خریداران دیروز؛ مستاجران امروز / عدم مدیریت مسکن مناسب در استان چهارمال و بختیاری – اخبار از چهارمال و بختیاری – اخبار استان های تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب شهر بند ناف است امروزه در استان چهارمحال و بختیاری ، مشکل بی نظیر قیمت خانه برای خرید و اجاره ، در کنار مشکلات اقتصادی و غذایی ، به یکی از اصلی ترین چالش ها و نگرانی های مردم ، به ویژه جوانان تبدیل شده است.

به نظر می رسد مستاجرها با کمبود یا کمبود مسکن ارزان قیمت روبرو هستند. اگر خانه ای برای خرید و اجاره وجود داشته باشد ، قیمت گزاف فشار بر فقرا را افزایش داده است ، اما سوال مهم این است که دلایل افزایش مسکن چیست؟

تورم مسکن در کنار سایر تورم ها ، وجود دلالان مسکن و رشد بی رویه مصالح ساختمانی از دلایلی است که می توان برای افزایش قیمت مسکن و افزایش اجاره بها ذکر کرد.

تحقیقات میدانی تسنیم در میان افرادی که به دنبال مسکن جدید هستند نشان می دهد که آنها امید زیادی دارند دولت جدید مالیات مسکن خالی را به درستی اجرا کند و همچنین اقداماتی را برای کاهش قیمت مسکن انجام دهد.

اگرچه کارمندان ادعا می کنند که نسبت به ماه قبل با کاهش 5 درصدی مسکن روبرو هستیم و به دلیل عدم خرید و فروش ، قیمت مسکن کاهش یافته است اما مردم این موضوع را باور ندارند و شایعات حاکی از افزایش قیمت است و یک افت. تاثیری ندارد

هیچ مدیریت مسکن مناسبی وجود ندارد

مریم سلیمی ، یک شهروند استانی که مستأجر نیز است ، در مصاحبه با خبرنگار تسنیم در شهر بند ناف است وی گفت: شاید نظر مسئولان این باشد كه قیمت مسكن كاهش یافته است ، اما كاهش قیمت برای شخصی است كه فروشنده است و تصور می كند خانه یا زمین خود را با قیمت كاهش یافته خریداری خواهد كرد. فروخته می شود ، در حالی که افرادی که مانند ما مستاجر هستند فقط در مورد کاهش قیمت مسکن می شنوند و هیچ نشانه ای از آن را هنگام خرید یا اجاره نمی بینند.

بیشتر بخوانید  مشکل حمل و نقل نهاده‌های دپو شده در گمرک برطرف نشده است

وی ادامه داد: قدرت خرید مردم برای خرید مسکن پایین است زیرا مدیریت صحیحی وجود ندارد ، این واقعیت که مسئولان از کاهش یا افزایش قیمت مسکن اطلاع ندارند یا طبق گفته آنها قیمت مسکن کاهش یافته است ، فکر می کنم نشان می دهد بدون مدیریت مناسب “

سلیمی خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصادی موجود در کشور مشخص است که قدرت خرید مردم به 100٪ به صفر می رسد ، مستاجرانی مانند ما مجاز به خرید خانه نیستند و نمی توانند خانه ای برای اجاره پیدا کنند.

کاهش 5 درصدی قیمت مسکن در حومه شهر

محمد رئیسی ، رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرکرد ، نیز با تسنیم در گفتگو کرد شهر بند ناف است گزارش شده: در مقایسه با ماه قبل ، قیمت مسکن حدود 5 درصد کاهش یافته و هیچ افزایش قیمت مسکن در استان مشاهده نشده است.

وی افزود: با اعلام نرخ 15 تا 20 درصدی دولت برای مستاجران ، بیشتر مستاجران به خانه جدید احتیاج ندارند و فقط اجاره نامه خود را تمدید كرده اند ، بنابراین هیچ افزایشی وجود ندارد اما بسیاری از مستاجران نمی توانند از پس همین ارقام برآیند. “

رئیس اتحادیه مشاوران املاک و مستغلات شهرکرد گفت: هیچ افزایش قیمت مسکن وجود ندارد درست است که مصالح ساختمانی افزایش قیمت داشته اند اما خریدی وجود ندارد و هر ملک زیر قیمت فروخته می شود زیرا قدرت خرید مردم کم.”

انتهای پیام / 7540 / سال

دیدگاهتان را بنویسید