهی روسیه در مسكو مأموریت یافته اند كه در صورت ورود موشك ها و هواپیماهای جنگنده اسرائیلی به حریم هوایی سوریه ، آنها را رهگیری كنند. این سامانه ها برای ساقط کردن موشک ها و هواپیماهای جنگنده اسرائیلی در صورت ورود به حریم هوایی سوریه کار خواهند کرد.

وی با اشاره به تعلیق توافق محرمانه ای که اواخر سال 2018 بین ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه و بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر سابق اسرائیل منعقد شد ، گفت: بر اساس این توافق نامه ، جنگنده های اسرائیلی مجاز به فعالیت آزادانه در سوریه بودند. نیروهای روسی اقدامی علیه آنها انجام ندادند.

این پایگاه به تغییر سیاست روسیه در پی حملات هوایی اخیر اسرائیل به حلب و رهگیری هفت موشک از هشت موشک شلیک شده توسط جنگنده ها اشاره کرد و افزود که هدف حمله هوایی دیگر اسرائیل مناطق نزدیک مرز سوریه و لبنان است. چهار موشک هدایت شونده از حریم هوایی لبنان شلیک شد و منابع روسی گفتند که این بار همه موشک های اسرائیلی رهگیری شده اند.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید