معاون وزیر راه: در تلاش هستیم راه آهن اردبیل – میانه را تا پایان سال به اتمام برسانیم


به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل ، به نقل از روابط عمومی راهها و شهرسازی استان اردبیل، خیرالله خادمی در بازدید از پروژه راه آهن اردبیل گفت: راه آهن اردبیل یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان اردبیل و یکی از شاخه هایی است که ما را به مرز آذربایجان در منطقه مغان در آینده.

وی افزود: عملیات اجرای پروژه حدود 76 درصد ، زیرساخت آن حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی است و درصد باقیمانده در تمام قسمت های عملیات اجرایی انجام می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور ادامه داد: نزدیک به 68 کیلومتر از مسیر ریل گذاری شده و خط اصلاح و تنظیم شده است.

خادمی با بیان اینکه تسریع در تأمین ریل و همچنین تسریع در پیاده روها از اولویت های کاری است ، گفت: حدود 110 کیلومتر از مسیر باقیمانده تا پایان سال برنامه ریزی راه آهن و عملیات اجرایی آن است برنامه ریزی شده اند تا بتوانیم به مرحله تکمیل برسیم.

وی ادامه داد که برخی از ساختمان های دارای جهت فنی به دلیل صعب العبور بودن این مسیر باقی مانده اند و افزود: با پیمانکاران جدید قرارداد منعقد شده است که پیشرفت فیزیکی آنها امروز حدود 70 درصد است.

نماینده مجلس وزیر راه و برنامه ریزی شهری یکی از موضوعات مهم در پروژه راه آهن اردبیل-میانه را تأمین ریل می داند و اذعان می کند: اقدامات لازم جهت پیگیری جهت تأمین ریل راه آهن جمهوری اسلامی برداشته شده است تا بتوانیم مقداری مالی داشته باشیم منابع از طریق آن.

بیشتر بخوانید  خبر خوب برای سهامداران

وی گفت: تاکنون در سال های مختلف نزدیک به 2.6 تریلیون تن برای این پروژه هزینه شده است و ارزش به روز شده آن بالغ بر 7.5 میلیارد تن است.

حادمی تأکید کرد: برنامه ما برنامه ریزی به گونه ای است که بتوانیم این پروژه را تا پایان سال به اتمام برسانیم. البته اگر ریل های پروژه تأمین شود که به اعتبار نزدیک به 1700 میلیارد تن نیاز دارد.

انتهای پیام / 3463 /


دیدگاهتان را بنویسید