اتمام مراحل مطالعه اجرای پروژه انتقال آب از سد فارسمان برای چهار بخش لارستان / تمام مناطق لارستان دارای منابع آب پایدار خواهند بود


احمد دلاور در مصاحبه با خبرنگار فارس لارستان وی با بیان اینکه بیش از نیمی از آب مورد نیاز جمعیت لارستان از طریق آبهای زیرزمینی تأمین می شود ، گفت: آب جویم ، بنارو ، بایرام ، کیسه صحرا و بخشهایی از روستاهای قسمت مرکزی از طریق آبهای زیرزمینی و چاه تأمین می شود.

او در مورد برنامه ریزی خط صحبت می کند انتقال آب داریا به لارستان ، افزود: در دوره نماینده سابق مردم از شهر بستک استان هرمزگان در مجلس آنها در حال پیگیری طرحی برای انتقال آب از خلیج فارس به آن شهر بودند ، بنابراین ، با مشورت با نماینده وقت مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی ، از ما خواستیم ، با توجه به فاصله نزدیک لارستان و بستک ، این طرح باید حداقل مشترک باشد. این باید در بخشهای بایرام و صحرای باغ در دستور کار قرار گیرد ، که فقط در تحقیقات اولیه پیشرفت داشته و عملا هیچ کاری انجام نشده است.

این مقام مسئول با تأکید بر نقش موثر نماینده مجلس شورای اسلامی در نظارت بر مکاتبات انتقال آب دریا به لارستان ، توضیح داد: این مکاتبات در اختیار نماینده سابق لارستان در مجلس شورای اسلامی است که با این افراد قابل استفاده است اسناد. همکاری نماینده فعلی مردم بستک موضوع انتقال آب دریا به لارستان و بستک این پروژه نیاز به تمدید دارد.

معاون مهندسی عمران استان ویژه لارستان ، با اشاره به اینکه این مطالعه در حال انجام است و تعیین وام از وزارت نیرو برای پروژه انتقال آب از سد سلمان فارسی به بخشهای جویم ، بنارویه ، بایرام و صحرای باغ پیش بینی شده است ، وی خاطرنشان کرد: در این پروژه یک خط آب برای بخشهای جویم و بنارویه و یک خط برای بنارویه ما امیدواریم که با اجرای این پروژه ها ، همه مناطق لارستان از منابع آب پایدار برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید  جزئیات شکار پهپادها با سلاح های لیزری ایران + فیلم

دلاور با بیان اینکه تأمین آب سد سلمان فارسی به این مناطق تا سال گذشته 1200 میلیارد تن برآورد شده است ، ادامه داد: برای دستیابی به این نیاز مهم توصیه نماینده مجلس در مجلس شورای اسلامی است که برای این پروژه ملی و صندوق های کلان

انتهای پیام / n


دیدگاهتان را بنویسید