س provال تحریک آمیز یک روزنامه اصلاح طلب توسط نمایندگان مجلس: چرا مجلس به دنبال دیوار در فضای مجازی است؟



حال روحانی باید طی روزهای آینده دولت را به رقیب سابق خود تحویل دهد و رئیس جمهور در مبارزات انتخاباتی آن دوره و البته عملکرد خود در دادگستری نشان داد که به دنبال دیوار نیست. اما اکنون به نظر می رسد که اعضای مجلس یازدهم انقلابی تمایلی به تحقق رویای دیرهنگام گروهی از اقلیت ها (که خود نیز از یک اقلیت هستند) ندارند ، اما این بار مسئله حصارکشی فیزیکی با آجر و ملات نیست ، و برنامه های مجلس به دیوار می رود. مرزهای کشور را بکشید و با مسدود کردن کانال های ارتباطی و تنفسی کشور ، ارتباط بین کشور و مردم را با جامعه جهانی و حتی با خود قطع کنید.

اولین نمونه از این محوطه ، طرحی با عنوان “اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها” بود که علیرغم مخالفت شدید دولت ، تصویب و بلافاصله در دسامبر سال گذشته اعلام شد و سرانجام دولت مجبور به اجرای آن شد. قانونی که برخلاف نامش هدفی جز توقف مذاکرات و لغو تحریم ها نداشت و رئیس جمهور بارها اذعان کرده است که اگر این قانون نبود ، موضوع تحریم ها تا پایان سال گذشته حل می شد. . از سوی دیگر ، پارلمان روابط ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را به شرایطی محدود کرده است که در طول مذاکرات با قانون فوق الذکر و پرتاب سنگ داخلی عملاً غیرممکن است و بنابراین باید منتظر چالش های جدید ایران باشیم طرف هسته ای بازگشت او به شورای امنیت

یعنی مسیری که 16 سال پیش آغاز شده و ما شاهد تأثیرات و پیامدهای آن هستیم که دوباره شروع می شود.

بیشتر بخوانید  مطالبه‌گری توام با حمایت صاحبنظران از مدیریت تأمین اجتماعی ارزشمند است

اما طرح مجلس دیگر که نوعی فضای مجازی نیز به حساب می آید و راه های ارتباطی مردم را از طریق شبکه های اجتماعی و خدمات اینترنتی مسدود می کند ، طرحی به نام “برنامه ای برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان فضای مجازی و ساماندهی رسانه های اجتماعی” است ، که با توجه به محتوای طرح و هدف طراحان ، برخلاف نام آن ، به دنبال ایجاد محدودیت های گسترده در استفاده کاربران از فضای مجازی است و منجر به فیلتر شدن نرم افزارهای معروف مانند WhatsApp و Instagram و احتمالاً برخی از Google و Yahoo می شود. سرویس هایی مانند ایمیل در آینده ای نه چندان دور.

اگرچه برخی از نمایندگان آگاهانه یا ناآگاهانه ادعا می کنند که این طرح منجر به محدودیت و فیلتر نخواهد شد ، اما درک احتمالی محتوای طرح و شرایط مندرج در قانون فعالیت ارائه دهندگان خدمات بعید است منجر به چیز دیگری شود.

نکته دیگر این است پارلمان در تلاش است تا با استفاده از ابزارهایی مانند اصل 85 قانون اساسی ، تصویب و تصویب برنامه کمیسیون فرهنگی را به شرایطی منتقل کند که افکار عمومی معطوف به مواردی مانند کمبود آب ، برق ، تاج ، واکسیناسیون و وضعیت خوزستان شود. . احتمالاً تست را سریع شروع کنید.

از یک طرف ، در شرایط فعلی و اپیدمی تاج ، بسیاری از مشاغل در سیستم عامل هایی مانند اینستاگرام ، واتس اپ و حتی تلگرام فیلتر شده فعالیت می کنند و این رسانه ها کانال تأمین حداقل معاش بسیاری از کلاس ها هستند. از طرف دیگر ، تلاش ناموفق برای فیلتر کردن شبکه هایی مانند توییتر ، تلگرام ، فیس بوک ، سیگنال و بهم ریختگی باشگاه ، و همچنین شناسایی پروژه هایی مانند فرستادگان ملی ، جستجوی ملی و اینترنت ملی و غیره ، با سرمایه گذاری های کلان و فنی شکست ها و اینها مردم هستند و اصرار بر تکرار تجربه های قطع شده قبلی با این سرعت و بدون ابهام و روشن شدن بسیار تعجب آور است.

بیشتر بخوانید  فال ابجد امروز | خبرهای خوشی برات تو راهه! | از این نعمت خدا غافل نشو! + تفسیر دقیق

از یک طرف با توجه به اینکه ذهن حاکم در مجلس اکنون بر همه سرنوشت امور کشور و سه قوه حاکم است و از چند سال آینده پیاده نمی شود ، فضای مجازی که می خواهد آن را ریشه کن کند نگران کننده است؟ از طرف دیگر ، عقل سلیم حکم می کند که در شرایطی که مردم و کشور با هزار مشکل کوچک و بزرگ روبرو هستند و ظرفیت زیادی برای فشار بیشتر وجود ندارد ، بهتر است بیش از نیمی از جامعه را با ایجاد محدودیت های غیر ضروری تهدید نکنیم. . با این حال ، دولت در آستانه گذار است و پارلمان در تلاش است قبل از تشکیل دولت جدید ، این طرح را تصویب کند و دولت را به مرحله اجرا بگذارد.

امیدواریم حکمای مجلس از تصویب این طرح و تحقق الزامات طیف افراطی مجلس جلوگیری کنند. با این حال ، تجربه این دوره یک ساله نشان می دهد که هیئت رئیسه مجلس ، اگر بخشی از این طیف افراطی نباشد ، عملا قادر به مقاومت در برابر افراط گرایی خود نیست.

23302

دیدگاهتان را بنویسید