نمایشگاه فرصتی برای ارائه کالاهای ایرانی به جهانیان است


نمایشگاه اکسپو و ارائه کالاهای ایرانی

MeetNews به گفته اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات ، فرشید فرزانهگان گفت: برآوردها نشان می دهد که دبی قصد دارد ده ها میلیون گردشگر در این نمایشگاه داشته باشد و این فرصت می تواند برای ایران به عنوان کشوری با پتانسیل بالا در زمینه غذا و کشاورزی باشد. صادرات “به عنوان یک فرصت بی نظیر.

وی تأکید کرد: از این پس صنعت گردشگری نه تنها باید گردشگران ایرانی بفرستد بلکه میلیون ها گردشگر خارجی را نیز جذب کند ، بسته های مختلفی از تعاریف و شرایط کار را ارائه دهد.

فرزانگان ابراز امیدواری کرد که دولت جدید با درک اهمیت نمایشگاه و برنامه ریزی مناسب برای استفاده از فرصت ها ، بتواند شعار توسعه روابط اقتصادی با کشورهای منطقه را در ماه های اول عملی کند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات همچنین از برنامه ریزی برای حضور پررنگ سازمان های صادراتی در دبی اکسپو 2020 خبر داد و گفت: اتاق ایران و امارات به عنوان حافظ مذاکرات رو در رو “B 2 ب “با بیش از 250 سازمان بخش خصوصی ملاقات کرده است. تحقق بخش دوم شعار نمایشگاه دبی ، ساخت آینده و توسعه صادرات ، انجام تعهد خود به بهترین روش.

وی با اشاره به استقبال سازمان ها از این مراسم افزود: سازمان های صادراتی ، اتاق های بازرگانی مشترک و اتاق های بازرگانی استان حضور پررنگی در نمایشگاه خواهند داشت و برای تحقق این امر اتاق های بازرگانی استان بهترین تولید خود را ارائه می دهند و شرکت های صادراتی و هیئت های تجاری. “اینکه سازمان های صادراتی مانند انجمن صادر کنندگان تجهیزات پزشکی و انجمن خرما و پسته و سازمان های دانش بنیان فرصت خوبی برای ارائه و عرضه محصولات خود خواهند داشت.

بیشتر بخوانید  هفته بیست و هفتم لیگ برتر فولاد و منسوجات به دنبال فرار از منطقه خطر هستند

فرزانگان افزود: هدف از حضور بخش خصوصی در نمایشگاه تشویق صادرات کشور و استفاده از فرصت نمایشگاه برای افزایش موقعیت های صادراتی خود با نگاه به آینده است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات نیز در این نشست گفت: “گردش مالی صنعت نمایشگاه در جهان سالانه با 137 میلیارد دلار هزینه و 325 میلیارد دلار درآمد قابل مقایسه با موقعیت 56 ام است. قدرت اقتصادی در جهان. “

وی خاطرنشان کرد: “بیش از 32000 نمایشگاه بین المللی برگزار می شود و برآوردها نشان می دهد بیش از 4.5 میلیون شرکت در طول سال در این نمایشگاه ها شرکت می کنند و این تنها 3.2 میلیون شغل ایجاد می کند.” و اگر بحران تاج عبور کند ، می توان پیش بینی کرد که این ارقام در سالهای آینده افزایش خواهد یافت.

فرزانگان با تأکید بر اینکه نمایشگاه دبی بیش از یک نمایشگاه است ، فرهنگ ملی کشورها را ارائه می دهد ، گفت: “اولین نمایشگاه در سال 1851 در لندن برگزار شد و این بار دبی اکسپو 2020 برگزار می شود که معمولاً در نمایشگاه به دنبال راه حل است. . “این یک مشکل جهانی است.

وی افزود: به عنوان مثال ، نمایشگاه ژاپن با شعار خرد طبیعت ، نمایشگاه شانگهای با شعار شهر بهتر ، زندگی بهتر ، نمایشگاه میلان با شعار تغذیه زمین ، انرژی برای زندگی و نمایشگاه در دبی با موضوع اتصال ایده ها. آنها راه حل چالش روز جهانی هستند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه المپیک فرهنگ ملل نیز نامیده می شود ، افزود: با توجه به نام این نمایشگاه ، ایران می تواند با برنامه ریزی دقیق و ظرف مدت شش ماه از نمایشگاه ، از یک سو فرهنگ غنی خود را در زمینه پیوند “برای بهتر نشان دادن افکار ایران و ایرانیان در جهان و از طرف دیگر ، با فعال شدن بخش تجارت ، فضای غرفه گامهای بزرگتری در جهت توسعه صادرات و گسترش مبادلات تجاری برمی دارد.

بیشتر بخوانید  سرمایه‌گذاری چین در قطر به معنای دور زدن ایران نیست / مدیریت مصرف گاز چالشی مهم در کشور

رئیس اتاق ایران و امارات متحده عربی با بیان اینکه پیش بینی ها نشان می دهد 25 تا 40 میلیون بازدید کننده در این نمایشگاه حضور خواهند داشت ، افزود: این رویداد از اکتبر 1400 تا آوریل 1401 برگزار می شود. دبی 42 میلیارد دلار برای میزبانی این رویداد هزینه کرده است و با وجود تاج تلاش هایی برای ایجاد پناهگاهی امن برای بازدید کنندگان انجام شده است. به عنوان مثال ، این متعهد است که واکسیناسیون مراقبان و کارکنان در غرفه های کشورهای مختلف را انجام دهد و حتی قصد دارد بازدید کنندگان را واکسینه کند.

فرازنگان درباره حضور ایران در نمایشگاه نیز گفت: حدود 8 تا 9 میلیون دلار برای حضور ایران در نمایشگاه اختصاص داده شده است كه حدود 10 درصد آن برای ساخت غرفه ایران اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: تلاش می شود نشانه هایی از فرهنگ و تاریخ ایرانی در این بخش نشان داده شود و شرکت های ایرانی باید با ارتقا products محصولات و زیرساخت های خود آماده همکاری با شرکت های بین المللی در سراسر جهان باشند. بخش ایرانی رسماً در ماه آگوست تحویل داده می شود و با حضور مقامات وزارت صمت ، فعالان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی ، قطعاً بخش ما یکی از مهمترین و بهترین بخشها در بین تمام کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه خواهد بود.

رئیس اتاق ایران و امارات با اشاره به اینکه نمایشگاه در زمینی به مساحت 438 هکتار طراحی شده و اندازه آن دو برابر نمایشگاه میلان است ، افزود: این نمایشگاه بر اساس سه موضوع فرعی به سه بخش تقسیم شده است: فرصت ، تحرک و ثبات “این مستقل است و در بخش تحرک است.

بیشتر بخوانید  سالن ها: اوضاع در تهران وحشتناک است / 30٪ واکسینه شده ها احتمالاً به ویروس کرونا مبتلا می شوند

این نمایشگاه هر پنج سال یکبار با حضور حداکثری کشورها برگزار می شود و بخشهایی که با رویکردهای اقتصادی و فرهنگی در این رویداد شرکت می کنند ، به دنبال روند برقراری روابط تجاری ، خرید و فروش ، خرید ، تحویل و ورود به بازارهای جهانی هستند.

نمایشگاه دبی اکسپو قرار بود برای سال 2020 برگزار شود ، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا تا امسال موکول شد.

دیدگاهتان را بنویسید