برداشت برنج در 4000 هکتار از مزارع برنج مازندران


مجید بهادری در گفت وگو با خبرنگار مضحکه در ساری ، با بیان اینکه مزارع مازندرانی تاکنون 4 هزار و 397 هکتار برنج از مزارع استحصال نشده استان برداشت کرده اند ، افزود: از این محصول 80 هکتار به صورت سنتی برداشت شده و بقیه مکانیزه است.

وی به کشاورزان غیر پوست کنده توصیه کرد: محصول بدون پوست را پس از تهویه و رساندن آن به رطوبت 4٪ به آسیاب برسانند.

معاون جهاد وزیر جهاد کشاورزی مازندران گفت: تولید کنندگان برنج در مناطق شرقی استان نیز به دلیل بارندگی های اخیر نیاز به مدیریت آبیاری دوره ای دارند تا به مزارع برنج آسیب نرسانند.

این مقام مسئول یادآور شد: استان مازندران با داشتن 215 هزار هکتار زمین شالیزاری ، 42 درصد برنج کشور را تولید می کند.

بهادری با بیان اینکه کشت مکانیزه برنج در 132 هزار و 434 هکتار از اراضی شالیزاری استان انجام شد ، ادامه داد: 152 هزار و 298 هکتار از مزارع شالیزار استان ، ارقام محلی و سایر ارقام پر محصول کشت شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون علفهای هرز در 448 هزار و 864 هکتار از مزارع برنج استان درگیر بوده اند ، افزود: مبارزه با ساقه برنج در 76 هزار هکتار و انفجار برگها در 40 هزار و 316 هکتار از اراضی غیرقابل برداشت استان .

معاون اصلاح نباتات جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه بیمه کشت برنج در 25 هزار و 544 هکتار از اراضی غیرقانونی استان تأمین شد ، تصریح کرد: 72 هزار و 405 تن کود شیمیایی بین کشاورزان بدون دفع استان توزیع شد.

بیشتر بخوانید  تمسخر ژست ناراحت گل‌محمدی توسط هواداران استقلال+ ویدیو

این مقام مسئول اظهار داشت: میزان ذخیره آب در سدهای استان حدود 221 میلیون متر مکعب و سدها 209 میلیون متر مکعب است.

بهادری با بیان اینکه کاهش سطح سدها به شهرهای شرقی استان از جمله گلوگاه ، بهشهر و نیاکا مرتبط است ، گفت: برای حفظ و کاهش خسارت این مزارع اقدامات فنی و پیشگیرانه انجام شده و اطلاعات در حال انجام است. همکاری عوامل مربوطه ، مجموعه فعالیتهای مربوط به انتقال و مدیریت مصرف آب کنترل و اجرا می شود.

انتهای پیام / 86035 / غ


دیدگاهتان را بنویسید