تعامل با همسایگان در اولویت دیپلماسی دولت سیزدهم خواهد بود – آژانس مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر سید ابراهیم رئیسی ، دفتر روابط عمومی رئیس جمهور ، تلفنی گفت: “تاریخ برادری بین دو ملت و تاریخ دوستی بین دو دولت بسیار ریشه ای و مستحکم است.” شنبه شب با هایتم بن طارق گفت وگو کرد که توسعه منطقه ای و بین المللی هرگز نمی تواند او را تضعیف کند.

رئیس جمهور منتخب روابط بین دو کشور را هرچه بیشتر در حال گسترش توصیف کرد و افزود: با این وجود روابط تهران و مسقط بسیار دور از حد انتظار است ، بنابراین باید یک برنامه جامع برای گسترش روابط اقتصادی دو کشور به زودی تنظیم شود تحت نظارت کارشناسان “رهبران هر دو کشور را تأیید کنید.

رئیسی عمان را همسایه قابل اعتماد و یک شریک ارزشمند برای ایران توصیف کرد و گفت: با توجه به میزان اعتمادی که بین دو کشور وجود دارد ، گسترش روابط در زمینه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی یک هدف کاملاً قابل دستیابی است.

وی افزود: تعامل ، گفتگو ، رایزنی و همدلی با همسایگان در مورد مسائل و مشکلات مهم منطقه از اولویت های دیپلماسی دولت سیزدهم خواهد بود.

هایتم بن طارق ، سلطان عمان ، در یک گفتگوی تلفنی با تبریک به بایرام اذا گفت: “من شک ندارم که روابط ایران و عمان به قوت خود باقی خواهد ماند و این روابط دوستانه و سازنده بر تمام تحولات منطقه تأثیر خواهد گذاشت.” و آرزوی موفقیت آیت الله رئیسی. مثبت خواهد بود

سلطان عمان با ارزیابی موقعیت کلیدی در زمینه همکاری سازنده با همسایگان به عنوان اولویت سیاست خارجی دولت آینده جمهوری اسلامی ایران ، افزود: اعتماد سیاسی متقابل یکی از مهمترین عوامل نزدیک به تهران و مسقط و نزدیکی به بین دو کشور “ما کل منطقه را به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید  مبلغ اقساط وام ۱.۹میلیاردی خرید مسکن اعلام شد+نرخ سود

دیدگاهتان را بنویسید