اهمیت شهر کوم چیست؟ | اخبار را بررسی کنید


اهمیت شهر کوم

MeetNews – در سوغاتی هایش ، در روحیه مردمش در ساختمان هایش ، در راه هایش در معماری اش. اهمیت پشت همه ظاهرهای او. به همین دلیل ، هر شهری مهم است.

مدتی پیش با یکی از اعضای شورای شهرداری کوم صحبت کردم. من به او گفتم تو مسئول این هویت هستی. هویت قم تمام سازه ها و نمادهای شهر را ترسیم می کند. هویت قم چیست؟ جلو است رهبر بودن در خط مقدم انقلاب جهانی خود باشیم. در این صورت ، شهر باید به گونه ای توسعه یابد که این هویت تقویت شود.

ساخت فروشگاه های عجیب و غریب و مدرن در این هویت نمی گنجد. زیرا این فروشگاه ها به معنای مدیریت دنیوی مصرف مردم است. شاید توسعه بازارهای اطراف مساجد ، مدارس و امامزاده ها در اولویت باشد. نمی دانم اما هرچه بود این سبک انقلاب معنوی و دینی ما را نمی سازد.

این یک منطقه کویری است و ایجاد پارکها و مناطق سبز که با این آب و هوا ایجاد نمی شوند ضروری نیست. چرا باغ پرندگان؟ چه مشکلی وجود دارد که زیبایی های طبیعی مانند چشمه ها ، رودخانه ها و حتی دریاچه های نمک اطراف کوم و حتی بیابان ها و کوه های اطراف کوم را فراهم کند تا مردم کوم بتوانند از آنچه دارند استفاده کنند و آن را مشاهده کنند. هویت مقاومت و عظمت در این آب و خاک نهفته است.

کوم باید یک مدرسه بزرگ باشد ، دانش آموزان را به شکل شهرهای مهدیه و پردیسان و غیره به خارج از شهر نبرد و حتی برای آنها خیابان هایی خارج از شهر بسازد تا کسی را نبینند و با او غذا نخورند. مردم طرحهای آموزشی در محله ها ، مساجد و مدارس باید در اینجا بیش از هرجای دیگر اجرا شود. چه کسی این کار را آسان تر می کند؟ زندگی مشترک دانش آموزان دور از مردم زشت است. زمانی معاون اخلاق حوزه علمیه به من گفت طلبه هایی که با مردم زندگی می کنند حتی از نظر اخلاقی و معنوی نیز جلوتر هستند. بنابراین چه کسی باید این اتصالات را افزایش دهد؟ خوب نیست مدارس علمیه کوم با محله ها و مغازه های اطرافشان ارتباط برقرار نکنند.

بیشتر بخوانید  معیار‌هایی برای تشخیص بیماری ام اس

قم در صف مقدم است ، به این معنی که اگر مسئله تولید برای کشور لازم باشد ، قم باید در راه اندازی امکانات تولید پیشگام باشد. هنگام ایجاد منابع کشاورزی در باغبانی و سایر موارد. کار مقدس جهاد باید از قلب کوم برای کل کشور الگوبرداری شود.

اگر قم رسالت جهانی در هویت خود دارد ، باید محلی برای سفر روشنفکران ، نخبگان و دانشجویان باشد. اگر قم رسالت جهانی دارد ، باید مکانی برای سفر روشنفکران ، نخبگان و دانشجویان در دنیای امروز ، به ویژه جبهه جهانی مقاومت باشد. دانشمندانی که از کشورهای مختلف به اینجا سفر می کنند مشکلی ندارند.

هویت کوم یک قیام و یک انقلاب است. هویت قم استقرار و ظهور است. کوم حق ندارد واتیکان شود. برای خانه های دانشمندان اخلاق زشت است که چنین نمای بیرونی و داخلی ساده ای داشته باشند. زشت است که حضور مردم در انتخابات مانند مردم متوسط ​​کشور باشد. زشت است که نمی توانید در بعضی از خیابان های آن نزدیک خانه علما قدم بزنید. زشت است که دشمن با همان ابزار مدرن مشغول تربیت فرزندان خود باشد. زشت است که الگویی برای یک انقلاب نیست ، بلکه گاهی مورد تمسخر مردم و انقلابیون قرار می گیرد. قم را کشف کنید. وقتی بالغ شود ، انقلاب بالا می رود. در غیر این صورت منزوی می شود و گرنه می میرد.

اگر شهر قم به محلی برای همزیستی مسالمت آمیز یک دین خلوت و معنویت بی دغدغه تبدیل شود ، حتی در قالب مساجد ، هیئت ها ، خانه های علما ، دانشمندان و مدارس دینی ، همراه با چنین خیابان های بزرگ و به اصطلاح مدرن ، در مورد اهل بیت و راه آنها چطور؟ خواهد بود؟

بیشتر بخوانید  همه چیز درباره هالک ایرانی فاش شد

آیا کونوا واقعاً لنا زینا و لاتکونوا آلینا شینا خواهد بود؟ یا برعکس؟

دیدگاهتان را بنویسید