گروه اجتماعی آژانس تسنیم؛ اعضای منتخب شورای اسلامی شهر باید در طول دوره چهار ساله شورا ، یعنی انتخاب شهردار ، مهمترین کار خود را انجام دهند. این در مناطق کلان شهر پیچیده تر است و با حساسیت مضاعف در پایتخت دنبال می شود. در این دوره شاهد بودیم که اعضای منتخب دوره ششم شورای شهرداری تهران با تعریف سازوکار و همچنین اعلام ده شاخص کلیدی ، با روشی عالمانه و به دور از روند سیاسی معمول سعی در انتخاب سکاندار ساختمان بهشت داشتند. اقدامات ، جهاد ، درک اقتصادی ، ساختارگرایی و مبارزه با فساد ، آشنایی با قوانین و ساختار و فرایندهای حاکمیت شهری ، تجربه و تجربه مدیریتی ، توانایی دستیابی به اتفاق نظر ، رویکرد تحول گرا و جوانان ، توانایی کار در تیم ها و سازمان ها و ایجاد تعامل اجتماعی ؛
اگرچه این شاخص ها و این روند به انتخاب شهرداری کارآمد کمک می کند ، اما آزمون اصلی شورای شهر در اتخاذ رویکرد مقایسه ای خود در اندازه گیری افراد معرفی شده توسط این شاخص ها و نحوه توزین شاخص ها است. واقعیت اداره کلانشهرها مانند تهران امروز این است که ماهیت چند وجهی مشکلات ، شهرداری را به مدیریت کاملاً تخصصی به مدیریت کلی و عمومی ، شهرداری تهران در ساختار و وظایف با طیف گسترده ای از مشکلات فرهنگی ، اجتماعی ، مدنی ، ترافیکی نیاز دارد. ، مالی و اقتصادی ، زیست محیطی و غیره ، از شهر هوشمند و امکان ارتقا خدمات فناوری اطلاعات به مراکز فرهنگی ، از بزرگراه ها و پل ها و مترو تا مسائل زیست محیطی ، از سازماندهی تأمین کنندگان و تجارت تا حفاظت و گسترش فضای سبز شهری و صدها مورد دیگر مشکلات بزرگ و کوچک برای اداره چنین سازمانی ، آیا فقط یک متخصص موثر در قانون مدنی و جنبش دارد؟ یک بوم شناس؟ متخصص مدیریت شهر؟ مددکار اجتماعی چطور؟ بدون شک ، همه آنها در بدنه شهرداری مورد نیاز هستند ، اما برای مدیریت کلانشهرها مانند تهران باید متفاوت فکر کنیم ، بگذارید یک لحظه دیگر اشاره کنم ، یکی از مصائب گذشته شهرداری تهران مدیریت مالی و بی نظمی مالی است ، شهرداری یک در سال های گذشته ، بخشی از این درآمد از طریق ازدحام به دست می آمد ، که به گفته برخی از کارشناسان صدمات جبران ناپذیری به بدن وارد کرده است. از طرف دیگر ، تسلط بر روندهای نظارتی و کنترل منجر به بی نظمی های مالی ، بی دلیل نیست که بگوییم بیشتر شهردار وقت و وقت خود را صرف تنظیم درآمد و هزینه های شهرداری می کند ، بنابراین می بینیم که یک رویکرد حرفه ای دردی از حاکمیت شهری را دوا نمی کند. کلانشهرهایی مانند تهران تأثیر مستقیمی بر شاخص های اعتبار شهرهای ایران دارند ، بنابراین پرداختن به این مشکل با رویکردی باریک و نگاهی تک بعدی و همانطور که گفته شد ، کارایی لازم برای مدیریت چنین نهادی امکان پذیر نیست. قرمز ، کسی که سالها در زمینه ساخت و ساز ، ترافیک و راه سازی کار کرده است شانس خود را در شهرداری دارد ، اما در سمت معاون مهندسی فنی و عمرانی یا حمل و نقل و ترافیک ، کسی که فقط در پارلمان بود برای سالها تحصیل کرده است این گزینه خوبی برای مرکز تحقیقات و برنامه ریزی شهری است ، یا اگر فقط کارهای فرهنگی و اجتماعی را در سازمان فرهنگی هنری شهرداری یا معاونت اجتماعی انجام داده باشد ، اما قطعاً برای مدیریت عمومی شهرداری ، شخصی لازم است که همچنین تجربه قانونگذاری دارد. و قانون و ظرفیت قانونی را می داند ، کارهای اجرایی را انجام می دهد و خلاصه اجرایی قابل قبولی دارد ، مدیریت مالی و سرمایه گذاری را می داند و تسلط کامل بر فرآیندهای نظارتی ، به ویژه در زمینه مالی دارد و به این موضوع رسیدگی می کند و از سطح بالای مدیریت دولتی برخوردار است برای مدیریت ساختار متنوع و پراکنده ، هم برای تسهیل مسائل شهری در هماهنگی و تعامل با مجلس و دولت ، و هم ترازی نهادهای موجود در خارج از شهرداری در سطح شهر و استخدام افراد متخصص در واحدها. دارای تخصص و سرانجام از جوانان و توانایی انجام کارهای اجرایی حجیم و حجیم برخوردار باشید.
آزمون اعضای شورای شهر چگونگی اتخاذ روش یکسان در انتخاب شهردار و تطبیق معیارها و ارزیابی زندگی روزمره مردم است ، اگرچه در صورت عدم فشار سیاسی ، به رزومه ، فرصت ها ، دسترسی و ایجاد اجماع و در نهایت توانایی های آن توجه کنید. . کسانی که در حاکمیت کلی و چند جانبه هستند نیز می توانند وظیفه شورای منتخب را به روشنی روشن کنند. اما باید دید آیا شورا به دنبال محدود کردن مدیریت شهرها به مدیریت جنبش مدنی با رویکردی تخصصی خواهد بود یا به دنبال ایجاد یک سیستم یکپارچه برای اداره پایتخت است.
دکتر سید مهدی جوادی؛ وکیل و کارشناس در زمینه نوآوری و کارآفرینی
انتهای پیام /