نشست الکترونیکی زندانیان در کرمان / دادگستری به دنبال پرونده های الکترونیکی


ایسنا / کرمان معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی قضایی استان کرمان ، استعلامات الکترونیکی را از دیگر خدمات غایب دادگستری می داند و اظهار داشت: بازدید از خانواده زندانیان نیز الکترونیکی است و استان کرمان در حال حاضر بالاترین رتبه را در این زمینه در کشور دارد.

مهدی باکشی صبح امروز 3 مرداد در گفتگو با رسانه ها ، در تشریح آخرین دستاوردها و خدمات خارج از دادگستری در دادگستری استان کرمان ، اظهار داشت: 70 درصد سند تحول قوه قضاییه از طریق هوشمندی و فناوری محقق می شود.

وی دسترسی آسان مردم به عدالت ، شفافیت ، دسترسی آسان به پرونده های موکلین ، کاهش هزینه دادگستری ، کاهش ترافیک ، تسریع در ارتباطات و … را از جمله مزایای تضعیف دادگستری عنوان کرد.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان کرمان گفت: سال گذشته 2 میلیون و 215 هزار اطلاع رسانی الکترونیکی در استان کرمان انجام شد که حدود 5 میلیارد تومان در هزینه های قضایی صرفه جویی کرد.

وی با اشاره به خدمات قضایی گفت: 10 مرکز خدمات قضایی الکترونیکی در مرکز استان و 55 سرویس دیگر در سایر مناطق استان وجود دارد که 14 خدمات به مردم ارائه می دهند.

باکشی با بیان اینکه دادگستری به دنبال پرونده های الکترونیکی است ، اظهار داشت: روند الکترونیکی یکی دیگر از خدمات غایب در دادگستری استان کرمان است و با این سرویس می توان در دادرسی الکترونیکی از خانه شرکت کرد.

وی گفت: در استان کرمان دیگر زندانیان را برای محاکمه به شعب نمی فرستیم و زندانیان در دادگاه در یک کنفرانس ویدیویی از زندان شرکت می کنند.

بیشتر بخوانید  عکس/ بهاره افشاری با استایل گنگ موتور سوار شد!

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی قضایی استان کرمان ، حفظ حقوق بشر و کرامت را از موارد برجسته دادگستری عنوان کرد و اظهار داشت: از 84 نقطه دادگاه در استان کرمان 74 مورد مربوط به فیبر نوری است و اکنون 34 مورد نقاط قضایی و 12 زندان در استان به سیستم متصل هستند. کنفرانس ویدیویی متصل است.

وی سوالات الکترونیکی را از دیگر خدمات نیمه وقت استان کرمان دانست و گفت: بازدید از خانواده زندانیان نیز الکترونیکی است و استان کرمان در حال حاضر بالاترین رتبه کشور را در این زمینه دارد.

باکشی گفت که افراد می توانند از طریق خدمات غیابی دادگستری از طریق وب سایت عدل ایران (www.adliran.ir) و برنامه عدالت سیار استفاده کنند. وکلا ، تشکیل پرونده های الکترونیکی دادخواست ها ، ارائه لوایح ، دسترسی به اطلاعات پرونده های دادگاه ، تشکیل دادخواست ها و شکایات غیرحضوری ، دریافت و مشاهده آگهی های دادگاه ، از جمله خدمات ارائه شده توسط سیستم قضایی ایران.

وی با بیان اینکه سامانه های Saha ، Saham و Sama سایت های دیگری هستند که به افراد غیرحضوری خدمات ارائه می دهند گفت: بررسی میزان رضایت مشتری از بخشهای مختلف ماهانه و غیره انجام می شود و اگر در یک شعبه باشد ، سطح رضایت بیایید سعی کنیم ریشه این مشکل را برای حل آن پیدا کنیم.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی قضایی استان کرمان گفت: پس از رصد پرونده ها متوجه شدیم که 25 هزار و 185 پرونده سالمند در دادگستری استان کرمان وجود دارد که اکنون به 1770 پرونده کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید  خبر خوش سازمان تامین اجتماعی برای افراد بالای 65 سال / هزینه درمان رایگان است

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید