سالن ها: اوضاع در تهران وحشتناک است / 30٪ واکسینه شده ها احتمالاً به ویروس کرونا مبتلا می شوند


سالن ها: اوضاع در تهران وحشتناک است / 30٪ واکسینه شده ها احتمالاً به ویروس کرونا مبتلا می شوند

روز جدید : ما 10 تا 14 روز از مراحل واکسیناسیون در تهران عقب بودیم و در این زمینه در اواسط واکسیناسیون برای گروه سنی بالای 75 سال وقفه وجود داشت ، ما با خاتمه واکسیناسیون روبرو شدیم

فرمانده ستاد کرونا در استان تهران گفت: این احتمال وجود دارد که 30 درصد از افراد واکسینه شده به این بیماری مبتلا شوند بنابراین به افرادی که به مکان های پرخطر سفر می کنند توصیه می شود از دو ماسک استفاده کنند.

علیرضا زالی ، فرمانده ستاد کرونا در تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، درباره برخی انتقادات از روند واکسیناسیون تاج ، به ایلنا گفت: واکسیناسیون در روزهای اخیر تسریع شده است. البته موضوعی که می تواند به افزایش میزان واکسیناسیون کمک کند افزایش تعداد مراکز است ، ما در حال حاضر 81 مرکز واکسیناسیون در تهران داریم و در تلاش هستیم این مراکز را با کمک معاون وزیر بهداشت و سازمان های مختلف افزایش دهیم. در استان تهران.

وی ادامه داد: خوشبختانه سامانه پیامکی کمی بهتر و ماندگارتر شده است. مردم بیش از چند روز گذشته به این سیستم اعتماد کرده اند و استقبال مردم تهران از این سامانه بسیار بیشتر مورد توجه قرار گرفته است .به طور جدی در روزهای اخیر. “این به ما کمک خواهد کرد.

زالی اضافه کرد: “ما 10 تا 14 روز از روند واکسیناسیون در تهران عقب بودیم و وقفه ای وجود داشت که در میان واکسیناسیون برای گروه سنی بالای 75 سال با توقف واکسیناسیون روبرو بودیم. همکاران ما در دانشگاه تلاش می کنند این خلا را پر کنید ، زمانی که برای جبران این امر با افزایش برنامه ها ، و از طرف دیگر ، با توجه به نگرانی همکاران ما در زمینه تهیه واکسن ، خوشبختانه وزارت بهداشت تضمین های لازم را به دانشگاه تهران ارائه داده است تا واکسن کافی برای افراد بالای 60 سال تهیه کنید.

بیشتر بخوانید  مشروط کردن واردات خودرو یک شوخی خنده دار است/ لطفا به وجدان مردم احترام بگذارید

وی در مورد برخی اظهارنظرها در فضای مجازی مبنی بر اینکه اوضاع تهران بدتر از آن است که در رسانه ها گزارش می شود ، اظهار داشت: وضعیت تهران به حدی وخیم است که این آمارها از وخامت اوضاع و حتی نیاز به افراط گرایی حکایت دارد. ، ما اکنون بیش از 8000 بیمار در بیمارستان بستری در تهران داریم که ممکن است مهمترین و تلخ ترین خبر باشد و بیش از 20000 بیمار سرپایی داریم که وخامت جدی و پایدار را نشان می دهد.

هال افزود: تهران شهری است که در حال حاضر بسیار سرخ شده و متأسفانه ارقام در حال افزایش است. وقتی بیماران سرپایی از حد معینی عبور کنند ، نگرانیم که طی یکی دو هفته آینده شاهد کاهش تعداد مناطق بستری در تهران نباشیم که نگران کننده است.

وی در پاسخ به این سال که آیا ماسک می تواند در برابر ویروس دلتا مثر باشد یا خیر ، گفت: “هنوز هیچ مطالعه جهانی در مورد اینکه آیا ماسک از عفونت ویروس دلتا جلوگیری می کند وجود ندارد و این آخرین مطالعه ثبت شده است.” فاصله اجتماعی از استفاده از ماسک و شستن دست هنوز هم همه ویروسهای جهش یافته را تحت تأثیر قرار می دهد ، اما از آنجا که ویروس دلتا بسیار مسری و بسیار مسری است ، اگر افراد فاصله لازم را حفظ نکنند ، از جهش های دیگر نیز م moreثرتر خواهد بود. ویروس بیماری را سریعتر منتقل می کند.

هال ادامه داد: توجه داشته باشید که ماسک به تنهایی کافی نیست ، به خصوص ماسک های معمولی که ما استفاده می کنیم ، تقریباً 70 درصد احتمال انتقال ویروس را کاهش می دهد و این در صورتی است که کیفیت ماسک و لایه های فیلتر آن خوب باشد.

بیشتر بخوانید  خبر خوش برای بازنشستگان؛ پرداخت یارانه ویژه به بازنشستگان

وی افزود: این احتمال وجود دارد که حدود 30 درصد از افرادی که واکسینه شده اند آلوده شده باشند ، بنابراین به افرادی که به مناطق پرخطر سفر می کنند توصیه می شود از دو ماسک استفاده کنند.

زالی در مورد کمبود تاج گفت: اخیراً وزارت بهداشت بخشی از داروی تاج را به نام رامسادیور با واردات اضطراری تحویل داد و کمبود آن برطرف شد ، اما مشکل ما بیش از کمبود دارو است ، مربوط به بیمارستانهایی که هزینه آن را پرداخت می کنند. “

وی تصریح کرد: دوره مصرف این دارو از 4 تا 5 میلیون تن برای هر بیمار هزینه دارد و بیمارستان ها باید این هزینه ها را به صورت نقدی پرداخت کنند و در مکانیزم پرداخت مشکلاتی وجود دارد که باعث قطع آن شده است.

دیدگاهتان را بنویسید