نظرسنجی از 2000 دانشجوی خارجی در خوزستان



ایسنا / خوزستان مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: طبق آمار ، دو هزار دانش آموز خارجی در سامانه اسناد استان خوزستان ثبت نام کرده اند که تحصیلات آنها رایگان است.

کوروش موادات در گفت وگو با ایسنا ، اظهار کرد: ثبت نام دانشجویان خارجی در استان خوزستان برای دانشجویان افغانستانی بدون مدارک اقامت معتبر غیرقانونی است (طبق دستورالعمل ثبت نام دانشجویان خارجی ، ارسال آنها به مرکز روابط بین الملل وزارت آموزش و پرورش غیرقانونی و این دانشجویان هتل ایل گتوند.

وی با اشاره به تعداد دانشجویان افغانستانی در خوزستان افزود: در سال تحصیلی 1399-1499 330 دانش آموز افغان در تمام مقاطع تحصیلی گتوند تحصیل کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان همچنین در مورد دانش آموزان شهروندان عراقی گفت: شهروندان عراقی می توانند با داشتن کارت سلامت 13 یا 14 یا گذرنامه در مدارس نیز ثبت نام کنند.

مودت با اشاره به تعداد دانشجویان خارجی در استان گفت: طبق آماری که در سیستم اسناد موجود است ، 2000 دانشجو خارجی در خوزستان ثبت نام کرده اند. از این تعداد ، حدود 1311 نفر دانش آموز دبستان ، 436 نفر دانش آموز دوره متوسطه اول و 253 نفر دانش آموز دوره متوسطه اول هستند. شهریه دانشجویان بین المللی رایگان است اما شهر شهریه به گذرنامه و مدارک اقامت افراد بستگی دارد.

وی در پایان درباره دانش آموزانی که مادری ایرانی دارند گفت: دانش آموزانی که هیچ مدرکی ندارند اما مادری ایرانی دارند کارت پشتیبانی آموزشی دریافت می کنند که می توانند با آن تحصیل کنند. ثبت نام این گروه از دانشجویان در کل استان نامحدود است.

بیشتر بخوانید  800 هزار تومان به حساب همه یارانه ای ها واریز کنید

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید