دستور محسنی اجی برای جلوگیری از ورود جریان های فاسد به دادگستری


محسنی اجی

MeetNews – طبق گفته قوه قضاییه ، حجت الاسلام والمسلمین محسنی ایجی در جلسه صبح شورای عالی قضایی پیروزی ورزشکاران ایران در بازیهای المپیک 2020 توکیو را تبریک گفت ، به ویژه مدال طلای جواد فرووی در رشته تیراندازی در ایران برای ایرانیان در راه مردم ، کشور و نظام آرزوی موفقیت می کنند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به پایان مهلت دو هفته ای نمایندگان مجلس و اعضای ارشد دادگستری برای اجرای ده دستور ارائه شده در اولین جلسه شورای عالی قضایی ، بر لزوم تسریع در اجرای این موارد تأکید کرد. سفارشات. از مرخصی تا هفته آینده تمدید شده است.

محسنی ایجایی با تقدیر از قوه قضائیه در تمام سطوح کشور ، مدیران را با توجه به نظارت بیشتر و آموزش های لازم و استفاده حداکثری از آموزه های دینی و اخلاقی ، به مراقبت بیشتر از قوه قضائیه فراخواند.

رئیس قوه قضاییه به نهادهای نظارتی دادگستری مانند مرکز حفاظت و اطلاع رسانی و دادگاه انتظامی دستور داده است که برای جلوگیری از ورود جریان های فاسد به دستگاه قضایی ، برنامه ای دقیق ، دقیق و منسجم تدوین کنند.

محسنی اجی اظهار داشت: جریان های فاسد سعی در نفوذ به همه جا از جمله قوه قضائیه دارند و نهادهای نظارتی و مدیران ما باید مراقب باشند به دلیل دخل و تصرف این افراد و لغزش چندین همکار در دستگاه قضایی مردم را بی اعتبار نکنند. “
رئیس قوه قضاییه در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حمایت از تولید طی دو سال گذشته گفت: اقدامات خوبی برای حمایت از قوه قضائیه در بخش تولید برداشته شده است ، اما ما باید به طور واضح برنامه ریزی کنید تا بدانید که قوه قضاییه برای حمایت از تولید چه امکاناتی دارد و کدام مناطق تولید اولویت دارند و اصناف و بخشهای تولید به حمایت بیشتری نیاز دارند.

بیشتر بخوانید  وزیر خارجه آمریکا به همراه بایدن به ریاض می رود

بر این اساس ، محسنی اژه ای به معاون اول قوه قضائیه به عنوان رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه و دادستان کل به عنوان دبیر آن ستاد دستور داد تا برنامه ای روشن و جامع برای ادامه حمایت قضایی از سیستم تولید تدوین کند.

رئیس قوه قضاییه در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به گرانی های اخیر ، وزیر دادگستری و سازمان تعزیرات را یادآوری کرد که اقدامات لازم را برای کنترل بازار و مقابله با گرانی ها و دلالان انجام دهند.
محسنی ایجای افزود: گاهی اوقات اختلاف زیادی در قیمت کالای مشابه در دو فروشگاه در یک خیابان یا محله یکسان مشاهده می کنیم که برای مردم تعجب آور و غیرقابل قبول است.
رئیس قوه قضائیه همچنین به دادستان ها تأکید کرد که باید از دولت و سازمان تعزیرات برای جلوگیری از فشار بیشتر مجرمان به مردم همکاری کنند.

محسنی اجی در ادامه سخنان خود ، ربا را گناه کبیره و جنگ با خدا خواند و گفت: میزان ربا در کشور زیاد نیست ، اما مقداری که وجود دارد واقعاً برخی از خانواده ها را سیاه کرده و آنها را به دام انداخته است.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ربا و ربا هم گناه است ، در دادگاه ها و دادگاه ها تأکید کرد که اجازه ندهند رباخواران با ترفندهای خاص در دادگاه ها حکم کنند و گناه بزرگ ربا در کشور ادامه یابد.
محسنی اژه ای همچنین به تفاوت نرخ سود بانک ها اشاره کرد و گفت: قراردادهای بانکی یکسان نیستند و بانک ها به یک شکل عمل نمی کنند و هر کجا خراب می شوند باید با آنها رفتار شود اما در صورت لزوم قوانین و مقررات باید اصلاح شود “
رئیس قوه قضاییه با اشاره به تصمیمات و اقدامات دادستانی کل و دیوان عالی کشور در رسیدگی به تخلفات بانک ها در کسب سود ، بر لزوم ادامه جدی این روند با همکاری حوزه قضایی بانک مرکزی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید  ۳۳ مدل کفش زنانه شیک و راحت برای استایل روزمره

محسنی ایجایی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ادامه مبارزه قوه قضائیه با فساد در دوره تحول و تعالی گفت: “تاکنون ما عمدتا با افراد فاسد و جنایتکار برخورد داشته ایم و این زمان ادامه خواهد داشت اما تا ریشه فساد خشک نشده است. “اگر آنها وجود داشته باشند ، فساد ریشه کن نخواهد شد.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه زمینه ها و تنگناهای فساد مشخص است ، ابراز امیدواری کرد که کل قوه قضاییه ، به ویژه سازمان بازرسی و دادستانی کل ، با همکاری دولت و مجلس جدید بتوانند ریشه ها و پایه های فساد.
محسنی اجی با اشاره به دیدار روز گذشته همسر یکی از متهمان اقتصادی که پرونده وی به دلیل قاچاق بین شعب دیوان عالی کشور به تعویق افتاد ، گفت: یک نفر از سال 1996 بازداشت شده و پرونده وی فقط برای دو نفر درگیر بوده است سال ها. حل اختلاف غیر قابل قبول و دردناک است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به مسئولیت اخلاقی همکاران قضایی در قبال خسارات مادی و معنوی افراد در صورت عدم انجام صحیح وظایف ، تأکید کرد: تشکیل پرونده در فرجام خواهی یا پذیرش ماده 477 کافی نیست. در صورت نقض حقوق کسی ، ما نمی توانیم در برابر خدا و مردم پاسخگو باشیم.
محسنی اژه ای از مأموران حفاظت و اطلاع رسانی قضایی و دادسرای انتظامی قضات خواست كه به صورت موردی به قضات مراجعه كنند كه علی رغم شفافیت پرونده ، حكمی خلاف قانون صادر كرد و از آنها خواست توضیح دهند تا به خدا نرسند ، تصمیم و تصمیم آنها ناشی از سهل انگاری یا سوice نیت است.

بیشتر بخوانید  انگلیس ایران را تهدید کرد / راب: ما در حال رایزنی برای پاسخ هماهنگ هستیم

در این نشست ، عیسی زارع پور ، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ، در مورد کلاهبرداری پیامکی جدید موسوم به اعلامیه قضایی با شماره های جعلی و پیوست پیام های متنی به مردم هشدار داد: قوه قضائیه برای افراد پیامکی نمی فرستد حاوی پیوند یا درخواست وجه برای رسیدگی به اخطارهای دادگاه.

وی در ادامه اعلام کرد که سرشماری رسمی دادگستری برای ارسال پیامک های عمومی به 100049 ، 1000490 ، 1000499 و 500049 ارسال شده است.
حجت الاسلام والمسلمین درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین به دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر برخورد با مدیران آژانس هایی که به موقع از مردم مراقبت نمی کنند و آنها را در تهران و استان ها تولید می کند ، اشاره کرد آنها برای بازدید سرزده از دفاترهایی که بیشترین بازدید عمومی را دارند برای مقابله با عوامل نادرست در دستگاه ها ارسال شده اند.

وی همچنین هفته گذشته برای نظارت بیشتر بر بازار از راه اندازی گشت های ویژه برای مقابله با گرانی در استان ها با همکاری اداره بازرسی و سکوت و سازمان مجازات خبر داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گزارشی از آخرین وضعیت دامپینگ کالا در گمرک بندر امام خمینی ارائه داد که هفته گذشته توسط رئیس قوه قضاییه مورد بازرسی قرار گرفت و گفت: پس از اعزام هیئت ویژه سازمان بازرسی به بندر امام خمینی (ره) روند رهاسازی یک و نیم میلیون تن کالای آماده بارگیری سرعت و 10 هزار تن در روز افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید