بدهی 134 میلیارد دلاری این کشور قدرتمند عربی را به زانو درآورده است



به گفته سردبیرانالعربی الجدید گزارش داد که بانک مرکزی مصر اعلام کرد که بدهی خارجی مصر در چهار ماه نخست سال جاری به 134.8 میلیارد افزایش یافته است. دلار تخمین زده می شود که این رقم بیش از 40٪ از تولید ناخالص داخلی مصر را نشان دهد. در چهار ماه اول سال گذشته ، بدهی خارجی مصر 112 میلیارد بوده است دلار بود. وضعیت نشان می دهد بدهی خارجی مصر 22.8 میلیارد است دلار و بیش از 20٪ افزایش یافته است. در همین حال ، متوسط ​​رشد سالانه اقتصاد مصر در 4 ماه گذشته حدود 2.9٪ گزارش شده است.

به گزارش العربی الجدید ، هلا هلمی السعید ، وزیر برنامه ریزی مصر گفت که میانگین نرخ رشد اقتصادی مصر در سه ماه اول سال مالی که از اول ژوئیه سال 2020 آغاز شد ، 1.9 بود. وزیر برنامه ریزی مصر تخمین می زند که متوسط ​​نرخ رشد در مالی 2020 و 2021 از 2.8 فراتر نرود و با توجه به رشد بدهی خارجی مصر این رقم بسیار کم است. اگر به بخشهایی برای کشور است واحد پول ببینید ، می بینید که نرخ رشد آنها در طول سال مالی بسیار کمتر از نرخ رشد کلی بود. این مشکل به دلیل رشد سریع بدهی های خارجی باعث نگرانی شده است. سرمایه گذاری خارجی در مصر نیز تغییری نکرده است. تراز پرداخت ها هنوز با افزایش وام ها و گسترش ابزارهای جدید بدهی یا تمدید سررسید وام صورت می گیرد.

العربی الجدید در پایان گزارش خود اظهار داشت: اقتصاددانان مرتبط با رژیم مصر می گویند در نتیجه رشد اقتصادی وام گرفتن ، قدرت مصر افزایش یافته است. آنها در مورد افزایش متوسط ​​رشد اقتصادی صحبت می کنند و استدلال می کنند که افزایش بدهی خارجی به معنای افزایش اعتماد جهانی به اقتصاد مصر است. آنها به هشدارهای اقتصاددانان مخالف رژیم مصر توجه نمی کنند.

بیشتر بخوانید  ترافیک سنگین خودرو در مرز مهران + فیلم

در همین حال ، افزایش بدهی های خارجی اقتصاد مصر را به سمت فرسایش و ورشکستگی سوق داده و موسسات مالی جهانی را مجبور به تصرف اقتصاد مصر کرده و با گذشت زمان ، شفافیت در بخشهای مختلف اقتصاد از بین خواهد رفت.

پایان /

دیدگاهتان را بنویسید