5 غذایی که شما را باهوش می کنند


روز جدید، مغز برای سالم ماندن به مواد مغذی خاصی احتیاج دارد. به عنوان مثال ، اسیدهای چرب امگا 3 به ساخت و ترمیم سلول های مغزی کمک می کنند و آنتی اکسیدان ها استرس و التهاب سلول های مرتبط با پیری مغز و اختلالات تخریب عصبی ، مانند بیماری آلزایمر را کاهش می دهند.

 باهوش
ماهی روغنی
ماهی های روغنی حاوی امگا 3 هستند که می توانند به بهبود سلامت مغز کمک کنند. ماهی روغنی منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است. امگا 3 به ساخت غشا در اطراف سلولهای بدن از جمله سلولهای مغزی کمک می کند. بنابراین ، آنها می توانند ساختار سلولهای مغزی موسوم به نورون را بهبود ببخشند. یک مطالعه معتبر از سال 2017 نشان داد که افرادی که دارای مقادیر بالای امگا 3 هستند ، جریان خون بهتری در مغز خود دارند. محققان همچنین ارتباطی را بین سطح امگا 3 و توانایی بهتر در دانستن یا تفکر شناسایی کردند. ماهی قزل آلا ، ماهی تن ، شاه ماهی و ساردین ماهی مناسبی برای این منظور هستند. همچنین می توانید امگا 3 را از سویا ، آجیل ، بذر کتان و سایر غلات دریافت کنید.
شکلات تلخ
شکلات تلخ حاوی کاکائو ، کاکائو حاوی فلاونوئیدها (نوعی آنتی اکسیدان) است. آنتی اکسیدان ها به ویژه برای سلامت مغز مهم هستند ، زیرا مغز به استرس اکسیداتیو بسیار حساس است ، که به کاهش دانش مرتبط با پیری و بیماری های مغزی کمک می کند. به نظر می رسد فلاونوئیدهای کاکائو برای مغز مفید هستند. طبق یک مطالعه در سال 2013 ، آنها می توانند رشد سلول های عصبی و رگ های خونی را در قسمت هایی از مغز که درگیر حافظه و یادگیری هستند ، تقویت کنند. آنها همچنین می توانند جریان خون به مغز را تحریک کنند. برخی مطالعات همچنین نشان می دهد که اجزای فلاونوئید شکلات ممکن است مشکلات حافظه را حل کند.
بری
توت فرنگی مانند شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی است. مطالعات نشان می دهد میوه ها غذای خوبی برای مغز هستند. آنتی اکسیدان ها به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو کمک می کنند. آنتی اکسیدان موجود در میوه ها شامل آنتوسیانین ، اسید کافئیک ، کاتچین و کورستین است.
یک منبع معتبر در سال 2014 اظهار داشت که ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در میوه ها بر مغز تأثیر مثبتی دارند از جمله:
ارتباط بین سلولهای مغز را بهبود ببخشید
کاهش التهاب در سراسر بدن
افزایش انعطاف پذیری که به سلول های مغزی کمک می کند ارتباطات جدید ایجاد کنند ، یادگیری و حافظه را بهبود ببخشند
قهوه
قهوه یک کمک کلاسیک برای افزایش آگاهی است ، بسیاری از مردم برای بیدار ماندن و افزایش غلظت قهوه قهوه می نوشند. کافئین موجود در بلوک های قهوه منبع قابل اعتمادی از ماده ای به نام آدنوزین در مغز است که باعث خواب آلودگی می شود.
کافئین علاوه بر افزایش آگاهی ، می تواند توانایی مغز در پردازش اطلاعات را نیز افزایش دهد. محققان دریافتند که کافئین باعث افزایش آنتروپی مغز می شود که به فعالیت پیچیده و متغیر مغز اشاره دارد. وقتی آنتروپی زیاد باشد ، مغز می تواند اطلاعات بیشتری را پردازش کند.
قهوه همچنین یک منبع آنتی اکسیدان است که می تواند با افزایش سن از سلامت مغز پشتیبانی کند. یک منبع معتبر مصرف قهوه مادام العمر را با کاهش خطر موارد زیر مرتبط می کند:
زوال شناختی
ضربه
بیماری پارکینسون
بیماری آلزایمر
کافئین می تواند خواب فرد را تحت تأثیر قرار دهد و پزشکان به هیچ وجه کافئین را توصیه نمی کنند.
بادام زمینی
بادام زمینی نوعی غذای لذیذ با ارزش غذایی عالی است. بادام زمینی حاوی مقدار زیادی چربی و پروتئین اشباع نشده برای حفظ سطح انرژی در طول روز است. بادام زمینی همچنین ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی را برای سالم نگه داشتن مغز از جمله مقادیر بالای ویتامین E و رسوراترول فراهم می کند. رسوراترول یک آنتی اکسیدان غیر فلاونوئیدی طبیعی است که در بادام زمینی ، میوه ها و ریواس یافت می شود.

بیشتر بخوانید  چیدمان سفره افطاری نسرین مقانلو در رستوران لاکچری با بازیگران معروف +عکس

دیدگاهتان را بنویسید