مهار دلتا کرونر با تزریق واکسن Pfizer


واکسن فایزر و مهار دلتا کرونر

MeetNews به گفته یونایتدپرس ، داده های یک مطالعه جدید در انگلیس نشان می دهد که تزریق 2 دوز از این واکسن پیام رسان mRNA 88٪ در محافظت از افراد در برابر دلتا موثرتر است ، در حالی که واکسن در برابر سویه اصلی Covid- موثرتر است 19. 94٪ است.

با این حال ، محققان در مجله پزشکی نیوانگلند نوشتند: “اثر بخشی واکسن Pfizer در میان افرادی که فقط یک دوز از این واکسن را دریافت کرده اند بسیار کم است و حدود 31٪ است.”

دکتر آمش آدالیا ، یکی از اعضای ارشد مرکز امنیت سلامت جان هاپکینز در بالتیمور ، گفت: “شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد واکسن های mRNA یک راه حل برای گونه های دلتا کرونا است.” همچنین واضح است که برای تقویت ایمنی از دوز اول ، دوز دوم این واکسن ها لازم است تا فرد در برابر این نوع تاج مقاوم باشد.

ریچارد کندی ، مدیر گروه تحقیقاتی واکسن Pfizer در کلینیک مایو ، گفت که دلتا تاج باعث ایجاد هفت جهش مختلف در پروتئین “تاج” ویروس کرونا در مقایسه با سویه اصلی آلفا می شود. برخی از این جهش ها به ویروس کمک می کند تا سلول ها را آلوده کند ، ویروس های بیشتری در سلول های آلوده تولید کند یا به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

طبق آخرین داده های سازمان بهداشت جهانی ، جهش دلتا تاج در 124 کشور شناسایی شده است. طبق آمار هفته گذشته ، تعداد این کشورها فقط 111 کشور بوده است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) روزها و هفته ها از زمان شناخته شدن جهش در مورد خطرات قدرت مسری خود گزارش داده است.

بیشتر بخوانید  رانندگان تاکسی هنوز منتظر واکسیناسیون / مرگ 50 راننده تاکسی در پیک عروق کرونر در تهران هستند

دیدگاهتان را بنویسید