زندگی در “زمین مسطح” چگونه خواهد بود؟



چه اتفاقی می افتد اگر زمین این سیاره آبی کروی و مسطح باشد؟ زندگی در زمین صاف چگونه خواهد بود؟

به گزارش ایسنا و به نقل از LiveScienceاگر زمین کروی نبود ، اختلافات زیادی وجود داشت که در اینجا درباره هشت مورد بحث خواهیم کرد.

1. خداحافظی گرانش!

جاذبه زمین به طور مساوی توزیع می شود ، مهم نیست که در کجای این سیاره قرار داشته باشید. برای داشتن زمین صاف ، باید جاذبه زمین برداشته شود. طبق محاسبات انجام شده توسط جیمز کلرک مکسول ، ریاضیدان و فیزیکدان دهه 1850 ، زمین مسطح نمی تواند جاذبه داشته باشد.

با این حال ، طبق گفته جیمز دیویس ، ژئوفیزیکدان دانشگاه کلمبیا ، احتمال وجود جاذبه روی زمین مسطح و رسیدن به حداکثر حد خود در مرکز آن وجود دارد و همه چیز را به سمت مرکز می کشد.

۲. جو از بین می رود

بدون جاذبه زمین مسطح نمی تواند گازهای اطراف خود را حفظ کند. جاذبه جو زمین را حفظ می کند و بدون آن ، آسمان زمین دیگر آبی و سیاه نخواهد بود ، به گفته جانورشناس لوئیس ویلا زون. کمبود جو هم برای گیاهان و هم برای حیوانات خلا ایجاد می کند. نابود خواهند شد

کمبود جو منجر به تبخیر آب می شود ، زیرا نقطه جوش آب با فشار جو تنظیم می شود و آب سطحی به دلیل سرما یخ می زند ، اما زنده ماندن برخی از موجودات آبزی بدون اکسیژن امکان پذیر است.

3. باران فقط به صورت عمودی در مرکز سطح زمین می بارد

بیشتر بخوانید  لزوم توجه به تولید انرژی هسته ای برای غلبه بر مشکلات

اگر در مرکز زمین مسطح جاذبه وجود داشته باشد که در این حالت قطب شمال خواهد بود ، در این منطقه که دارای جاذبه است به طور عمودی باران می بارد. در مناطق دیگر باران مایل می بارد. آب دریاها و رودخانه ها نیز به مرکز زمین ، قطب شمال منتقل می شوند ، به طوری که هیچ آبی در لبه های زمین باقی نمی ماند.

4- همه ما در مسیریابی مشکل داریم

اگر زمین مسطح باشد ، ماهواره ای وجود نخواهد داشت زیرا چرخش در اطراف صفحه مسطح دشوار است. به گفته دیویس ، ماهواره هایی وجود دارد که جامعه به آنها وابسته است و تصور زمین بدون سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) دشوار است. ما برای موقعیت یابی از GPS در تلفن های همراه خود استفاده می کنیم. سرویس های اضطراری نیز از آن برای یافتن قربانی استفاده می کنند. این سیستم می تواند جان انسان ها را نجات دهد.

5. بعضی از سفرها برای همیشه طول می کشد

مسافت بیشتر خواهد بود. طبق نظریه زمین مسطح ، قطب شمال در مرکز زمین قرار خواهد گرفت و قطب جنوب یک دیواره یخی در اطراف زمین تشکیل می دهد ، که مانع سقوط مردم از لبه ها می شود ، اما اگر ما نتوانیم به دور زمین پرواز کنیم سیاره و مدار زمین ، ما باید تمام مسیر را طی کنیم. پرواز مستقیم این مدت زمان سفرها را افزایش می دهد.

6. شفق قطبی دیگر وجود نخواهد داشت

طبق گفته ناسا ، فلز مذاب در اطراف هسته زمین جریان الکتریکی ایجاد می کند و میدان مغناطیسی زمین را ایجاد می کند. اما اگر زمین مسطح باشد و هسته جامد نداشته باشد ، دیگر میدان مغناطیسی ایجاد نمی شود و بنابراین شفق های قطبی ناشی از برخورد ذرات باردار خورشیدی با اکسیژن و نیتروژن مغناطیسی دیگر تشکیل نمی شوند. البته ناپدید شدن نورهای شمالی آخرین چیزی است که باید نگران آن باشید ، زیرا با ناپدید شدن میدان مغناطیسی زمین ، دیگر سیاره ما در برابر بادهای خورشیدی محافظت نمی شود و طبق گفته ناسا ، زمین بمباران می شود با نور مضر خورشید. آنها به سیاره های عقیم مانند مریخ تبدیل می شوند.

بیشتر بخوانید  استفاده از اطلاعات زائران اربعین برای قاچاق تلفن همراه

7. آسمان در همه جای زمین یک رنگ است

زمین مسطح دو نیمکره نخواهد داشت. بنابراین روز و شب در همه جای کره زمین یکسان خواهد بود. همچنین ، آسمان شب برای همه یکسان خواهد بود و ستاره ها در تمام نقاط زمین یکسان به نظر می رسند.

با این وجود روی زمین صاف فقط قادر به مشاهده بخشی از آسمان خواهیم بود و دیگر قادر به مشاهده آسمان 360 درجه از زمین نخواهیم بود و مشاهده آسمان فقط به تلسکوپ های فضایی بستگی خواهد داشت.

8- طوفانی رخ نخواهد داد

هر ساله طوفان ها خسارات زیادی به مردم و ساختمان ها وارد می کنند. در سال 2017 ، طوفان هاروی به تنهایی 125 میلیارد دلار خسارت به ایالات متحده وارد کرد.

این طوفان های ویرانگر در اثر کوریولیس زمین ایجاد می شوند و در جهت عقربه های ساعت در نیمکره شمالی و خلاف جهت عقربه های ساعت در نیمکره جنوبی می چرخند. زمین مسطح اثر کوریولیس نخواهد داشت ، بنابراین طوفانی ایجاد نخواهد شد. اثر کوریولیس شبه نیرویی است که اشیا moving در حال حرکت را از نقطه دید ناظر در دستگاه مرجع چرخان از خط مستقیم منحرف می کند. تأثیرات این نیرو را می توان در تعیین جهت جریانات در جبهه های آب و هوایی سیاره به وضوح مشاهده کرد.

با تمام این توصیفات ، زندگی در یک سیاره مسطح غیرممکن به نظر می رسد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید