فیلترینگ چه بلایی به مردم می زند؟


فیلتر کردن فاجعه در تجارت اینترنتی

MeetNews – پارلمان به دنبال تصویب طرحی برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان در فضای مجازی است. به گفته کارشناسان این حوزه ، با تصویب آن ، هیچ یک از تجارت اینترنتی باقی نمی ماند.

در همین راستا موجی از اعتراض به تصویب این طرح در فضای مجازی به راه افتاد که از تاریخ 6 جولای با هشتگ رسمی # حمایت_از_ حقوق_کاربران آغاز شد.

در نامه ای از رئیس مجلس خواسته شد تا در این طرح تجدید نظر کند. در غیر این صورت ، تجارت کوچک اینترنتی به شدت آسیب خواهد دید. تاکنون حدود 400700 نفر در این کمپین شرکت کرده و آن را امضا کرده اند.

در این نامه تأکید شده است که اجرای این قطعنامه منجر به نقض جدی پهنای باند بسیاری از سیستم عامل های برنامه کشور مانند اینستاگرام و واتس اپ می شود.

طبق این برنامه ، حتی وب سایت هایی مانند دیجی کالا ، فروشگاه های آنلاین و دستگاه هایی که بخشی از خدمات اصلی برنامه ها هستند محدود خواهند بود. علاوه بر این ، همه برنامه های خارجی باید با قوانین مصوب مجلس مطابقت داشته باشند ، در غیر این صورت فیلتر می شوند.

آیا نمایندگان خارجی طبق قانون مجلس عمل می کنند؟

عادل طالبی ، عضو هیئت مدیره انجمن تجارت اینترنتی ، نیز در مورد شرایط ابزارهای ارتباطی برای تصویب قوانین ایران گفت: در این راستا ، آنها می خواهند همه ابزارهای ارتباطی را ارائه دهند ، این اتفاق در ایران نمی افتد. ممکن است برخی بگویند ، “پس چگونه آنها به ترکیه رسیدند و این طرح را امضا کردند؟” “باید بگویم ترکیه در تحریم ها مانند ایران نیست.”

بیشتر بخوانید  شناسایی اولین مورد کرونای KSE در این کشور

بیشتر بخوانید: آنها به دنبال محدود کردن اینترنت هستند تا مشکلات مردم منعکس نشود / فیلتر کردن منافع ملی را انکار می کند

چه اتفاقی با تجارت آنلاین می افتد؟

اینستاگرام اکنون یکی از م mostثرترین ابزارها برای کسب درآمد است. نتیجه فیلتر اینستاگرام این است که حتی سخنگوی دولت نسبت به بیکاری یک میلیون نفر هشدار داد.

طالبی درباره کسانی که به دلیل محدودیت اینترنت شغل خود را از دست می دهند ، گفت: “آنها این را ایجاد اشتغال مستقیم و اشتغال غیرمستقیم می نامند.” حدود 200،000 تا 300،000 شرکت وجود دارد که مستقیماً در اینستاگرام کار می کنند. همچنین آیا مشاغلی وجود دارد که صفحه اینستاگرام نداشته باشد یا برای تجارت خود برنامه ریزی نکرده باشد؟ “قطعا نه.”

امروزه وبلاگ نویسان ، صاحبان مشاغل اینترنتی و افراد با نفوذ نیز از اصلی ترین حامیان این کمپین هستند ، بنابراین طرح حمایت از حقوق مصرف کنندگان در فضای مجازی به تصویب مجلس شورای اسلامی نمی رسد.

آسیب محدود کردن اینترنت به مردم

طالبی در مورد اعتراض دیگر به این قانون گفت: “اجرای این طرح قطعاً به همه شرکت ها و شرکت های تابعه آسیب می رساند. متأسفانه قانون به گونه ای نوشته شده است که کمیسیون می تواند هر یک از تصمیمات خود را اجرا کند. وی افزود: “یكی از مضرات این امر مبهم بودن و كلی بودن آن است و تصمیم گیری در اینترنت معمولاً برگشت ناپذیر است.”

طرح “حمایت از حقوق مصرف کننده در فضای مجازی و ساماندهی رسانه های اجتماعی” برای اولین بار در ماه جولای به مجلس ارائه شد. اما به دلیل مخالفت تعداد زیادی از نمایندگان مجلس و تعداد زیادی از مردم و کاربران فضای مجازی ، این پیشنهاد از مجلس پس گرفته شد و هفته گذشته دوباره به مجلس ارائه شد.

بیشتر بخوانید  محاسبه حقوق در قانون جدید بازنشستگی اعلام شد | جزئیات محاسبه حقوق بازنشستگان +ویدئو

دیدگاهتان را بنویسید